FUIFBUDDIE OPLEIDING 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
RECHTEN & PLICHTEN VAN DE HUURDER
Advertisements

KFAC Waarschoot Organisatie jp. KFAC Waarschoot vzw Raad van bestuur KFAC Waarschoot vzw Gerechtelijk correspondent Verhuur en sponsoring Evenementen.
Bestelprocedure GIDP – Katholiek Secundair Onderwijs Regio Mechelen.
In aanvulling op het gemeentelijk HORECA-reglement
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Kunst, cultuur en duurzaamheid... Steven Vromman – Low Impact Man.
Inkomenstarief en kindcode voor ouders en opvang 22 november 2013
Sessie Aanrekenen van uren technische bijstand Tarieflijst technisch materiaal 13 januari 2014.
Sportraad 11 oktober AGENDA n Verslag 21 juni n advies sportbeleidsplan n sport na school pas n vrijwilligersverzekering n cultuurdatabank n sabam.
WMO Praat mee!.
Advies AO Wielerbond De Euromasters
Een gratis website voor uw appartement - waarom?
Kostprijsdekkende huur presentatie sportoverleg Hoogvliet 27 maart 2013.
Werfadministratie/coördinatie die nodig is voor de realisatie van een bouwproject Verschil tussen aannemingsbedrijven die werk binnen halen door openbare.
QUIZ SENEGAL VOORUIT! & LEER MEER OVER NOORD-ZUID.
Hoofdstuk 4 Globale structuur van een project
Terugkoppeling Heidedag januari Heidedag januari 2010 terugblik Thema: Kijk naar binnen, kijk naar buiten, en vooruit Sterkte en zwakte van OSC’45.
SamenLoop voor Hoop Inspiratiedag 2 oktober 2010 Workshop Bedrijfsvoering Rina Noorlander, KWF Kankerbestrijding.
A RBO - WETGEVING VOOR DUIKEND N EDERLAND Presentatie: Manfred van Deelen 9 april 2011.
Gedragscode Koninklijke Landmacht
Wie zijn wij & wat doen wij? 2 e jaar studenten SCW Evenement management  Project V Samenwerking  NAC, Playing for success, Radar, The Popcorner.
Auditprogramma 2007 Resultaten Raadgevend Comité - 27 februari 2008
SAMEN LEVEN Team projecten en evenementen. VERLOOP INFO SESSIE  1. De dienst “Samen leven”  2. Projectwerking Antwerpen Noord (team projecten en evenementen)
Defoirdt Maarten 1 BaSw B Ipsoc - Katho VEILIGHEID IN FUIFZALEN.
F onds voor de M edische O ngevallen 1. OVERZICHT 1.Procedure; 2.Structuur; 3.Contactgegevens. 2.
Hallo ik ben Henk Wassen Een ervaren Kwaliteit en Arbo-functionaris.
Workshop Fondsen werven
Evenementencommissie RCU Zwolle
Vorming Verenigingsadministratie
FUIFBUDDIE OPLEIDING 2015 Organiseren van evenementen en fuiven.
FUIFBUDDIE OPLEIDING 2015 SAFE PARTY ZONE. Uitgangspunten Fuiven is dé populairste bezigheid voor de jongste jongeren. Recht op veilig fuiven: voor jongeren,
 Gegeven door Patricia Cools › Ervaren in communicatie en social media  Deelnemers: max 20 personen › Zelfde niveau op social mediavlak › Persoonlijke.
Werkgroep wervend toernooi Concept en Plan van Aanpak 1.
Derde jaarvergadering BIN LIEZEBOS maart 2015 Jaarvergadering 2015 van het B.I.N. LIEZEBOS.
WOW: enqueteren bij Jumbo
Hoe begin je eraan ?.  Welke ervaring heb je met wijk-of straatfeesten? (of speelstraten)  Wie is je buur? Waarom is hij gekomen? Welke ervaring heeft.
Organiseren van evenementen. Workshop organiseren van evenementen 1.OS/VA/E - evenementenloketten 2.Organiseren van evenementen 3.Q & A Welkom…
Welkom op de verplichte bezoekdag Bandenbestek GAC/2013/1805.
Hoe begin je eraan? Vorming in Wachtebeke Dorpshuis Overslag ( ) Schoolstraat 3.
Fixatie-arm beleid: Team- of ziekenhuisdoelstelling Isa Michiels
Administratie ‘Wat is administratie?’. Wat is administratie? “Administreren is vastleggen, op papier of elektronisch, wat er in jouw onderneming gebeurd.
Hoe kan je > voor KiKa ophalen? ●Plan van aanpak. ●Begin zo vroeg mogelijk. ●Welke acties passen bij jou? ●Blijf dicht bij jezelf!!! ●Commitment.
Opleiding en Hulpverlening 100 vrijwilligers bekwaam en beschikbaar.
Voorleestoer Een verrassend project in Sint-Niklaas.
BGT- Cartoons BGT Congres ‘Tour de BGT’ 11 juni 2015 Live tekensessie door Willem van Albeslo.
De Wmo is meer dan zorg? Commissie Samenleving, maandag 17 maart 2008.
Hoe wat wie wanneer? Draaiboek maken Boek: Methodisch begeleiden
VOORSTELLING SUBSIDIEREGLEMENT INFRASTRUCTUURWERKEN VZW’S VOOR NIET-STEDELIJKE INFRASTRUCTUUR Burgemeester en schepencollege Veerle Heeren, 13 december.
Gelui(d)T –plan Waregem. I. Waarom een Gelui(d)T-plan? II. Wat moet je doen vooraleer geluid te maken? 1. Je weet vooraf dat er geluid zal zijn 2. Je.
Organiseren van evenementen en dopen. 1.Evenementen algemeen 2.Praktisch Aanvraagprocedure Aanvraagformulier 3.Q&A 4.Interessante links 5.Contact Welkom…
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
Bent u van plan een evenement te organiseren in Hoogstraten of één van zijn deelgemeenten? Dan kan u hier terugvinden waar u op moet letten en of u een.
Organiseren van events in de stad
Lokalenconsulenten Jeugddienst
WAK - Waregem.
Organisatieontwikkeling
Een succesvol community project
Sportivos Brons STARTMOMENT.
Campagneweekend – JANUARI 2018
Fuifbuddie-opleiding 2016
Beste ath 4..
Het organiseren van een Shanty festival
Informatiemoment 04 maart 2016
LOP Antwerpen Basisonderwijs 03/02/2016
Studiedag Veilig organiseren van sportieve evenementen
Minor in het buitenland
MFO met RIZIV budget Een goedgekeurd lokaal project ontvangt een vergoeding van EUR: 500 EUR na aanvraag en administratieve goedkeuring ervan Opmerking:
D&P P1 Organiseren van een activiteit
Duurzame activiteiten
Minimaal €221,- per maand minder
Transcript van de presentatie:

FUIFBUDDIE OPLEIDING 2015

Fuifbuddie opleiding Attest: voorwaarden Bewijs van deelname Opleiding volledig volgen 18 jaar Na positieve advies door de politie Bewijs van deelname Uitnodiging voor de uitreiking

Fuifbuddie opleiding Sessie 1 Organiseren van evenementen en fuiven E.H.B.O op fuiven Naleving alcohol- en rookwetgeving Sessie 2 Systeem Safe Party Zone, hoe en wat Geluidsnormen Drugsproductinfo & intoxicatie Sociale vaardigheden op fuiven Sessie 3 Wetgeving private veiligheid en persoonscontrole + Massa in beweging/risico’s op fuiven/ regels voor, tijdens en na de fuif

Organiseren van evenementen en fuiven

Overzicht fuiven 2014 / 2015

Overzicht fuiven 2014 / 2015

ORGANISEREN Wat is een fuif? Drugs Naambekendheid Dansen Risico Bijeenkomst van jongeren Risico (Eentje) drinken Organisatie Enthousiast opbouwen Dikke leute Administratieve rompslomp DJ’s boeken $$$$$$$$ Muziek Vechtpartijen Overlast voor de buren Decor Met nen zere kop opkuisen

ORGANISEREN Wat is een fuif? Een fuif is veel meer dan het voorzien van muziek en drank en tickets verkopen. Drugs naambekendheid Dansen Bijeenkomst van jongeren risico (eentje) drinken Als organisator ga je een overeenkomst aan met de fuiver: Zij betalen, de organisatoren geven als return de fuif. Administratieve rompslomp Enthousiast opbouwen organisatie Dikke leute DJ’s boeken muziek Als organisator ben je verantwoordelijk voor de goede gang van zaken: organisatorisch, vergunningen, veiligheid,……. $$$$$$$$ Met nen zere kop opkuisen vechtpartijen Overlast voor de buren Decor

TEAM Check de grootte van uw team en hoeveel tijd er kan geïnvesteerd worden… Team Hoofdorganisator Veiligheidscoördinator Zakelijk organisator Programmator Communicator Technieker/decorateur Opbouw Algemene controle Aansturing veiligheid Verkoopsitems/zakelijke org Technische riders/podium Zaalcommunicatie Inrichting & decoratie Afbouw Algemene coördinatie Opkuis Financiën Voorbereiding Algemeen/vergunningen Verzekeringen/Security… Leveranciers/sponsordeals Boekingen/zaaltechniek Publiciteit & bekendmaking Locatie & zaalindeling Event Algemeen aanspreekpunt Security & veiligheidsco Bar/vestiaire/bonnetjes Ontvangst artiesten Snelle Interventies Technische opvolging

ZAAL Winst is niet altijd afhankelijk van opkomst. Bekijk zeker de retributies van de zaal! Eigen drank of niet? Muziekinstallatie aanwezig? Lichtinstallatie aanwezig? Personeelsinzet in dienst van zaaluitbater? Verlichting aanwezig? Security (verplicht?)

Spreek op voorhand de data af met collega organisatoren. ZAAL Soms lijkt een zaal op het eerste zicht duurder maar kan uiteindelijk meer winst opleveren. Winst is niet altijd afhankelijk van opkomst. Bekijk zeker de retributies van de zaal. Spreek op voorhand de data af met collega organisatoren. Eigen drank of niet Muziekinstallatie aanwezig Personeelsinzet in dienst van zaaluitbater Boek zeker op voorhand de zaal! Bij populaire zalen soms best een jaar op voorhand. lichtinstallatie security Verlichting aanwezig

OC Aalbeke OC De Troubadour OC De Vonke OC De Wervel OC Marke Overzicht zalen OC Aalbeke OC De Troubadour OC De Vonke OC De Wervel OC Marke Molenheem JC Tranzit … 949 780 1049 435 1197 120 400

Opbrengst fuif Drank Aantal Bezoekers Inkomst Aantal Bezoekers De opbrengst van een fuif kan je via een eenvoudige formule bij benadering bepalen Drank Netto winst bier x 4. Netto winst fris x 1. Aantal Bezoekers Netto winst jen. x 1. Inkomst Aantal Bezoekers Ticketverkoop

Don’t forget the sponsoring!!!! Opbrengst fuif Voorbeeld: [(0,80 x 4) + 0,80 + 0,93 ] x 400= € 1920 + 400 x 5 = € 2000 Totaal: € 3920 De opbrengst van een fuif kan je via een eenvoudige formule bij benadering bepalen Netto winst bier x 4. Netto winst fris x 1. Aantal Bezoekers Netto winst jen. x 1. Don’t forget the sponsoring!!!!

Kosten fuif Zaal Gage DJ’s Verzekering Lichtinstallatie Security: € 300/persoon Lichtinstallatie Billijke vergoeding Sabam EHBO Muziekinstallatie Promotie (Drank) Decor

1 jaar tot 6 maanden vooraf Zaal reserveren 6 maanden vooraf Brandverzekering afsluiten Toestemming aan het gemeentebestuur bij openluchtevenement of tent Effe aankloppen bij JC Tranzit Evenementenfiche !! + materiaal aanvragen bij uitleenwinkel Begroting opstellen DJ’s / band boeken !!!!!! Grote namen eerder!!!! Firma boeken voor licht en geluid Sponsordossier opstellen / grote sponsors Aanvragen parking, afzetten straat / bij evenementen

4 maanden vooraf 3 maanden vooraf Kleine sponsors Promotiemateriaal ontwerpen Verkooppunten contacteren Offertes voor drukwerk aanvragen Promotieplan opstellen Via evenementen aanvragen Parking 3 maanden vooraf Promotiemateriaal aanleveren bij drukker Drukwerk afhalen Takenoverzicht maken Affiches verdelen / stadsplakker 1e fase promoplan: mail / FB / website Security + Vrijwilligers belast met de persoonscontrole @ Maarten.Vanderstichele@kortrijk.be (zie website) Indien eigen drank: Taps, frigo, drank bestellen Eetstanden Safe Party zone aanvragen!!

2 maanden vooraf Verlenging sluitingsuur / Dienst mihro Kaarten in voorverkoop/ punten en medewerkers Zoektocht naar medewerkers Praktische afspraken met Artiesten Verzekeringen: BA / brand / contractuele aansprakelijkheid / ongevallen / polis alle risico’s Buren !!!! Inlichten !!!! Flyeren op andere evenementen SABAM Billijke vergoeding Plak en Flyerronde 2 (don’t plak over anderen) Opvolgen voorverkoop Afspraken maken met Politie

(Minder dan)1 week vooraf 3 weken vooraf Persbericht Plak en Flyerronde tris Taakverdeling definitief maken en verdelen naar medewerkers !!!!! Duidelijke Afspraken !!!! Verzekering voor medewerkers afsluiten: namen doorgeven. Lijst contactgegevens opstellen Noodplan opstellen (Minder dan)1 week vooraf Artiesten / security / eetstanden opnieuw contacteren: check up Parking voorzien van plakkaten Wegwijzers uithangen (aanduiden op plan) Fuifzone opbouwen 1e fase Buurtbewoners opnieuw inlichten Afrekenen voorverkoop / kaarten ophalen Medewerkers briefen / laatste afspraken Lijst telefoonnummers aanvullen Wisselgeld halen Takenlijsten uithangen Bar uitbouwen: tapinstallatie: water en 24 koelen

Dag zelf Na de fuif Barmateriaal voorzien Discobar en lichtinstallatie Zaal inrichten / let op voorwaarden contract Inventaris drank Onthaal organiseren (Sound)check Lijst met shifts en telefoonnummers ophangen Enveloppen met geld klaarleggen, contante betaling Medewerkers briefen/ afspraken herhalen Paaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrttttttttttttyyyyyyyyyyyy Na de fuif Zaal EN omgeving opruimen / let op contract Inventaris drank / controle voor brouwerij: $$$$$ Wegwijzers, affiches, borden weghalen (thanks to the plan), anders $$$$$ Facturen betalen Materiaal terugbrengen Financieel verslag maken Bedanking medewerkers (nen goeien drinken) Evaluatie met medewerkers en organisatoren Next party

Vergunningen Verzekeringen Brandverzekering Evenementenfiche Verlenging sluitingsuur / convenant Vrijwilligers persoonscontrole @ Maarten Vanderstichele Bij openlucht / tent / toestemming vragen aan burgemeester Toelating plaatsen borden Sinds 1 januari 2013 !!!!!!!!!Geluidsnormen!!!!!!!!!! Verzekeringen Brandverzekering Burgerlijke aansprakelijkheid Contractuele aansprakelijkheid

Vermijd concentratie van drukpunten!!! Zaalindeling Vermijd concentratie van drukpunten!!! B

Vermijd concentratie van drukpunten!!! Opbouw fuifzaal Zaalindeling Vermijd concentratie van drukpunten!!! B

Ondersteuning van de stad Uitleenwinkel Klank en licht Herbruikbare bekers Containers werf/JR Podia Tenten Afvalcontainers Promotie Aanplakborden Affiches openbare gebouwen Lokale pers Digitale schermen: openbare gebouwen (indien fuif daar doorgaat) / ledwalls CJP filmpje Website stad kortrijk FB JC Tranzit NIEUW: Fuifkalender Kortrijk!

Ondersteuning van de stad Financiële ondersteuning Subsidie openluchtevenementen Straat buurt en dorpsfeesten Safe party zone