Team management system  Advising - Gathering and reporting information  Innovating - Creating and experimenting with ideas 

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leren(d) samenwerken Frank Stiksma MSc
Advertisements

Communicatief gedrag + / -
met inzichten uit de sport
Inleiding Mentale Training Rico Schuijers
Startbijeenkomst Maatschappelijke Innovatie
Change, Change and Change
De positie van de taxileraar binnen de organisatie
Waardenmanagement De Transities
Les 4 M&O Organisatiecultuur
Een lessenserie van drie lessen
Agressie Definitie van agressie Theorieën van agressie
Want 1 op 5, dat is te veel!. 2 Netwerken 3 New York State Training School for Girls (1930)
Hoofdstuk 12 Conflicthantering
Management van gedrag Hoofdstuk 8 Leiderschap 1.
Hoofdstuk 13 Conflicthantering
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Vrije wil als zelfverwerkelijking
Workshop: actieplan netwerking Netwerk je sterk Nicolas De Baere (BBL)
Ontwikkelingsgericht werken in Vaktherapie
Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional
Constructieve en destructieve processen in teams en groepen
Het nieuwe werken Visie Peter Fingar. Het werk verandert: –Meer informatie gericht: gebruiken, verwerken en actie Transactie-informatie Omgevingsinformatie.
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
Gemeenschappelijk doel Gelijkwaardigheid Ontmoeten/In gesprek Talenten en Kennis delen Vertrouwen Wederkerigheid.
“Dat de één meer wil, betekent niet dat de ander minder krijgt”
Bent u sterk in Hoofdrekenen??? JANEE We gaan het meemaken. Ik ga je enkele heel gemakkelijke vragen stellen.
Betrokkenheid op de werkvloer
Motiveren van vrijwilligers
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Invloed uitoefenen - de weerbarstige praktijk – Karin de Geeter
Creative Dialogue Arnhem 18 maart 2011 Leidinggeven aan het vrijmaken van creatief potentieel van een team.
Volksuniversiteit Zwolle
Ouderavond Social Media Basisschool De Meerhoef
Albert Meijer 23 april 2015 Positionering van Sociale Innovatie Introductie op innovation challenge Albert Meijer.
Zichtbaar, zinnige en zuinige zorg: meer met minder Prof. dr. Gert Westert 16 April 2015.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Pascal van Schajik med/schpa
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 7 Stakeholderanalyse, wenselijkheid en haalbaarheid en vooruitblik elevatorpitch.
Flip de Proef Hoofdstuk 4 maar dan anders…. Wat is dat? Hoofdstuk 4 gaat over handig tellen. Dat gaan we proberen 's op een andere manier te doen. Ik.
Opvoedstijlen en interculturele communicatie
Kritisch denken ‘vertaald’
Mentale begeleiding Theoretische inleiding Zelfvertrouwen
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Klinische les medisch maatschappelijk werk
Organisatie en Beleid Bijeenkomst week 3 Werken in een team
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Muziektherapie Muziektherapie: van ‘I’-dentity naar ‘We’-dentity Carel van Leeuwen, Bas Molenaar muziektherapeuten GGZ Friesland.
Contact vóór contract Frank Stiksma MSc Lectoraat Nieuwe Cultuur in de Bouwketen IJsselstein, 13 februari
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Veilig werken via gedragsverandering Danny Wilms
Talent in Ontwikkeling
Onderhandelen: een kunst apart
Vervolg stappen en Informatie verstrekking
Vwo 4 Nederlands Periode 2 Mevrouw Schrauwen
Voorlichting, advies en instructie
Verlangen naar God Longing for God
Workshop – Hoe werk ik samen met mijn gemeente?
Gesprekstechnieken Les 3.
accom- moderende divergerende stijl stijl convergerende assimilerende
Internationaal I Cultuur zit in je.
Herhaling Module 3 Basisstof 2-4.
Internationaal I Cultuur zit in je.
Hoe gaat het met jouw stad?
Ouderenmishandeling in migrantenfamilies
Positief Leiderschap : wat. waarom. hoe
Ontwikkelingspsychologie
Transcript van de presentatie:

Team management system

 Advising - Gathering and reporting information  Innovating - Creating and experimenting with ideas  Promoting - Exploring and presenting opportunities  Developing - Assessing and testing the applicability of new approaches  Organizing - Establishing and implementing ways of making things work  Producing - Concluding and delivering outputs  Inspecting - Controlling and auditing the working of systems  Maintaining - Upholding and safeguarding standards and processes  Linking - Coordinating and integrating the work of others

teamgeest  Verzameling individuen->samenwerkende groep;gemeenschappelijk probleem/doel  Vb wachten bus, wk Succesvolle sport teams  kZ6c&feature=related kZ6c&feature=related  NKZs&feature=related NKZs&feature=related

definities  Team=groep saamhorigheid combineert met een eenheid van handelen om een prestatie te leveren  Groep= gemeenschappelijk doel  Gerichte communicatie  Identiteit  Gedragsbeinvloeding  bescherming

Gemeenschappelijk doel  Passief doel/primair doel  Secundair doel ontwikkelt zich  Team heeft zichtbare en concrete doelen/verantwoordelijkheid  Geef voorbeelden

communicatie  Leggen contacten;uitwisselen info;onstaan samenwerking  Verschillende communicatiemiddelen  mcE mcE  Doelgericht  Taakgericht  Afstemmingsgericht  Sociale communicatie

identiteit  Status gebonden;betekenis uitstraling  20.z24/Lacoste_wil_niet_dat_Breivik_Lacost e_draagt.html 20.z24/Lacoste_wil_niet_dat_Breivik_Lacost e_draagt.html  Lonsdale 2:58  1CQ 1CQ 

 Gedragsbeinvloeding  Invloed van een team op een individu  Team zo sterk als zijn zwakste schakel  Kennen sterke/zwakke punten;bewust meerwaarde;vertrouwen;elkaar stimuleren;problemen delen; teambuilding!!

beinvloeden  Je kunt duwen of trekken. Bij duwen ga je uit van je eigen belangen en wensen. Duwen kun je een harde, competitieve stijl noemen. Je bent dan heel resultaatgericht. Bij trekken begin je bij het belang of de mening van de ander. Je sluit aan bij zijn gevoelens om hem vervolgens van zijn standpunt af te trekken.resultaatgericht

onderhandelen Op basis van argumenten/overtuigen Op basis van macht/sterkste wint Op basis van uitruil/jij dit,ik dat Wanneer welke manier? 3 resultaten Lose- lose Win- lose Win- win

4 stijlen onderhandelen  Ethisch overtuigend Vertrouwen in elkaar,gemeenschappelijk ideaal  Analytisch -agressief Feiten,cijfers,vasthouden visies  Joviaal- coöperatief Otwapenend,innemend,persoonlijk,meegaand  Beweeglijk- agressief Initiatief nemen,blijven onderhandelen

tips  Blz 141  2 soorten gesprekken belangrijk  Fg  Bg