1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 2, week 2 Harrie Manders

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Medmec 1 herfst Les 4. Dummie Verwerk een actueel thema in je dummie Bv. Pausbezoek Londen Bv. Prinsjesdag Bv. ………………..
Advertisements

Samen naar het examen - Alles wat je weten moet over p4-
Het geven van een workshop
User Centred Development UCD Werkcollege blok 1 week 5.
Medmec04 les 3 Engagement.
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Media en creativiteit Herfst les 2.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Medmec04 les 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
MedMec01 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en creativiteit.
Toelichting module: Les schema per week
Hoofdstuk 3 Cultuur.
Beginnende geletterdheid-2
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Startbijeenkomst ptaak jaar 2
Visie & Strategie.
Jij en de wereld om je heen
SOCIAL WORK naam:. Martine Bink . m. d. nl med:. med
Culturele synergie.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
1 Sociologie en Diversiteit hoorcollege 3 Harrie Manders
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Lezen: doe het goed voor
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
sociologie en diversiteit
1. lesoverzicht les WiG volgens lesmodel Realistisch Rekenen
Werken in gedwongen kader: Jeugd Martine Bink med.hro.nl/binmd.
Praktijkervaring en reflectie
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 3 Integratie van modulen Marie-Joze van Raak 1.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 9. VANDAAG:  Herhaling lesstof en leerstof van alle bijeenkomsten.  Pak pen en papier en ga in 2-tallen zitten.  Neem.
Slc Week 2. Bespreken van vragen, uitwisselen van ervaringen Kiezen van de jaarraad Eerder verworven competenties/opdrachten Samenstelling POP- groepen.
Werken in gedwongen kader: Jeugd Martine Bink m. d. nl med
Sociologie en Diversiteit hoorcollege 4
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 1 Werkcollege 2 kwartaal 2.
Het jaartje rond … januarifebruarimaartaprilmeijunijuliaugustusseptemberoktobernovemberdecember.
Project 3 Week 3.  Mededelingen  Vragen opstellen voor opdrachtgever  Oriëntatie op opdracht (volgende week feedback in de les)  Wijkanalyse  Geen.
Ethiek 1: inleiding Corstin Dieterich med.hro.nl/diecw L
Project oriëntatie op het beroep Week 6 t/m 9. Week 6 Analyseren en concluderen Schrijven onderzoeksverslag groep Start beroepsproduct.
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
2b1 Lesson Wat hebben we vorige les gedaan We hebben alle grammatica herhaalt van dit blok: De Present Simple De Past Simple Het werkwoord.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 BK Lesweek 5
Openingstijden La Vita Sana 2015
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
Pluriforme samenleving paragraaf 2
Les 5: Het marketingplan
Vwo 6 – week
Mediaplanning – bijeenkomst 6
Marlon de Wilde | september 2018
Leerjaar 3 Nask H4 Het weer §4.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Leerjaar 3 Nask H4 §Test jezelf.
Transcript van de presentatie:

1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 2, week 2 Harrie Manders

Vandaag op de agenda: 1.Voorbereiding museumbezoek 2.Inburgeringstoets 3.Confrontaties = oefening 4.De hokjesman 5.Inschrijven presentaties 2

Volgende week: geen werkcollege, maar…..museumbezoek! ●tentoonstellingslocatie Museum Rotterdam in Las Palmas Wilhelminakade AR Rotterdam ●openingstijden zondag t/m woensdag: uur donderdag t/m zaterdag: uur maandag gesloten 3 Zie verder de shl voor de opdracht!

Wat te doen ●Aanmelden voor de tentoonstelling via Yvonne van Klaveren: ●Verslag 1 a4 zie bijlage 2 studiehandleiding ●Inleveren week 4 en op week 9 4

presentaties ●Subgroep maakt presentatie over subcultuur ●Ga op zoek en maak over je ervaringen, over de achtergronden een aantrekkelijke presentatie ●In week 6, 7 en 8. ●Jullie maken zelf een rooster voor de presentaties. Inleveren bij mij ●Verslag inleveren in week 10 op 5

Inburgeringstoets ●Hoeveel punten heb je behaald? ●Over welke waarden van de NL samenleving gaat deze toets? ●Is deze manier van inburgering een goede aanpak voor nieuwkomers? ●Welke ideeën heb je voor andere vormen van inburgering? 6

Bespreek deze begrippen, en bedenk bij elk begrip een voorbeeld uit de eigen omgeving. Confrontaties 7 Rolconflicten Vooroordelen Stereotyperen Discriminatie Etnocentrisme Racisme

Zoekopdracht in het boek in viertallen over hoofdstuk 1, 2 en 3. 1.Maak drie mc-vragen van het hoofdstuk. 2.Maak een rebus over de definitie van een begrip. 3.Stel één open vraag waar in je twee begrippen vergelijkt. 4.Bedenk één creatieve manier voor de verwerking van de stof. 8

De hokjesmanhokjesman ●Is hier sprake van een contracultuur? Waarom wel/niet? ●Welke waarden, normen en opvattingen heb je gezien? ●Spreekt deze subcultuur je aan? Waarom wel/niet? 9