PR & Communicatie BIG Challenge 2016. BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Logo Gemeente Laat Kracht en Pracht van (lokale) Sport zien! Datum 2012 Presentatie Sprekers:
Advertisements

Het Groeiboek: Wat staat er in en wat kan je ermee?
Sponsoren van Alpe d’HuZes 2014 zijn onder andere …
Verborgen vormen van pesten
Alpe D’HuZes 2013 Timo’s Dream Team OLV Breda Silvian Diepstraten
Trainingsbijeenkomst 15 december Gastheer Agenda • Websites BIG Challenge en Alpe d’HuZes • Sponsorwerving • T-shirts • Accommodatie Alpe d’Huez.
Teamcaptainbijeenkomst
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Alpe d’HuZes Huh?....Wat is dat?.
EY2010 Europees Jaar van de strijd tegen de armoede en sociale uitsluiting Julien Van Geertsom.
Workshop ‘Is er een toekomstige rol voor verkoopvrijwilligers’ 25 mei 2013.
Varkens Vandaag Het echte verhaal in de media. Zo maar wat voorbeelden John van Paassen, varkenshouder in Deurne.
Citymarketing Hilversum 2006
PR & Communicatie BIG Challenge 2014
Startdag Fondsenwerven? Hoe doe je dat? Het geld ligt op straat…
Waar één + één meer is dan twee
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Teamcaptainbijeenkomst 10 februari Gastheer.
BIG Challenge 2014.
De Zilvervloot crowdfunding
Spreekbeurt over BIG Challenge.
BIG Challenge-bijeenkomst
Evenementencommissie RCU Zwolle
BIG Challenge-bijeenkomst 17 februari Nieuws 19de team BIG Challenge: Dutch Poultry Centre BIG Challenge 2014: 152 deelnemers!!
Studentencongres Reclame en PR.
Henriëtte Sperling, 12 december 2014
Spreekbeurt over BIG Challenge.
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Ik doe mee! Samen geld inzamelen voor de strijd tegen kanker
Artikelen, interviews, persberichten  Algemene media (dagbladen, radio, tv)  Vakbladen  Websites Effectief voor kennisdeling en valorisatie Publiciteit.
WOW: enqueteren bij Jumbo
MTB ver. Havelte eo Doelstellingen MTB ver. Havelte eo. Hoofddoelstelling: Het mountainbiken voor iedereen in Zuidwest Drenthe aantrekkelijk.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Uitleen promotiematerialen. Waarom promotiematerialen? Om iedereen die een sponsoractie organiseert te voorzien van promotiematerialen en materiaal voor.
Spreekbeurt over BIG Challenge. Wat is BIG Challenge? Veehouders en andere boeren zamelen samen geld in voor de strijd tegen kanker. Mensen positieve.
Welkom bij de Week van het Succes!
Prokkelweek maandag 6 t/m zaterdag 11 juni 1 week als voorbeeld voor de rest van het jaar.
Alpe d’HuZus Alpe d’HuZus Woensdag 1 juni 2016 Voor iedereen die ook één keertje de berg op wil. Fietsend, wandelend of hardlopend Bedoeld voor.
Sportief en solidair Dwars door België, dat is: een fantastische sportieve uitdaging + geld inzamelen voor Broederlijk Delen.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Alpe d’Huzes: Opgeven is geen optie!. 21 bochten21 bochten Grote trekpleister voor wielertoeristenGrote trekpleister voor wielertoeristen Alpe d’HuZes:
Werkplaats Communicatie Optimaal communiceren: Hoe doe je dat ? Uitwerking aspect “communicatie rondom burgerinitiatieven” Presentatie werkplaats communicatie.
Communicatie over veranderingen in zorg en welzijn – gemeenten en zorgaanbieders Saskia ter Kuile communicatiemanager In voor zorg! 24 feb 2015.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Created by BM|DESIGN|ER Business model Schoonmaakrooster.com default 2e.
V eenlab Alles over, en meer.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
INSPIRATIE BIJEENKOMST WEEK VAN ZORG EN WELZIJN. Landelijke aandacht Nieuwe campagne 1 ambassadeur die landelijk ingezet gaat worden in de campagne Krant.
PR & Communicatie BIG Challenge 2017
Informatiebijeenkomst Research Project commissie
Campagne taalvaardigheid
Campagneplan Fiets Telweek 2017
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Alpe d’HuZus 2017.
What will you do to change the
Ik doe mee! Samen veel geld inzamelen voor kankeronderzoek
Spreekbeurt over BIG Challenge.
Dit is onze bedrijfsnaam
PR & Communicatie BIG Challenge 2018
Zitvolleybal Tilburg.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Alpe d’HuZus 2019.
D&P P1 Organiseren van een activiteit
BIG Challenge CEO-event
Transcript van de presentatie:

PR & Communicatie BIG Challenge 2016

BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker en samen streven naar meer dan euro... Dat is een goed verhaal!

Samen kunnen we dit verhaal vertellen! PR & Communicatie BC

Communicatiekracht: Deelnemers: fietsers, lopers, vrijwilligers, sponsors 1 communicatiecaptain per team Ondersteuning vanuit de Commissie PR & Communicatie Commissie PR & Communicatie BC (gekoppeld aan teams) Caroline van der Plas Anne-Marie van der Linde Monique van Loon Ingrid van der Sterren Jan Roothaert Mathee Kamp Hans Nachtweh (namens secr./cie sponsoring)

Wat komt aan bod?

Belang van publiciteit

Herman had een droom Ondanks zijn ziekte wilde Herman niet bij de pakken neer zitten. Hij wilde iets doen voor de sector waar hij zijn hele leven in gewerkt had en waar hij trots op was. Samen geld inzamelen voor de strijd tegen kanker Trots in de sector vergroten Sectorpromotie realiseren

Ziekte kanker Agrarische sectorAfzien/sport/fietsen

euro Trots

Doelgroep en boodschap

Bekendheid BIG Challenge Inschatting: > 60% in de veehouderij < 10% buiten de veehouderij

Doelgroep Afhankelijk van activiteit: -Benefietdiner plaatselijke ondernemers -Biggenracegezinnen met kinderen -Spinningmarathon sporters

Boodschap Fietsen voor de strijd tegen kanker Vecht mee en doneer! Land- en tuinbouw fietsen tegen kanker om een bijdrage te leveren aan groot maatschappelijk probleem dat iedereen raakt Daarom streven we met zoveel mogelijk teams met fietsers en lopers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren naar minimaal euro

Maak het zo persoonlijk als mogelijk

Communicatie en publiciteit door de teams

BIG Challenge-activiteiten Benefietdiners Benefietfeesten Biggenraces Spinningmarathon Open dagen Andere sponsoractiviteiten Vraag aan de teams: Voor wie organiseer je dit? Waarom? Hoe zorg je voor publiciteit?

1. Organiseren + stappenplan 2. Versturen persbericht + achtergrondinformatie -Bel altijd even na of de informatie goed is aangekomen -Stuur altijd een foto mee met het persbericht 3. Plaats informatie op internet en sociale media -Eigen website bedrijf -Via kalenders (o.a. landbouwagenda.nl) -De pers neemt het vaak over 4. Nodig pers persoonlijk uit voor een evenement -Geef een pershandboek (achtergrondinfo) 5. Nazorg -Persbericht versturen + foto (regel fotograaf) -Vermelden op internet -ALTIJD BIG CHALLENGE OP DE HOOGTE HOUDEN

Slim communiceren Maak gebruik van je eigen netwerk! Maak gebruik van de andere fietsers Vertel het tegen 5 mensen met verzoek of zij het ook tegen 5 mensen zeggen, etc. etc. Gebruik je eigen mensen (en denk aan je interne communicatie voor draagvlak, vergeet je collega’s niet). Maak gebruik van sociale media!

Media Persbericht naar: -Regionale media (kranten, website en omroepen) -Vakbladen (regionaal en landelijk) (perslijst) -Landelijke media: Hart van Nederland, DWDD, dagbladen (perslijst)

Maar ook…. Berichtje naar Bericht op FACEBOOK BIG Challenge Oproep op Alpe d’HuZes-Linkedin-groep Bericht plaatsen op agenda’s van: - bigchallenge.eu - opgevenisgeenoptie.nl - landbouwagenda.nl - Uitinbrabant.nl

Materialen BIG Challenge Poster en flyer BIG Challenge Zeildoeken, beachflag Spaarvarkens Persbericht Boek BC Shirts Aanbod: Vormgeving flyer, poster, advertentie

Gereedschapskist

Inhoud gereedschapskist Voorbeeld persbericht, FAQ, stappenplan, gebruik sociale media Voorbeelden poster, flyer en advertentie Overzicht beschikbare materialen Digitale handtekening Lenen: BIG Challenge-auto Documenten zijn te vinden op deelnemers.bigchallenge.eu deelnemers.bigchallenge.eu

Persteam tijdens koerweek

Persteam BIG Challenge Aanspreekpunt vooraf en tijdens koersweek Organiseert dagelijkse blogs van fietsers voor diverse media Stuurt nieuws en foto’s van BIG Challenge naar Nederlandse pers Regelt interviews voor radio en tv met fietsers

Verwachtingen

Wat verwachten we van jullie? Aanspreekpunt voor communicatie Communicatie verhalen uit eigen team naar pers Communicatie naar media bij activiteit Zelf ondersteuning vragen indien nodig Actiepagina team en fietsers in orde vóór 1 februari

Plannen Cie PR & Communicatie Aanspreekpunt voor communicatie BC-breed Sparringpartner voor communicatie van de teams Aanbieden van achtergrondverhalen naar pers Zoeken ambassadeurs / boegbeelden Informatie op website BC 2016 Aanvullen gereedschapskist / middelen met o.a. FAQ

Alleen een dwaas blaast tegen de wind…. maar met zijn allen veranderen we zijn richting!