Ontwerpworkshop speelpolder in Heerjansdam

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kinderboekenweek Klaar voor de start!
Advertisements

“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Natuur en natuur beleving in de BSO 2
Cursus 1 het verhaal: “De nieuwe rok” “Sem en Igor in de speeltuin”
Jong-leren in Kwintelooijen
Presentaties •Leerjaar 1 Informatiekunde - Presentaties maken.
Groep 5/6 De duiven. Dit is ons dagprogramma We beginnen de dag met lezen.
OBS Twekkelerveld Op 18 maart 2007 heet OBS Twekkelerveld voortaan een BOOM school. BOOM staat voor Beter Onderwijs Op Maat. In de nu volgende PowerPoint.
Creatieve opwarmingen Niveau 1
Hall Of Fame Gemaakt door Demy van Bergen Alexander Steenis
Aantrekkingsfactoren
Tekenopdracht Voor en achter elkaar.
Zinsdelen zijn net puzzelstukken!
De spreekbeurt..
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Les 13 Presenteer jezelf (2) Leerjaar 1 Informatiekunde - Presentaties maken.
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Brede school activiteiten: Zuid Springt Eruit Presentatie voor gr. 6 t/m 8.
O.B. PWA Beu sichem I 6 november straks krijgen we een mooie frisse school.
Mondeling Nederlands nieuw het verhaal
Het begint bij het jonge kind
Brikki Informatiedocument voor het workshoptraject van Stichting Cinekid i.o.v. Stichting KUVO Woerden 2014.
Uitleg: Je pp moet uit minimaal 12 dia’s bestaan.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Jij en de wereld om je heen
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Tekenopdracht Voor en achter elkaar.
Ik ben naam, functie Wie zijn jullie? bedrijfsnaam Welkom bij.
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
Ouder informatieavond Thuisblijfprogramma 5 t/m 9 oktober 2015.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
“Slootje springen, een vuurtje stoken of fruit plukken van de boom… Veel kinderen hebben dat nog nooit gedaan! Is het belangrijk om te doen? Ja! Want.
Praktijkervaring en reflectie
Artis.
Wikimedia Les 1. Wat is Wikimedia? Weten we het nog?
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Waarom? Je hebt ontdekt wat je interesses zijn. Behalve dat het van belang is dat je doet wat je leuk vindt, is het ook belangrijk om te doen waar.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Wenboekje Speelzaal Haasje Repje. Als je bij ons komt spelen mag je je jas aan de kapstok ophangen. Daar kan je zelf bij. Jas aan de kapstok.
Ouderavond Slim Fit unit 5 t/m 8. Inhoud / programma van deze ouderavond Hoe zag onze proefweek eruit? Wat houdt Slim Fit in voor unit 5 t/m 8? Enkele.
Welkom in groep 4. Voorstellen Ilze Arts: maandag, dinsdag en om de woensdag. Marian van Rengs: om de woensdag, donderdag, vrijdag.
Paddestoelen
Adri Hartkoorn Beleid en voorbereiding juli 2013 Herinrichting speelplek Grote buitendijk Velserbroek 10 juli 2013 Resultaten interviews.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
Wenboekje Speelzaal Dikkie Dik. Hallo, wat fijn dat je komt spelen. Hang je jas en tas maar aan de kapstok..
Talent in Ontwikkeling
Wenboekje Speelzaal Ziezo. Voordat je naar binnen gaat mag jij je jas in de luizenzak stoppen.
Je spreekbeurt Leuk dat je jouw spreekbeurt over handicaps gaat houden! Veel mensen weten namelijk niet zo goed wat het is om met zo’n beperking te.
Het school jaar Het school jaar is al bijna geweest van Boschveld iedereen is heel erg blij. Iedereen gaat bijna op vakantie het schooljaar was heel.
doe de test. Eerlijk invullen.
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Creatief schrijven.
Herfst 21 september t/m 20 december
Mijn cursisten spreken geen Nederlands buiten de deur
Onderhouden met Werktuigen en machines
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Les 1: Introductie Marketing
Positieve groepsvorming
Wij gaan naar het dick bruna huis!
Coachtraining DOEN?! DAG 2
volgende bladzijde terug
Wat heb je nodig: Pen en papier en een fototoestel.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Les 3: regels en afspraken met de klas
Opdracht product-PP Maak een PowerPoint over een product naar keuzen.
Module 1: Verkennen Basisstof 1: Kijken naar jezelf
Project gamemarket Les 1.
Joepie, ik ben bijna een kleuter!
Transcript van de presentatie:

Ontwerpworkshop speelpolder in Heerjansdam Koningin Juliana School en De Rank 24 september 2015

Wie is wie? Henk Mirck (wethouder en bestuurslid Natuur- en Recreatieschap) Marleen en Carole (Natuur- en Recreatieschap IJsselmonde / G.Z-H) Nathalia (gemeente Zwijndrecht) Kimberly (KJS) en Aika (De Rank)

Programma workshop Tijd Wat Wie 12.30u – 12.40u welkomstwoordje Henk Mirck 12.40u – 12.45u Presentatie: wat is een speelpolder; waar komt deze; en uitleg programma, opdracht en eindproduct Marleen Dings 12.45u – 13.20u naar het plangebied, ter plekke rondkijken en aantekeningen maken iedereen 13.20u – 14.15u binnen in 4 groepjes ontwerp/plattegrond van speelpolder maken; stickers plakken bij afbeeldingen begeleiding per groep (Marleen, Carole, Aika, Kimberly) 14.15u – 14.35u per groepje (4x) presenteren van je ideeën; kinderen uit andere groepjes noteren op memoblaadje het beste idee begeleiding door Henk Mirck en Carole 14.35u afsluiting (vervolg)

Wat is een speelpolder? Spelen in en met de natuur; in de polder Bewegen Beleven avontuur Spelen in en met de natuur; in de polder Altijd open (geen hek, geen entreegeld) Voor kinderen van 4 t/m 12 jaar (én ouders, opa’s en oma’s, schoolklassen/BSO) Om te spelen en te bewegen Balanceren

Wat kun je er allemaal doen? Vies worden Rennen Klimmen Bouwen Kruipen Springen Pootje baden Balanceren Fruit plukken Diertjes zoeken ……….? Het moet leuk zijn voor jonge kinderen (4-6 jaar), maar ook voor kinderen van 6-8 jaar en ouder dan 8 jaar)  denk je daar ook over na?

Waar kun je aan denken? Trekpontje, vlonders

touwbrug

Wilgenhutten- en tunnels

Klauteren op boomstammen

Leuke zitplekken En nog veel meer!

Wat gaan we buiten doen? 10 minuten lopen naar het weiland waar de speelpolder gaat komen 15 minuten om rond te kijken en om aantekeningen te maken Je schrijft op in je schriftje wat je nu ziet in het weiland (Staan er al bomen? Zijn er sloten?).

Wat gaan we binnen doen? in 4 groepjes van 5 kinderen maken jullie een grote plattegrond van de speelpolder (max. 50 min.) Deze presenteer je op het laatst per groepje (max. 3 min.) Beste idee van ander groepje op memoblaadje, op groot vel papier Je mag 4 stickers plakken bij de foto’s die jij het leukste vindt (max. 2 min.)

Foto’s en filmpjes kun je later hier terugzien:

Nog vragen? Naar buiten!