Prijs/ kwaliteit service. ENERGIE in de praktijk Joachim Hurtekant.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het prijs- of marktmechanisme Deel II
Advertisements

Welkom op de website van VTDO Mijn naam is Hans Blauw, adviseur in telefonie en data. 80% van alle bedrijven heeft haar telefonie en data niet optimaal.
Vandaag.
Inhoud Ontzorgen Rekenvoorbeeld: gezin van 4 personen
Doe de V-test!. Programma • V-test in 5 stappen (energiecontracten vergelijken) • Hoe veranderen van leverancier of contract? 2.
Het prijs- of marktmechanisme
Goedemorgen …….en.
Hoe uw TurboCASH moet gebruiken. :voor verkoop gerichte bedrijven.
Veranderen van leverancier of contract. Veranderen van leverancier hoe? enkel een contract met een nieuwe leverancier tekenen de oude en nieuwe leverancier.
Een financiële uitwerking van de zonnepanelen.
Training Omgaan met service
3T Nask1 Hoofdstuk 1 Elektriciteit
Overheid beleid.
1 Energieprijzen in België Persontmoeting Febeliec 13/05/2009.
Maandag 14 juli 2014 Training Omgaan met service Les 2.
6.1 Wat wordt de prijs? Winkeliers mogen zelf weten voor welke prijs ze hun producten verkopen. Hoe berekenen ze die prijs? Wat hebben vraag en aanbod.
stijging van het algemeen prijspeil
V-test en servicecheck. Onze bekendste producten VREG VLAAMSE REGULATOR VAN DE ELEKTRICITEITS- EN GASMARKTP 2.
Opleiding V-test campagne senioren Seniornet Vlaanderen
Energiezuinig bouwen. Door: Bart. Ennio. Thomas. Ferry. Dennis.
22 september 2011 Karin Michgels.
HAVENBEDRIJF GENT een duurzaam en passief kantoorgebouw evr-Architecten bvba 07/07/2007.
Het prijs- of marktmechanisme I
Balansmethode.
Jullie hebben lef... .
Inflatie oftewel stijging van het algemeen prijspeil
Inkomen les 20 Begrippen & opgave 100 t/m Begrippen Collectieve lasten Geheel van belastingen en sociale premies.
Elasticiteiten.
Energiezuinig bouwen. Door: Bart. Ennio. Thomas. Ferry. Dennis.
Ziehier 2 bussen Ariel Color gezien langs de voorzijde : links de “nieuwe” bus, rechts de “oude”. De vorm en het etiket zijn verschillend. Maar het produkt.
Riooltaks in Gent Hoe zit dat nu?.
Herhaling Hoofdstuk 1.
Inkomsten van de overheid
Nieuwbouwopgave in de stadsregio Rotterdam in actueel en realistisch perspectief Drs Jenny Fix directeur Ruimte en Milieu stadsregio Rotterdam.
BESPAAR MET CD&V OP JE ENERGIEFACTUUR Leen DIERICK
Oplossingen voor het toenemende energieverbruik 1 september 2015 Oplossingen voor het toenemende energieverbruik1.
Aantekeningen Hoofdstuk 1
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
Aantekeningen hfst 6.
Agenda Samenstelling energiefactuur Wat zijn distributienettarieven?
Marian Koek – 25 november 2015.
Lastenverlichting op arbeid: geen gratis lunch Paul de Beer UvA-AIAS & De Burcht.
Hoofdstuk 11 (HAVO) Hoofdstuk 16 (VWO)
Sportparken in zwaar weer Iedere vereniging krijgt te maken met: Een gemeente die ‘dekkende’ huur wil, Stijgende erfpacht, Terugtrekkende sponsoren, Kortingen.
WonenBreburg Energie Januari I.Achtergrond & het telt! Panel II.Profiel panelleden III.Resultaten onderzoek Inhoud rapport 2.
Hoofdstuk 6 Productie.
“Ik wil zonnepanelen, hoe pak ik het aan?” 29 september 2014 Dennis van Diepen.
Hoofdstuk 9 M&O JUNI 2016 H3. Wat gaan we doen? - Hoofdstuk 9 M&O - Introductievragen - Uitleg / aantekeningen - Sommen maken.
De factuur.
Samenvatting Lesbrief Werk & Werkloosheid Hoofdstukken 1-3.
Financiële Zorgthermometer - 3 e kwartaal Utrecht, september 2016 Dit onderzoek kan worden overgenomen met bronvermelding. Toezending van bewijsexemplaren.
Coöperatie cranendonck Energie, onze zorg Energie café 3 september 2014 Thema-avond zonnepanelen.
Hoofdstuk 6 Productie en markt.
Energie van eigen dak Van kampvuur tot zonnepaneel
Tarieven in het nieuwe Marktmodel
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Welkom havo 3..
Energie van eigen dak 1.0 Van kampvuur tot zonnepaneel
Vmbo 2 economie Goede producten?
Sociale maatregelen drinkwater: preventie op maat
Mens & Maatschappij Leerjaar 2
Informatiebijeenkomst collectief verduurzamen 25 januari de Torrekoel
constante kosten, variabele kosten en marginale kosten
Hoofdstuk 3 Verkoopafhandeling
Consumeren deel 1 Door de economische crisis geven mensen minder geld uit. Voor een supermarkt is de crisis een minder groot probleem dan voor een.
CALorie Lokale Actie Zonnepanelen
Vergoedingen 2019 (Concept Presentatie)
Blok 3 Aantekening: Wat doen landen? Lastig onderzoek
“Energie verbruiken in Vlaanderen”
Minimaal €221,- per maand minder
Transcript van de presentatie:

prijs/ kwaliteit service

ENERGIE in de praktijk Joachim Hurtekant

ENERGIE Wat gaan de prijzen doen? Gelijk blijven? Dalen? Stijgen?

Waarom gaan de prijzen stijgen? 1 Afschaffing gratis elektriciteit Nu  100 kwh gratis voor de woning  100 kwh gratis per gedomicilieerd persoon gemiddeld verbruik gezin = 4000 kwh/jaar 500 kwh gratis (12,5% van factuur) 2016  GEDAAN

Waarom gaan de prijzen stijgen? 2 Hogere nettarieven 2014  bevriezing nettarieven 2015  verhoging nettarieven gemiddeld 8,4% gestegen

Waarom gaan de prijzen stijgen? 3 Belasting van Netbeheerders wordt doorgerekend 2015  eandis moet belastingen betalen en gaat dit doorrekenen aan de klanten

3 Belasting van Netbeheerders wordt doorgerekend

Waarom gaan de prijzen stijgen 4 Verhoging btw? 2014  btw elektriciteit van 21% naar 6%  btw op aardgas bleef 21% 2016  Regering overweegt de btw terug te doen stijgen

Waarom gaan de prijzen stijgen? Conclusie Prijzen zullen stijgen NU is het moment op prijzen vast te leggen in de zomer zijn de prijzen lager (vraag  aanbod) Nu vastklikken Voor de komende 2 jaar

ENERGIE Welke prijs heb je het liefst? Stijging, variabele prijzen per kwartaal Vastklikken 2 jaar Wat betaal je het liefst?

Ga in dialoog met de klant Stel vragen tijdens je verkoopgesprek Bij wie momenteel klant? Is dit altijd zo geweest? Waarom of op welke manier veranderd? Wat is voor u belangrijker (prijs die kan wisselen of één die gelijk blijft) Wat is voor u het belangrijkste… Welke prijs betaalt u het liefste … of … Goed voor u? logo €

VEEL SUCCES bij je klanten! Joachim Hurtekant