Clearinghuis Regresschades Event 24 november 2015 De kracht van vertrouwen
Programma uur Welkom & opening (Tjeerd Wierda) uur Co-operation in operations (Petrosjan Damen) – uur ‘The big why’ van CR (Rob Kranenbarg) – uur Dialoog in 6 groepen, uitwerking thema’s ‘snelheid’, minder uitval, meer volume, meer vertrouwen – uur Terugkoppeling uur Borrel
Vorig jaar focus op externe ontwikkelingen, dit jaar naar ons zelf kijken; De pioniers zijn veelal verdwenen, behoefte de spelregels weer eens op te halen; Altijd de ambitie om te verbeteren en te vernieuwen! Interactie staat voorop. Aanleiding van ‘de kracht van vertrouwen’
Waar staan we? De aantallen… Marktdekking > 90% 115 deelnemers 33 verzekeraars 65 gevolmachtigde agenten 10 RB verzekeraars 2 claim services In totaal meer dan 1.1 miljoen aanmeldingen in CR
Matchingspercentage en uitval Aandachtspunt: bij uitval wat dan? Soms ook discussie over persoonlijke schade
Afhandelsnelheid = efficiency Eerste reactie gemiddeld 5 dagen Gemiddelde doorlooptijd 12 dagen Dossiers langer dan 6 weken open 10% Dossiers langer dan 12 weken open 4% Afhandelsnelheid Meting is slechts tot afhandelberichten
Van belang om de betrouwbaarheid en het onderlinge vertrouwen te borgen; Nieuwe systematiek, één groep voert de audit uit. Bevindingen: Leidt tot betere kwaliteit van de audit; Geeft betere mogelijkheid tot het focussen op specifieke onderwerpen. Dankbaar voor het enthousiasme van de audit groep! Behoefte aan meer spreiding over meer partijen Auditen op meerdere plekken Resultaten van de audit zijn bevredigend. Audits
Beschikbare ondersteuning, management info Management info algemeen Management info vanuit optiek deelnemer
Beschikbare ondersteuning, instructies en opleidingsmateriaal opleidingsmateriaal QRC, toelichting persoonlijke schade
Laagdrempelig, hoge marktdekking Weinig informatie uitwisselen Eenvoudige spelregels Goede management informatie Transparantie in wat een ieder doet en hoe een ieder presteert Handelen op basis van vertrouwen Wat heeft geleid tot ons succes?
VRAGEN?