Studieloopbaancoaching

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doe jij ook mee? de samenleving dat ben jij,
Advertisements

MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Wie heeft de stickers van de juf gepakt?
Sporten.
Gemaakt door Odessa koorevaar
Schoolplein Rachelle Lisa Chantal Xian Leroy.
 De klassen zijn groter, rond de 30 leerlingen.  De lessen kunnen om 8.30 beginnen en afgelopen zijn.  Je kan zomaar een aantal tussenuren.
levenslessen 7 % Steeds even klikken om verder te gaan !
Mijn Stage Bij *Kastelein Naam: *dino taradzic Klas: *5b Jaar: *2005 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit.
Tim Versluijs Leerdoelen.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Antwoord op vraag SOPO1-4
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Maand programma bij receptie dit project is gemaakt door: soufian.
Ik ben Bob..
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Interpreteren van data
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Introles: Wie ben ik en jullie? 15
Fantasie Gemaakt door Kristie!.
Redmer Jorna 1T. Agenda  Afgelopen jaar  Studiekeuze & ambities  Osiris  Competenties  Leerdoel  Werkveldoriëntaties  Feedback klasgenoot  Toekomst.
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Onze doelen en visie in beeld
Belangrijke tips voor een spreekbeurt
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Studieloopbaan coaching Voltijd SPH
Startcollege SLC Voltijd SPH Overzicht jaar 1 & kwartaal 1 Marie-Joze van Raak Kamer: ML
STUDIELOOPBAAN COACHING Jaar 1, kwartaal 1 Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Solliciteren: wat wil ik?
TRANSACTIONELE ANALYSE Kwaliteit van de hulpverleningsrelatie.
Alle lijntje bij elkaar…?
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Studieloopbaancoaching jaar 1 Kwartaal 3 Week 4. Vandaag WBSA Planning klasactiviteit bijeenkomst 4 Opwarmopdracht Thema beroepsbeeld.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Pemprl.
Introductie SLC 31 augustus Welkom terug!!!
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
SLC Bijeenkomst H. El- Gharbaoui med.hro.nl/gharh.
STUDIELOOPBAAN COACHING KWARTAAL 4 WEEK 5 Marie-Joze van Raak.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Studieloopbaancoaching jaar 1 Kwartaal 3. Vandaag Kwartaaloverzicht Vervolg POP NOA NSE Toelichting SLC inleveropdracht 3 WBSA Opdracht.
SLC Kwartaal 3 Martine Bink med.hro.nl/binmd L
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 3 Integratie van modulen Marie-Joze van Raak 1.
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 3 Integratie van modulen Marie-Joze van Raak 1.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
Studieloopbaancoaching Voltijd SPH OVERZICHT JAAR 1 & KWARTAAL 1 JENNIFER DE VRIES-AYDOGDU MED.HR.NL/VRIJE KAMER: ML
Studieloopbaancoaching
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Kiezen voor keuzedelen
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Hoi allemaal, ik zit achter de computer. Opa is jarig en ik wil hem feliciteren. Ik ga hem bellen via Skype.
Woordjes leren.
MOTIVATIE. Dromen en Idealen Jongeren dromen en hebben idealen.
Het is vandaag Girlsday!
Reken je (niet) rijk.
Covey trainingsavond.
© UNIEK IN DE KLAS.
WELKOM.
Transcript van de presentatie:

Studieloopbaancoaching Kwartaal 4

Vandaag SLC opdracht kwartaal 4 Planning kwartaal 4 Evaluatie opleiding en SLC

SLC opdracht kwartaal 4 Portfolio Zie SHL Inleveren: woensdag week 5, kwartaal 4 (03-06-2015) uiterlijk 22 uur via n@tschool

SLC opdracht kwartaal 4 Portfolio 1. Een inleiding waarin de je jezelf voorstelt en weergeeft wat de belangrijkste aspecten zijn die in het portfolio staan beschreven (1 A4) 2. Evaluatie POP (2 A4) 3. Een verantwoordingsverslag waarin je je ontwikkeling van het afgelopen jaar weergeeft (4 A4): Waar stond je aan het begin van het jaar? Hoe heb jij je ontwikkeld door het jaar heen? Wat zijn de effecten van feedback op jou? Waar sta je nu? Wat wil je volgend jaar leren? Verwerk hierbij de belangrijkste feedback en conclusies uit alle SLC-opdrachten, startmeter matching en koppel dit aan de SPH-competenties (prestatie-indicatoren van jaar 1). 4. Conclusie. Welke belangrijke inzichten hebben voor jou het verschil gemaakt dit jaar (1A4) 5. Bijlagen: Een selectie van (tenminste 2) opdrachten, producten, resultaten waar je dit jaar aan hebt gewerkt, waarmee je aan kunt tonen dat je de competenties en leerdoelen behaald hebt. Je portfolio is als geheel niet kleiner dan 8 pagina’s en niet groter dan 10 pagina’s. Dit is exclusief de bijlagen.

Toetsing en beoordeling SLC 1 EC = startweek en taal/diagnostische toets 1 EC = portfolio Portfolio en Eindgesprek: terugkijken en vooruitkijken Totaal = 2 EC

Planning SLC Week 3: klassikaal SLC Week 5: geen SLC-les, wel eindgesprekken volgens onderstaande planning: Week 7: Gezamenlijke afsluiting van het schooljaar Groep 1 Groep 2 Groep 3 Groep 4 Misorgia Vientje Esra Bhartie Susan Melissa Jaleesa Shanty Lara Claudia Anne-Mary Maaike Carol Jolien Jim Dineke Amy Dionne Yvan Eliane Verenisse Zakia Veronique   Maandag 01-06-15 12.10 – 13.00 uur Woensdag 03-06-15 11.20 – 12.10 uur Maandag 08-06-15 Woensdag 10-06-15

SLC eindgesprek Bereid je voor! 5 minuten per persoon kunnen vertellen over het behalen van je een doel, gekoppeld aan een SPH competentie. Volgens methodiek: Korthagen

Kwartaaloverzicht Kennisgestuurd: Ethiek 1 (3 EC) Mishandeling en geweld en TA (2 EC) POA Praktijkgestuurd: Project social work (7 EC) Oriënterende stage 1 (4 EC) POA Studentgestuurd: SLC (2 EC) POA Keuzevakken

Jaarplanning Jaar 1 Kwartaal 1 Kwartaal 2 Kwartaal 3 Kwartaal 4   Kwartaal 1 Kwartaal 2 Kwartaal 3 Kwartaal 4 Startweek (1) Inleiding in Pedagogiek (4) Stromingen in de psychologie (3) Levenslooppsychologie (4) Mishandeling en geweld en TA (2) Oriëntatie op het muzische Oriëntatie op het muzische (4) Onderzoeksvaardigheden Onderzoeksvaardigheden (2) Ethiek 1 (3) Groepsdynamica (2) Sociologie en diversiteit (4) Communicatie Communicatie (5) POOB Individueel POOB Individueel (4) Project Social Work Project Social Work (7) POOB Groep POOB Groep (3) Oriënterende stage Oriënterende stage (4) Keuzevak (2) SLC SLC (2)

Evaluatie

Opdracht: VSR 1H Vragen over de klas en over jezelf Vragen over jezelf en over de klas.... A = Links voor B = rechtsvoor C = linksachter D = rechtsachter

Over mijn studievoortgang van afgelopen half jaar ben ik.... Tevreden Een beetje tevreden - neutraal Niet tevreden Studie voortgang? Wat bedoel je?

Nu ik weet wat de bedoeling van deze opdracht is denk ik... HELP! Hoe ga ik deze vragen doorkomen: Ik weet niet of ik wel eerlijk antwoord ga geven! Ik weet niet of ik overal wel antwoord op wil geven Vraag ik mij af wat het doel hier van is Vind ik het leuk om te weten wat mijn klasgenoten denken/vinden

Het leukste vak vind ik.... Ethiek Muzische vakken Communicatie Stage

Als ik naar mijzelf kijk dan.... Ben je tevreden over mijn ontwikkeling van het afgelopen jaar Vind ik dat ik wel wat harder mag werken Ben ik trots op mijzelf! Ik kijk liever niet naar mijzelf...

Ik wil..... Mijn Propedeuse halen in 1 jaar en misschien naar de universiteit Mijn Propedeuse halen in 1 jaar en verder met SPH Zoveel mogelijk punten halen Ik twijfel nog of ik wel door ga met de SPH

Ik kan hulp gebruiken bij... Plannen (en organiseren) Hoe ik mij goed kan voorbereiden op een echte leer-toets Ik hoef geen hulp, ik doe graag alles alleen APA richtlijnen en/of Nederlandse taal en spelling

Wat ik over mijzelf wil leren is.... Ik ken mijzelf al goed genoeg Ik wil mijzelf graag beter leren kennen Ik wil beter weten wat mijn kwaliteiten zijn Ik wil zekerder zijn over mijn eigen kunnen

Als ik denk aan SLC, denk ik... Huh? Moeten we daar ook nog naartoe? Oja, daar heb ik wel wat aan Ik weet niet wat ik er mee zou moeten Ik weet mijn SLC’er te vinden als het nodig is

Als de klas mij echt zou kennen, dan..... Weet je dat ik thuis heel anders ben dan hier op school De klas weet eigenlijk al heel erg veel van mij Zou je nog schrikken! Ik hou privé en school graag gescheiden (men hoeft niet zoveel van mij te weten)

Als ik aan mijn SLC’er denk, dan.... Voel ik mij vrij om een vraag/probleem te bespreken (en zal ik dit ook doen). Zou ik graag meer betrokkenheid willen bij mijn ontwikkeling/situatie Ben ik tevreden Zou ik willen dat ze sneller nakijkt!

Wat ik echt niet kan missen is.... Mijn gezin/familie Mijn vriend(in) Mijn telefoon Mijn inkomen

Op dit moment.... Zit ik lekker in mijn vel Voel ik mij fysiek en/of mentaal niet lekker Zijn er andere zaken die veel van mijn aandacht vragen Kan ik heel de wereld aan! 

Dit halve jaar heb ik (hoeveel %) hard gewerkt..... 150 %  ik heb alles gegeven 100 %  Ik heb echt hard mijn best gedaan 80 %  Ik heb voldoende gedaan, maar kan er nog meer uithalen 60 %  Ik heb niet voldoende gedaan (en ga er meer uit halen)

Wat ik mijzelf gun is.... Een bed....zodat ik eens goed kan bijslapen! Meer zelfvertrouwen Dat ik niet zo hard voor mijzelf ben Ik gun mijzelf zoveel 

Ik ben ik deze klas een..... Sfeermaker Rustgever Soort moeder/vader figuur De joker! 

Ik geef mijn stage op dit moment een: Een 8 als cijfer Een 6 als cijfer Een 5 als cijfer: Ik vind mijn stage niet leuk en leer niks! Ik vind stage niet nodig in jaar 1 van de SPH

Als ik zou mogen kiezen waar ik na mijn opleiding kan gaan werken, dan kies ik nu de... A. Gehandicaptenzorg B. Psychiatrie C. Jeugdzorg D. Ouderen

Over 5 jaar hoop ik..... A. Afgestudeerd te zijn en een leuke baan te hebben! B. Mezelf gevonden te hebben C. Een gelukkige vader/moeder te zijn D. Ik leef met de dag.....

Onze klas vind ik.... Heel erg leuk, fijn en gezellig Erg interessant, ik leer veel van mijn klasgenoten! Soms een beetje te gezellig en te druk De leukste klas die ik oooooit heb gehad!

Hoe vonden jullie deze opdracht.... Ik vond het wel leuk Ik snap het doel er niet helemaal van... Had ik liever buiten gezeten Ben ik meer te weten gekomen over mijn klas