Stand van zaken in mobiele communicatie René Zeedijk | MediaScience.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mobile Apps Hartelijk welkom en dank voor de uitnodiging om te komen vertellen over sociale media en digitale/mobiele media.
Advertisements

RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
GfK Supermarktkengetallen
Welkom bij. De NMG VISIE & OPLOSSING: Wij geloven dat de mobile devices de huidige en toekomstige multimediaplatformen zijn en toegang tot zo’n platform.
De wereld draait door Uitzending De wereld draait Door.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
MMT.
Concept Voorstellen. De Concepten  Website & QR Code  Website & Mobile App  Website & Advertising.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Branche analyse drogisterijen Onderzoek online marketing activiteiten
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
Het bereiken en vasthouden van de verzekeringsconsument Prof.dr. Ed Peelen.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
ICT-Strategie politie Onderzoek Apps4Cops. 2 STRATEGIE CTO-code: R a 1. Device onafhankelijk ICT-strategie politie Any Device 1. Device Onafhankelijk.
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
Voetbal International1 Nationale uitgeefdag 2011 Dick Holstein directeur/uitgever
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Randstad Werkmonitor state of mind arbeidsmarkt (werknemer perspectief) juli – augustus 2007 B
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | Maart 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het aantal.
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | week GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing CRM contentmanagement Website applicaties marketing.
Branche analyse Boekhandels 2014
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Uit in Brabant Doel: stimulering cultuurparticipatie Initiatief van: Brabants Bureau voor Toerisme Provinciale Bibliotheekcentrale Omroep Brabant Provincie.
Rapportage marktverwachting lampenverkoop in Nederland Onderzoek in opdracht van Stichting LightRec.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
© GfK 2015 | Supermarktkengetallen | april 2015
DMK – lesweek /09/06/mobile-advertising-nederland een-nieuw-perspectief/ Aanvullende PowerPoint op.
1 © GfK 2015 | Supermarktkengetallen | januari 2015.
Minor Internet Marketing
© GfK 2015 | Supermarktkengetallen | augustus 2015
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Jouw Bibliotheek (website)bezoekers aan de e-books met online advertising Caspar van der Woude (Agile) en Karlijn van der Lelij (KB) 19 november 2015.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
1© GfK | De Nederlandse Investeringsmonitor | November 2015 De Nederlandse Investeringsmonitor © GfK | November 2015.
1 © GfK 2015 | Supermarktkengetallen | maart 2015.
Adviesrapport Rabobank Affiliate marketing
Leeswijzer bij de bijlagen In deze bijlagen bij het NVZ-strategiedocument Zorg voor 2020 zijn de belangrijkste grafieken en brondocumenten voor u geselecteerd.
© GfK 2014 | AFM Consumentenmonitor | Juni AFM Consumentenmonitor voorjaar 2014 Beleggers Juni 2014.
In de ban van het boek - het boek in de ban Paul Schnabel Universiteit Utrecht Sociaal en Cultureel Planbureau Amsterdam, 24 maart 2009.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Instructies eerste gebruik
Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Internetmarketing en oefentoets
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
© GfK 2014 | Supermarktkengetallen | december 2014
Communicatie CAR Tonté Chow – Dienst Communicatie Voorstelling:
GfK Supermarktkengetallen
GfK Supermarktkengetallen
GfK Supermarktkengetallen
Transcript van de presentatie:

Stand van zaken in mobiele communicatie René Zeedijk | MediaScience

Even voorstellen René Zeedijk Co-founder MediaScience te Amsterdam HuidigCo-founder bij MediaScience Bestuurslid Stichting Top 40 Adviesraad IAB Netherlands VorigCommercieel directeur Nederland bij Zoom.in Managing Director bij Adlink Internet Media & Hi-Media Commercieel Directeur bij Radio 538 Commercieel Directeur bij Talpa Radio International Sales Manager bij Radio538 Senior Account Manager bij Radio 538 Account Manager bij Radio538 Radio Planner bij Mediamend & Mediaedge:CIA

De consument is 24/7 bereikbaar, altijd… overal…

Desktop bezitters dalen tot 61% Laptop bezitters blijft stabiel tot 77% Tabletmarkt groeit naar 61% 76% in het bezit van een smartphone Mediabezit

GFK, Trends in digitale media, december 2014 Mediaconsumptie

Snelle groei: 86% verwacht verdere toename 86,2% verwacht dat mobile marketing de komende twaalf maanden zal toenemen. Bijna de helft (45,5%) verwacht dat mobile zich zal ontwikkelen tot het belangrijkste marketingkanaal voor hun merk en organisatie.

Adverteerder kan niet meer om mobiel heen 65 % consumenten start aankoopproces op mobile device 1/3 van zoekopdrachten is mobiel s lezen we tegenwoordig op mobiel Consumenten verwachten komende 2 jaar meer aankopen te doen via mobiel ATTRACT CONVERT INFORM RETAIN

Driekwart adverteerders zet mobile marketing in Mobile marketing is nog steeds sterk in opkomst onder Nederlandse adverteerders. Ruim driekwart (76,5%) van de adverteerders heeft al eens gebruikgemaakt van mobile marketing. Bij slechts 23,5% is dit (nog) niet het geval.

Ad Spend H % van display advertising is besteed op mobiele devices Dit is een groei van 54 % ten opzichte van het eerste halfjaar 2014

Budget mobile marketing in de lift Bijna 60% van het budget voor mobile is de afgelopen twaalf maanden gestegen. Voor de helft bedroeg die stijging minder dan 50%. Bijna één op de tien adverteerders (9,1%) zag het budget zelfs toenemen met meer dan de helft.

Mobile marketing Een doelgroep kan geraakt worden via: Websites Mobiele sites In apps Pushberichten Wearables Locatie targeting Doelgroepen bereiken op een bepaalde locatie via location based marketing. Locatie op mobiel wordt bepaald door: GPS WiFi IP gegevens

Mobile display en QR verdringen apps Adverteerders kiezen het vaakst voor mobile websites. Op de tweede plaats staan QR-codes met een toepassing van 95,2% en op de derde plaats responsive websites met 92,2%. Apps – die in 2014 nog hoog scoorden – vinden we nu pas terug op de zesde plaats.

Mobile formats In browser ResponsiveAppPushberichten

Smartphone dominant versus tablets/wearables Circa driekwart van de adverteerders (76,5%) geeft prioriteit aan smartphones. In 2014 was dat nog 54%. De positie van tablets is met 40% gelijk gebleven. Wearables, zoals smartwatches en activity trackers, laten een licht gestegen voorkeur zien.

Coupons sterk in opkomst De komende 12 maanden wil 100% van de adverteerders coupons inzetten. Momenteel zet slechts 33,3% van de adverteerders deze moderne vorm van kortingsbon in. Ook bluetooth en beacons lijken in 2016 een doorbraak te gaan beleven: 92,3% wil deze gaan inzetten (nu 30,8%).

Location based creatie

Walibi In het seizoen 2014 startte Walibi Holland met een geheel nieuwe strategie. Naar aanleiding van data analyse verschoof de primaire doelgroep van boodschappers met kind naar tieners/jongvolwassenen. In de campagne #HARDGAAN speelde Walibi mede in op de mobiele ontwikkeling door het inzetten van een vernieuwde app, mobile ticketing en het adverteren op mobiel. MediaScience verzorgde de gehele online campagne op desktop en mobiel. Strategie Advertenties op mobiel in-app en browser Gerichte targeting van doelgroep; tieners en jongvolwassenen Onderzoek naar groei mobiel gebruik onder jongeren 305% Mobiel Sales Mobiel Sales 16% Aandeel Mobiel

The Mobile Movement

René

Aandeel totale marketingbudget bescheiden De meerderheid (42,9%) besteedt slechts 0 tot 5% van het marketingbudget aan mobile. Voor 19% ligt dat aandeel op 11 tot 15%. Een kleine 5% besteedt meer dan 20% (bijna 1% meer dan in 2014).

Bereik via de exchange Mobiel volwassen geworden in digitale landschap Aandeel mobiel verdubbeld t.o.v Sterke daling desktop (- 9,2 %) Flinke stijging mobiel (+ 7,4 %)

Integratie marketingmix stagneert Zes op de tien adverteerders (61,5%) mobile in de marketingmix geïntegreerd. Voor iets meer dan de helft (32,3%) staan mobile projecten of campagnes nog op zichzelf, de overige 29,2% heeft mobile marketing volledig geïntegreerd in de marketingmix. Een minieme toename ten opzichte van de 28% vorig jaar.

Combinatie van media