Branding en storytelling in de regioin Br Noelle Aarts Nijkerk, 3 novemer 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Grammar Chapter 4 – G1 What en Which.
Advertisements

Hoe ontstond dit initiatief ?
Persoonlijk Leiderschap
De nieuwe werkelijkheid
Noelle Aarts Heerlen, 26 november 2013
Over en verandering in de bouw
….een korte presentatie
Denken en gewoon doen. Leren is eerder het vuur aansteken dan een emmer vullen.
Leren over de grenzen ”You must be the change you wish to see in the world” Mahatma Gandhi Ervaringen uit Kigoma, Tanzania.
Workshop creatief brainstormen
Geestelijke Verzorging voor mensen met een verstandelijke beperking
Noelle Aarts Let’s connect! Logeion Communicatie Congres
“Werken met beelden spreekt tot de verbeelding” Creatieve methodieken in gesprek over relaties Seksualiteit en Relaties Zesde studiedag Klinische Psychotherapie.
Strategisch relevant middenkader & leiderschap
TOPOI Model: Taal Verbale communicatie: Wat zegt de ander precies?
Interculturele communicatie
Hulpwerkwoorden can must may etc.
Inspirerende wijsheden. Muziek: Enya.
1 Verhalen vertellen Verhalen verbinden Verhalen voorbij Mieke Lunenberg VELON-werkgroependag 7 november 2008.
Geluid aan.
Grammar Chapter 3 – G1 If en When.
Grammar Chapter 4 – G2 If + past simple. Je wist al dat je voor het woordje als in het Engels if kunt gebuiken. We gaan hier even mee verder. Het kan.
Voorbereiding aanvraag pilot ronde 4b Projectleider: hbo instelling en twee mbo instellingen Proces: project management - Fase 1: werkgroep strategie &
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Tuesday, 19 August 2014 dinsdag 19 augustus 2014.
Ynnovate Let's Challenge Government. Reasons to Ynnovate De meest innovatieve ideeën vinden en uitvoeren om: Beter in te spelen op bestaande behoeften.
Verandermanagement Project- en Verandermanagement
Noelle Aarts en Rob Eijsermans Bex*zomeracademie
We all want to change the world “You say you want a revolution! Well, you know We all want to change the world” =AqC_Gma221M.
If we are going to have a serious change of changing their lives, we will need another level of innovation. We need a system innovation. Bill Gates, Davos.
Noelle Aarts, WUR / Universiteit van Amsterdam
Psychology of Courage Frustratie Tolerantie
Thema 3 communicatie Gesprekken voeren..
Creative Dialogue Arnhem 18 maart 2011 Leidinggeven aan het vrijmaken van creatief potentieel van een team.
Ontwikkelruimte voor innovatieve groepen
Innoveren. Wat is innovatief organiseren Innovatief organiseren is leren het vertrouwde los te laten.
U and me Minder doen, meer bereiken
Nothing Is As It Seems Introduction Lesson. What are we going to do? - We gaan deze periode spreek, luister, lees en schrijflessen in een thema oefenen.
Aan de slag met waarderend vernieuwen
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/003]/ Subvaardigheid lezen Thema: Once upon a time… can-do : kan een verhaal(tje) vertellen © Anne.
Culturele identiteit en mediation College 1: Inleiding Jan ten Thije.
11 Diversiteit & inclusie July 30, Overzicht Diversiteit en inclusie zijn een integraal onderdeel van onze business. Het is essentieel dat u.
Denken over veranderen in vijf kleuren Dr. Léon de Caluwé
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Vragende/ontkennende zinnen. 1.Met behulp van to do Betalen wij de rekening? Do we pay the bill? Wij betalen de rekening niet. We do not pay the bill.
Een methode voor het werken met ‘radicale’ opvattingen
Ongemakkers hebben de toekomst Inspiratiemiddag Doarpswurk 17 november
Reguleren van motivatie: Do It Yourself! 28 oktober Deventer.
Kritisch denken ‘vertaald’
Verschillende rollen en stijlen
Wat is een Theory of Change? ‘Iedere interventie is gebaseerd op veronderstellingen over wat die interventie teweeg zal brengen’ Het plaatje: welke interventie.
Het “Nieuwe Werken” Ties Arts Oude wijn in nieuwe zakken? Of onontkoombaar……..
Samenwerken in de keten Ervaringen van KPC groep.
OPTIMALE CONDITIES VOOR DIALOOG PEER SMETS & MARLOES VLIND.
Hoe Agile bent u? Hoe Agile kunt u zijn?
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
CONFLICT HANTERING MET STIJL
Sterker communiceren = relaties versterken
In dialoog! Over de kunst van een goed gesprek
Vertrouwen en Politiek
Grotere Tegenstellingen?
LOB in het mbo Onderzoek naar het bevorderen van
BOM-model PV 25/03/2014.
Geluids diagrammen Aan het einde kun je:
Werken met plezier en goed presteren
Flexibel programmeren van onderwijs en toetsen
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

Branding en storytelling in de regioin Br Noelle Aarts Nijkerk, 3 novemer 2015

Annemarie Jorritsma Galjaardlezing 2014 “In de nieuwe participatiesamenleving gaat communicatie niet meer over het schrijven van teksten en woordvoering. Het gaat om krachtenveldanalyses, het organiseren en modereren van ontmoetingen, om verbinden en om het begeleiden van processen.”

3

4

5 Verhalen maken ons leven draaglijk

“To be a person is to have a story to tell Karen Blixen 6

Verhalen als veranderstrategie ‘If you want to change the way people think, you should change the way they talk’ (Bate, 2005). 7

Rivierjutters

Daniel Kahneman 9

Framing

“ De waarheid is het resultaat van discussies met vrienden” (David Hume, )

Bridging & Bonding

The danger of a single story: Chimamanda Adichie

ze horen hier nietze horen hier bedreiging Er ontstaat vanzelf nieuw evenwicht aantallen moeten worden beheerst kans

Teneinde de neiging tot zelfreferentialiteit en eenzijdige beeldvorming te doorbreken en de dialoog te bevorderen:  erkennen van meerdere `waarheden / perspectieven: waarderen van verschil  organiseren van ontmoetingen tussen verschillende systemen  organiseren van kritische reflectie op bestaande opvattingen (de advocaat van de duivel en de hofnar)  organiseren van ‘veilige’ discussieruimte en experimenteerruimte  luisteren naar de behoeften van mensen

In een dialoog:  Brengen mensen onzekerheden en dilemma’s naar voren  Worden aannames expliciet gemaakt  Luisteren de mensen naar elkaar zonder (voor)oordeel)  Worden meerdere waarheden / perspectieven erkend  Worden gezamenlijk nieuwe ideeën ontwikkeld

Vier vormen van luisteren Scharmer (Theorie U) ‘downloaden’luisteren ter bevestiging van wat we al weten, wat we al vinden wat we al denken (te weten) gericht luisterenluisteren naar informatie die afwijkt van wat we al weten. empathisch luisterenzich verplaatsen in het perspectief van een ander zonder oordeel generatief luisterenluisteren om te creëren waarbij een verandering van jezelf noodzakelijk is

Dank u wel! 21