Hoy es lunes Vandaag is het maandag. Programa Proefwerk bespreken in vorm van SPEL Proefwerk uitdelen Eigen woordenlijst afmaken en inleveren Bron C Bron.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
En español gustar significa “leuk vinden”
Advertisements

Spaans Hoy: Werkwoordoefeningen afmaken p. 21 t/m 27 (check antwoorden achterin) werkboek (25 minuten) Números (bingo) (20 minuten) Recepción hotel (45.
Redekundig ontleden Over waarom, wat en hoe....
Simultaan Tafelrondje
Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
Ser en Estar Ser = zijn + een eigenschap ( langdurig, altijd)
Bedrijfsverbetering met de Code
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Coöperatieve leerstrategieën
door: Roderick Juffermans
P OR Y PARA. W ANNEER P OR ? Niet-exacte tijdsaanduidingen (rond) - rond de jaren 50 (por los años cincuenta) Niet-exacte plaatsaanduidingen (door, langs,
Schrijf dit op:   Op deze site probeer ik zoveel mogelijk info.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Bienvenidos a la clase de español conjugar los siguientes verbos hablar llevar Escribir leer Escuchar aprender vivir 2.
Estar De vertaling van dit werkwoord: (yo) estoy (tú) estás
Ser De vertaling van dit werkwoord: (yo) soy (tú) eres
Mi vida loca Lessen week 3.
Ser/Estar/Hay en de Gerundio
PASSÉ COMPOSÉ VERVOEGD MET ÊTRE
MI VIDA LOCA Lessen week 2. Wat gaan we doen? Herhalen laatste les Test woordenkennis (steekproef) Bekijken aflevering 2 en 3 en bijbehorende thema’s.
Straatsburg werkweek havo september Opdracht Nederlands Wat ga je doen? -In groepjes van negen tot twaalf leerlingen, -bereid je je voor op school.
Capítulo 6 Frases Clave, bron E ¿Qué hacemos? © Noordhoff Uitgevers 2010.
¡me gusta España! spellen zoveel mogelijk adjetivos
Aanstaande x afgelopen Wanneer is de vergadering?  Aanstaande donderdag om 7 uur.  Donderdag aanstaande om 7 uur.  Ik ben Beth, 25 jaar en aanstaande.
Een werkstuk maken.
LES 3 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Nog een verleden tijd…… De imperfecto. In de pretérito imperfecto zitten weinig onregelmatige werkwoorden. Hier onder de uitgangen van de regelmatige.
CHINESE HOROSCOOP ONGELOOFLIJK PRECIES!.
Woordenschat groep 5, thema 6, les 5
Inhoud 1 Grammatica en woordenschat blokken 1 + 2:
La pronunciación De uitspraak
Reijn, Bart, Leny, Nick & Bjarny Spaans A5A
LES 1 EIGEN WOORDENLIJST 15 WOORDEN SP/NL INGELEVERD? INTRODUCTIE BOEK Week 37: 7-11 september.
Woordsoorten Maud Hutten.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Week 23 aug-3 sept Info voor 2 lessen. Les 1 Ophalen kennis 2 e jaar mbv foto presentatie /character-design-by-brett-bean-via.html.
Hoy es viernes el 30 de octubre Vandaag is het vrijdag 30 oktober
3HD Unidad 3: Y tú, ¿cómo eres? Granada. Programa Start Unidad 3 Filmpje: Granada (3 op reis) Start taak Unidad 3 + eigen woordenlijst.
Vakgroep Vertalen, Tolken en Communicatie Onderwijsforum 8 mei 2014 Van onderzoek naar praktijk (en terug) Pol Grymonprez.
2 HAVO Unidad 3: Mi casa es tu casa ¿Qué día es hoy? Hoy es miércoles el 2 de diciembre Welke dag is het vandaag? Vandaag is het 2 december.
Hoy es miércoles el 28 de octubre Vandaag is het woensdag 28 oktober.
3HD Unidad 3: Y tú, ¿cómo eres? Granada. Programa Inleveren eigen woordenlijst Nakijken opdr. 1 Bron C (maken opdr. 3 en opdr. 8) Bron D (uitleg en maken.
Spaans week 9 les 1 3HD.
Woordjes leren.
WEEK 2: 11 T/M 15 JANUARI Unidad 3: Y tú, ¿cómo eres?
Wat heeft een eenzaam en bang schaap nodig?. Zoek je ook naar liefde, warmte, bemoediging en bescherming? Verlang je naar een goede relatie? Is er iemand.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
ESPAÑOL 5 2MA Hoy es viernes el 18 de marzo. PROGRAMA  Lezen uit ‘Pobre Ana’ en de vragen maken10  Start U520  Stencil over Madrid (filmpje)  Bron.
SPAANS Alles op een rijtje. Wat hebben we inmiddels gedaan? Woordenlijst gemaakt van min. 35 ‘dingen’( bioscoop, ziekenhuis etc) Eerst oefenen met willekeurige.
Grammatica zinsdelen H1 t/m H6
Schoolzwemwedstrijd Gemeente Hollands Kroon. Schoolzwemwedstrijden? Wat bedoel je daarmee???
Programa Leestekst (in stilte) Uitleg Bron G/oefenen Zelfstandig werken aan tarea (tijdschrift)
HERHALING U5 EN U6 2HSP. BRON D – UNIDAD 5 Het bezittelijk vnw geeft aan van wie iets of iemand is. In het Spaans hangt de vorm van het bezittelijk vnw.
Tot nu toe ken je: De tegenwoordige tijd (ik eet, ik praat etc.) (Yo) como, (Yo) hablo. De toekomende tijd (wat je van plan bent om te gaan doen, morgen.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
MI CASA ES TU CASA ¡VAMOS AL INSTITUTO! 2HSP2. PROGRAMA ¿Qué día es hoy? Hoy es miércoles el dos de marzo Unidad 4 herhalen Proeftoets Unidad 4 Spelletjes.
MI CASA ES TU CASA ¡VAMOS AL INSTITUTO! 2HSP2. PROGRAMA ¿Qué día es hoy? Hoy es martes el primer de marzo Leestoets afronden (20 min./22 min. extra tijd)
Significante cijfers Wetenschappelijke notatie
Les cours de Français HB groep.
SO’s en toets SO  maandag 3 november Leren: TB blz. 16  alleen de persoonlijke voornaamwoorden TB blz. 21 helemaal! Dus ook de Frases clave!!! TB blz.
Profesora: Edna Trilleros
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Introductieles Spaans  ¡Bienvenido! Mart de Weerd // September 2017
formar (yo) canto  (yo) bebo  (yo) vivo  (yo) llevo una camisa  (Tú) bailas  (tú) llamas  (él) toca la guitarra  (ella) baila salsa 
Ik hou van social media Mediabegrip week 27.
Hoe schrijf ik dat woord?
Los verbos : SER (zijn) ESTAR (zich bevinden) LLEVAR (dragen)
Transcript van de presentatie:

Hoy es lunes Vandaag is het maandag

Programa Proefwerk bespreken in vorm van SPEL Proefwerk uitdelen Eigen woordenlijst afmaken en inleveren Bron C Bron D

Spelregels We gaan een spel doen in 6 teams. Teams: 2havotrw.wikispaces.com. Je zit als team bij elkaar. Ieder team begint met 10 X-en op het bord. Ieder team krijgt een vraag, je schrijft dit antwoord op een papier en houdt dit papier omhoog. Het team dat het antwoord goed heeft, mag 2 X-en van een ander team van het bord verwijderen.

Voordat je de X-en verwijdert, mag je een bal in het doel schieten. Lukt dat vanaf LIJN 1: Dan mag je 4 X-en weghalen. Lukt het vanaf LIJN 2: Dan 5 X-en. Het is niet toegestaan X-en van je eigen team te verwijderen! Als jouw groep uit het spel ligt (geen X-en meer) dan kun je opnieuw een plek verdienen door: – Een juist antwoord – Scoren Je krijgt dan 4 of 5 X-en terug op het scorebord

Het winnende team heeft aan het einde de meeste X-en op het bord staan. Doel is dus: zorg dat je teams wegspeelt! Dit spel kent 8 rondes (8 vragen) BOEKEN/SCHRIFT weg, alles van tafel. Spreek af wie er gaat schrijven.

¿LISTOS?

Ronde 1 – vraag 1 Geef het juiste lidwoord (de/het): Team 1: _____ pueblo Team 2: _____ tienda Team 3: _____ canción Team 4: _____ presentador Team 5: _____ ciudad Team 6: _____ camping

Ronde 2 – vraag 2 Schrijf de getallen uit in het SPAANS. Team 1: 18 Team 2: 11 Team 3: 9 Team 4: 17 Team 5: 15 Team 6: 3

Ronde 3 – vraag 3 Zet alle woorden in het meervoud (ook lidwoorden): Team 1: una ciudad Team 2: un actor Team 3: una bicicleta Team 4: un amigo Team 5: un profesor Team 6: una chica

Ronde 4 – vraag 4 Geef de vertaling van de onderstreepte woorden in het Nederlands: Team 1: La ciudad está en España. Team 2: El camping es fantástico. Team 3: El hijo se llama Andrés. Team 4: El pueblo está en México. Team 5: El chico es mi amigo. Team 6: El camping es fantástico.

Ronde 5 – vraag 5 Vul de juiste vorm in van het werkwoord SER Team 1: ¿Vosotros __________ españoles? Team 2: Ellas _______ inteligentes? Team 3: Nosotros _______ holandeses. Team 4: ¿Tú ______ inteligente? Team 5: Él ______ Enrique Team 6: Yo ______ una estudiante.

Ronde 6 – vraag 6 Stel jezelf in 3 zinnen voor in het Spaans.

Ronde 7 – vraag 7 Geef antwoord op de volgende vragen in het Spaans: Team 1: ¿Qué tal? Team 2: ¿Cuál es tu número de teléfono? Team 3: ¿Hablas español? Team 4: ¿Eres mexicano? Team 5: ¿Cuántos años tienes? Team 6: ¿Dónde vives?

Ronde 8 – vraag 8 Geef de Spaanse vertaling van de volgende woorden: Team 1: Het liedje Team 2: De vakantie Team 3: De broer Team 4: Zingen Team 5: De Spanjaard Team 6: Het zwembad

Bron C Leestekst – HOE AANPAKKEN?

Bron D – ESTAR (zijn) (yo)estoyik ben (tú)estásjij bent (él, ella, usted)estáhij, zij is, u bent (nosotros/nosotras)estamoswij zijn (vosotros/vosotras)estáisjullie zijn (ellos, ellas, ustedes)estánzij zijn, u bent (meervoud)

ESTAR: waar is iets of iemand? (plaats) El instituto está cerca de mi casa De school is (bevindt zich) dichtbij mijn huis. Estoy en el instituto Ik ben op school -> plek waar je bent

Er is/ er zijn HAY Als je wilt zeggen er is of er zijn dan gebruiken we daar in het Spaans één woordje voor: HAY. Hay una piscina en mi pueblo. Er is een zwembad in mijn dorp. Hay dos supermercados cerca de mi casa. Er zijn twee supermarkten dichtbij mijn huis.

Oefeningen maken/nakijken

Toetsen Week 45 les 2 (2-6 nov): SO Unidad 2 Leren: eigen woordenlijst, vaste woordenlijst t/m el instituto, Bron D Week 46 les 2 (9-13 nov): Leestoets Inleveren taak U2 (in een snelhechter!!!!) Week 47 les 2 (16-20 nov): PW Unidad 2 Leren: vaste woordenlijst, eigen woordenlijst, Bron D, Bron E, Bron G, Bron I