Business en IT Consulting

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
geen doorstroom, zonder doorstroom en uitstroom geen I-Interim Rijk!
Corporate Portfolio Management
Mijn persoonlijke ervaringen
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Strategische vernieuwing door propositieontwikkeling
Anders Denken = Anders Doen! VERNIEUWEND ONDERNEMEN EN NETWERKEN “New roads towards the Labour Market: web based employment services of the JobCreator”
NVP bijeenkomst Willen is Kunnen Friesland Bank.
Debat BB ICT samenwerking Equalit 14 februari 2013
Denken in versnelling en Groei
Starten met competentiemanagement, een eenvoudige klus ?
Auke Hofstra B.V. Production Improvement Competentiemanagement.
Information Management
Integraal Gezondheids Management in het MKB Kansen en Weerstanden Horeca Gouda
Grip op ICT door grip op architectuur
Presentatie NGI BI Bijeenkomst
Agenda Besturen vraagstuk Besturing vraagstuk Relatie DIV (IM)
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Hoe geef je organisatie ontwikkeling echt vorm?
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
COMPLIANCE THE CORPORATE MELTDOWN? Benefits Driven Compliance.
Van beheer naar regie “Als IT bijdragen aan de continuïteit van het bedrijf en meer toegevoegde waarde leveren.” Peter Henssen Harry Boers Bart Feenstra.
Vormgeven van de HRM-functie
ArchiValue: de APG-Case
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
Strategisch account management inleiding
Hoofdstuk 6 ICT en management h6.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Naar een optimaal HR - beleid
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
How to manage the process to design -> migrate -> integrate -> run -> evolve! An always-on internet infrastructure Gerard van Draanen IT Architect, HP.
Van waarde; van betekenis zijn SBCM opleidingsdag 23 september 2015 Tom de Haas.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Consulting in de praktijk Gast college-cyclus Rivio Rotterdam voorjaar 2006.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
De inzet van BPM en SOA in een organisatie
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Naar een duurzaam HRM beleid
BUSINESS IT & MANAGEMENT Instituut voor Bedrijfskunde.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2 Thema 3 - Dienstverlening Business IT & Management
BUSINESS IT & MANAGEMENT Instituut voor Bedrijfskunde.
BUSINESS IT & MANAGEMENT Instituut voor Bedrijfskunde.
Presentatie titel BIMBDK02 Bedrijfskundige thema’s Week 5
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK02 Bedrijfskundige thema’s Week 2 Thema 3 – Logistiek 6 Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1 - Introductieles Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 13 – Concurrentie en samenwerking Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Vragen Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4 Thema 7 – Logistiek 2 Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 3 Thema 4 – Logistiek 1 Business IT & Management
Waardeketen van Porter
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
25 februari 2013 Kickoff visualisatie CV Base Snel inzicht krijgen in de gewenste en benodigde functionaliteit.
Shared Services Netwerk Twente SAMENWERKING BEDRIJFSVOERING REGIO TWENTE NAAR EEN TWENTS MODEL EEN EERSTE HOUTSKOOLSCHETS EXPERTMEETING 13 SEPTEMBER 2012.
Ontwikkelt en produceert o.a. printplaten High-mix, low volume, dus veel engineers in dienst.
Business Process Management
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Waardeketen van Porter
Richtinggevend Sturend Uitvoerend Organization cycle management
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Jannes Huisman Senior coach
Voorbeeld presentatie
Transcript van de presentatie:

Business en IT Consulting De Consulting-praktijk Organisatie en de Consultant Rivio Rotterdam, 19 juni 2006

Agenda Wat heb je nodig voor een succesvolle praktijk Hoe organiseer je de praktijk Het managen van professionals Business Process Management

Wat heb je nodig om een succesvolle praktijk te hebben Mensen met kennis, kunde en vaardigheden die kunnen samenwerken Het meest bepalende bedrijfsmiddel is de consultant

Hoe kun je groeien ? Het leverage model Leiding Acquisitie Partner Management Seniors Advies Consultants Hoe kun je groeien ?

Groeien langs twee assen 1. Meer van hetzelfde Consultants Partner Seniors Consultants Partner Seniors Consultants Partner Seniors Winst per partner blijft gelijk 2. Hetzelfde beter Consultants Partner Seniors Winst per partner groeit

Waarde per consultant verhogen Vermogen om samen te werken Projecten Processen & methodes standaardiseren “Gereedschappen” hebben Competentie ontwikkeling Hergebruik Expertise Opleiden Expertise Kennis, kunde & vaardigheden

Practice management = time management Investeren & ondersteunen Oogsten Processen & methodes standaardiseren Acquisitie Opdrachten Competentie ontwikkeling Service ontwikkeling “Gereedschappen” hebben Marketing Hergebruik Expertise Opleiden 5% 5% 90%

Doelstellingen Wat heb je nodig voor een succesvolle praktijk Hoe organiseer je de praktijk Het managen van professionals Business Process Management

Organisation follows strategy Alles voor de klant bij elkaar Financial Services Industrie Overheid Alle expertise bij elkaar Procesanalisten Application Consultants Strategisch advies Alle diensten bij elkaar CRM services ERP services Financieel management services Afhankelijk van organisatiegrootte en specialisatie

Ontwikkeling van de organisatie grootte Integrale benadering Specialisatie op klanten Specialisatie op expertise Algemene praktijk complexiteit

Kwaliteit & Riskmanagement Het partnermodel Dagelijks Bestuur Consultants Partner Seniors Projectuitvoering HRM Sales & Marketing Staffing & operations Kwaliteit & Riskmanagement Financiën

Business Units Dagelijks Bestuur Financial Services Overheid Industrie F&A Kennismngt. C&PR HRM Risicomngt. Juridische Zaken Consultants Manager Seniors Financial Services Overheid Industrie

Corporate Organisties Dagelijks Bestuur F&A Kennismngt. C&PR HRM Risicomngt. Juridische Zaken Acquisitie Opdrachtuitvoering accounts projecten services competenties marketpush Financial Services Overheid Strategie Industrie CRM ERP

Agenda Wat heb je nodig voor een succesvolle praktijk Hoe organiseer je de praktijk Het managen van professionals Business Process Management

Balanceren van klantbelang en consultantsbelang Practice Management Beste Consultants Lage kosten Waar ook vandaan Aantoonbare ervaring Verschillende opdrachten Mooi salaris Work/Life Balance Passend in carrière Balanceren van klantbelang en consultantsbelang

Het stimuleren van employability Basisproces instroom doorstroom uitstroom Hoe krijg je ze Motivatie Ontwikkeling Uitnutting Hoe zorg je voor tijdig afscheid Het stimuleren van employability

Het balanceren van belangen Aandeelhouder How to enable the professional in the field to deliver excellent value to our Shareholder Professional Klant How to enable the professional in the field to deliver excellent value to our customers

Diversiteit

Competentieprofiel Consultant Breedte Breedte in Consulting skills Specialisatie in een vakgebied Diepte in een materiegebied Materie Vakgebied De Pi-shaped consultant

4 Generieke Dimensies ICT Social Skills Branche en Materie kennis Methoden en Technieken

Consultant wil zo snel mogelijk carrière maken Carrieremanagement 100% Commercie Management Inhoud Carriereverloop Consultant wil zo snel mogelijk carrière maken

De Consulting Pyramide Vice President Principal Consultant Managing Consultant Senior Consultant Consultant

De Consulting Pyramide Vice President Principal Consultant Managing Consultant Senior Consultant Consultant

De Consulting Pyramide Vice President 100 Principal Consultant 300 Managing Consultant 800 Senior Consultant 1500 Consultant 1700 4400

Het managen van consultants Wie doet het? Practice managers Seniore consultants Wat houdt het in? Coaching/begeleiding Sturing Beoordeling Het managen van consultants is een vak apart

Agenda Wat heb je nodig voor een succesvolle praktijk Hoe organiseer je de praktijk Het managen van professionals Business Process Management

Business Process Management Wat is het ? Informatie-analist met materie-kennis ? Business-consultant op functioneel gebied ? Business Process Redesign ? Services versus end-2-end processes Waar zit het ? ERP-implementaties Business Architecturen Outsourcing Front-end van projecten Wie zijn het ? IT : pakket, architectuur, Social Skills : consultingvaardigheden én analytische vaardigheden Br & Mat. : proces én marktkennis Meth. & Techn. : tools, aanpakken, vormgeving

Vragen ? Drs Jeroen F.A.M. Petit Vice President Enterprise Application Consulting Capgemini Netherlands +31 30 689 6266 +31 65 424 3727 Jeroen.petit@capgemini.com Visit us : www.capgemini.nl