Organisatie van de faculteit ABAP-infosessie 27 oktober 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
KFAC Waarschoot Organisatie jp. KFAC Waarschoot vzw Raad van bestuur KFAC Waarschoot vzw Gerechtelijk correspondent Verhuur en sponsoring Evenementen.
Advertisements

Records management en informatie-architectuur
Financiële antenne KULeuven Kulak
Een gratis website voor uw appartement - waarom?
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Inning.
Opleiding voor schoolsecretariaten
Organisatiestructuur
College voor Examens, Rol van Contactpersonen Implementatie coe in mbo 13 september ‘10 Jan Paul de Vries.
Samenwerking Provincie en VERA DSH en de Sociale Kaart DSH en de Sociale Kaart Samenwerking tussen de provincie en VERA.
VERA iVPN ICT-forum 5 en 8 mei 2003 Asse en Lubbeek Carl Possemiers.
Taal(beleid) in het Hoger Onderwijs: een veld onder spanning Linguapolis 17 maart 2011 Prof. Dr. Joke Denekens Voorzitter Onderwijsraad.
Hogeschool Gent. Missie De Hogeschool Gent wil excelleren in onderwijs, onderzoek, dienstverlening en beoefening van de kunsten. Via de competentie van.
Organisatiestructuur
LAWSoc. Wet.PPW diensthoofd PPW stagiaire Decaan Adm. Dir. Vice-decaan onderwijs ZAP Prog.dir./progr. verantw. Studietrajectbegeleiding Studiebegeleiding.
Anemoon project Vernieuwing administratieve informatieverwerking K.U.Leuven Academische Raad 8 februari 1999.
Infosessie ABAP 14 oktober 2013.
Beurzen voor personeel Training Erasmus+ Actielijn 1 - Individuele leermobiliteit Versie november 2013.
Organisatie van de faculteit Infosessie ABAP 14 oktober 2013.
Universiteit Gent Faculteit Toegepaste Wetenschappen Welkom aan de FTW vanwege de Onderwijsdirecteur Welkom aan de FTW vanwege de Onderwijsdirecteur Ronny.
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor CLB-secretariaten
Opleiding voor schoolsecretariaten
Convenant Opmaak strategisch plan operationeel actieplan 2008 Opmaak strategisch plan operationeel actieplan 2008.
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Agenda Gebruikersdag Digitaal Sociaal Huis Vera – 23 april 2009 Voorstelling Cevi/Logins Voordelen samenwerking Vera – Cevi/Logins Demo eLoket ®
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Invordering.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Grote Ondernemingen.
Arbeidsregimes OCMW Antwerpen.
Dangerous Liaisons; over spel en overspel Nol Verhagen Directeur UB UvA Voorzitter UKB Bestuurslid FOBID Voorzitter Juridische Commissie FOBID Lid onderhandelingsteam.
Infosessie eerste bachelor WELKOM Infosessie eerste bachelor Verwelkoming - K. Malfliet, decaan Structuur bacheloropleidingen en praktische.
GIS-coördinator in Westerlo
De case Oostkamp.
Inrichten van een dienst Weblectures
Naar een nieuwe bestuurlijke structuur
Alumnibeleid en alumnivereniging
De werking binnen de Scholengroep 25 Brugge-Oostkust
Afdeling Communicatie Toegevoegde waarde door expertise
Opleiding voor schoolsecretariaten
Organisatie van Roparun team Unilever vitality Runners 51.
Welkom op de verplichte bezoekdag Bandenbestek GAC/2013/1805.
Introductiebijeenkomst
Where innovation starts TAAKOMSCHRIJVING WENDY VERHOEVEN.
Durven met dienstverlening Ellen Bocher – coördinator interne ondersteuning gemeente en ocmw.
Artes. Missie van Artes Artes is de bibliotheekorganisatie die de gebruikscollecties van de vroegere faculteitsbibliotheek Letteren en de vroegere Centrale.
Infosessie ABAP 27 oktober 2014.
ABAP en onderwijs Wie? Liesbet Heyvaert – vicedecaan Onderwijs – Erasmushuis Wat? 1. Specifieke onderwijstaken / statuten 2. Facultaire onderwijstaken.
ABAP-delegatie Letteren Emma Grootveld Sam De Schutter Infosessie ABAP October
Onderwijsvisitatie Informatica Briefing op Maandag, 9 februari, 2009 lokaal G.05 van 13u15 tot 13u45 voor evaluatie op februari 2009.
college van burgemeester en schepenen
Doctoraatstraject Doctoraat Doctoraats - opleiding.
Beheer van Onderzoeksdata (RDM) Hannelore Vanhaverbeke – DOC Jan Ooghe, Kristel Hoydonckx – ICTS TOB project o.l.v. Hilde Van Kiel - UB.
CIKO Historiek en visie CIKO oprichting aan de UA.
Het in beeld Programma kenniskring SBBL 24 april :30 uur Inloop, koffie/thee 15:45 uur Kick-off, Marcel vd Broek, directeur 16:00 uur Presentatie.
Coördinatie Steunpunt Interne structuur, overleg met de opdrachtgever en verspreiding van onderzoeksresultaten.
ABAP en onderwijs 1. Specifieke onderwijstaken / statuten 2. Facultaire onderwijstaken 3. Onderwijsprofessionalisering 4. Aanvullende studies.
Art s. KU Leuven bibliotheken Universiteitsbibliotheek = koepelterm voor alle bibliotheken van de KU Leuven deze bibliotheken worden verenigd door een.
Personeelszaken + Financiën coördinatie Onderwijs & Kwaliteit
Meer dan zomaar mensen vervoeren
Stichting Reanimatie Purmerend
Master of research and design
LOP Antwerpen basis Algemene vergadering 10 juni 2009 welkom
Welkom bij consultatie- bijeenkomst
Kansen en mogelijkheden in het buitenland
Vastgoedinformatie Workflow en E-Loket®.
Master of research and design
Dienst Onderwijsprocessen en -organisatie
Opnemen colleges als dienst bij de Hanze
Organogram Algemeen Directeur
Referentiedomeinenmodel GGZ versie 1.00
Meer dan zomaar mensen vervoeren
Transcript van de presentatie:

Organisatie van de faculteit ABAP-infosessie 27 oktober 2015

Organisatie van de faculteit Situering Bestuur Diensten in het Erasmushuis De faculteit praktisch

Situering De Faculteit Letteren behoort tot de Groep Humane Wetenschappen De Faculteit Letteren zit verspreid over 4 campussen

Bestuur Hoogste bestuursorgaan is de Faculteitsraad o Som van de 3 Subfaculteitsraden (Antwerpen, Brussel, Leuven-Kortrijk) o Vergadert ongeveer maandelijks o Samenstelling en bevoegdheden: ABAP vertegenwoordigd door delegatie met stemrecht; alle ABAP welkom als waarnemer o Verslag via SharePoint

Bestuur Daarnaast: Faculteitsbestuur o Vergadert om de 2 weken o Samenstelling en bevoegdheden: ABAP-vertegenwoordiger is stemgerechtigd lid van Faculteitsbestuur o Verslag wordt via mail verspreid en staat op het SharePoint

Bestuur De Faculteit Letteren is opgedeeld in zes onderzoekseenheden : o Archeologie, Kunstwetenschap en Musicologie o Geschiedenis o Taalkunde o Literatuurwetenschap o Taal- en Regiostudies o Vertaalwetenschap

Bestuur De onderzoekseenheden zijn verder verdeeld in onderzoeksgroepen o OG = de kleinste bestuurlijke eenheden van de faculteit o Lijst met de 26 onderzoeksgroepen via:

Diensten Hoofd administratie is de administratief directeur o Stroomlijnen van administratieve processen in de faculteit voor de verschillende domeinen: ICT, onderwijs, onderzoek, communicatie, financiën en personeel, internationalisering, bibliotheek, secretariaten OE’s o Uitbouw van een gedegen personeelsbeleid, in eerste instantie naar ATP, maar ook naar ABAP en ZAP o Beheer van werkingsmiddelen en personeelsmiddelen o Opvolging van de integratie van de 2 nieuwe campussen

Diensten Stafmedewerkers o Communicatie (Liesbeth Westhof) Coördinatie facultaire communicatie: website, sociale media, lichtkrant, beleidsberichten Coördinatie onderwijscommunicatie: brochures en rekruteringsactiviteiten Huisstijl o Internationalisering (Roger Janssens) Internationale akkoorden Docentenmobiliteit en uitwisselingen

Diensten Stafmedewerkers o Onderwijs (Ingrid Van Hecke – Wim Grevendonk) Curriculumontwikkeling en kwaliteitszorg Ondersteuning aan vicedecaan onderwijs, programmadirecteurs, de Didactische commissie en de POC's Ondersteuning docenten voor opmaak ECTS-fiches o Onderzoek (Matthias Meirlaen) Onderzoeksondersteuning Coördinatie van de doctoraatsopleiding Advies en hulp bij aanvragen voor onderzoeksmandaten, beurzen of onderzoeksprojecten

Diensten Receptie Letteren (LETT 00.46) o Boeken van lokalen (geen colleges) en didactisch materiaal o Verdeling sleutels, (diploma's), stiften, koffiekaarten, kopiekaarten o Beheer verloren voorwerpen, parkingkaarten en dienstfietsen o Beheer facultaire vergaderlokalen (Jos Cretenzaal, LETT 00.26) o o

Diensten Secretariaat decanaat (LETT 00.10) o Administratief beheer van de personeelsdossiers van alle medewerkers van de faculteit: aanstellingen, verlengingen, wijzigingen en afsluiten van deze contracten o Doctoraatsadministratie o Agendabeheer en algemeen secretariaat o

Diensten Administratief coördinatoren onderzoekseenheden o Eerste aanspreekpunt binnen de OE o Logistieke en administratieve coördinatie van de OE (postbedeling, kantorenbeheer, ….) o Voorbereiding personeels- en doctoraatsadministratie o Congresadministratie o Beheer websites OE en OG

Diensten Onderwijssecretariaat (LETT 00.46) o Collegeroosters, examenroosters, examenverwerking, lokalenboeking voor colleges, goedkeuring ISP's o Toegang tot Toledo o o

Diensten Financiële Cel (LETT 00.17) o Alle inkomsten en uitgaven moeten vooraf geregistreerd worden in SAP. Wil je dus iets aankopen met gelden van de universiteit of verwacht je geld op een krediet, neem dan tijdig contact op met je financieel antennelid zodat het nodige kan gedaan worden om alles vlot te laten verlopen. o o

Diensten DIV (LETT 00.15) o Dienstverlening IT - Aankopen- Installatie en onderhoud - Support- Printservice - Storage- Websites - Congressen- Multimedia - Advies o o

De faculteit praktisch Erasmushuis als openbaar gebouw o consequenties voor veiligheid o toegang tot het gebouw (WE / ‘s avonds) toegang tot het gebouw o sleutels VGM o EIP (eerste interventieploeg) in noodsituaties o noodnummer 2222 o technische defecten: melding via KU Loket of centrale dispatchcentrale dispatch o EHBO o rookvrij gebouw o REG (rationeel energiegebruik)

De faculteit praktisch Parking o ATP, AAP en ZAP (voorwaarden) => site Faculteit Letteren o BAP => F. Lintstraat o bezoekers => aanmelding aan H. Servotteparking