Reclame Masters | Ik en reclame!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Advertisements

SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Uitslag enquête over online pesten
Wat is er met mijn mama? Informatie over de ziekte ALS bedoeld voor kinderen op de basisschool. (Met nadruk bedoeld om samen met uw kind door te nemen)
Hondenhumor Kattengein Film is voorzien van geluid.
voor iedereen die van zijn hond houdt…
3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
door: Roderick Juffermans
Powerpoint gemaakt door
Blijf bij mij Jolink.
OM EVEN OVER NA TE DENKEN.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
De positie van de taxileraar binnen de organisatie
LEEFSTIJL vanuit Amerika 1986 voortgezet onderwijs
Het geven van een workshop
Een lessenserie van drie lessen
Mijn stage bij Albert Heijn Naam: Jessica Klas: 5c Jaar: 2004\2005 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit.
Lieve zoon/dochter ....
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Welkom op onze thema-avond
Matteus 18: 2- 6 Hij riep een kind bij zich, zette het in
Interpreteren van data
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Met handen en voeten geloven 1
De oudere stagiaire.
Wat is een netwerk? Een vaste groep gemeenteleden die elkaar helpt om Jezus te volgen in hun dagelijks leven. Netwerken.
CanDo Coaching.
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Opstel schrijven.
Onze doelen en visie in beeld
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
Hoe leer je geschiedenis?
Reclame Masters | Ik en reclame!
Reclame Masters | Ik en reclame!
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Solliciteren: wat wil ik?
Lezen: doe het goed voor
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
EVEN VOORSTELLEN… Je kan een inschatting maken van de prijs van een product. Je beseft dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Je weet wat een.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Transationele analyse (aka TA) Rotterdam, 26 augustus 2011.
Welkom ik maak me sterk.
1 Mijn Geldzaken. EVEN VOORSTELLEN… Weet jij hoeveel geld je op dit moment hebt op je rekening?
Mijn Leefstijl. EVEN VOORSTELLEN… Kan je een inschatting maken van de prijs van een product. Besef je dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Weet.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Dagdeel 3 conflicthantering
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
MOTIVATIE. Dromen en Idealen Jongeren dromen en hebben idealen.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!
Welkom op onze thema-avond
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Drama Reflectie Jennie van Baalen
Ouderbijeenkomst.
Loopbaan en burgerschap les 2
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Oorcheck op het mbo 1 Over gehoor en gehoorschade
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Hoe leer je geschiedenis?
Social media Wat deel je wel en niet?.
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Reflecteren op ambities en kwaliteiten
Eigenaarschap.
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Transcript van de presentatie:

Reclame Masters | Ik en reclame! PowerPoint behorende bij het lesmateriaal Reclame Masters van Stichting Media Rakkers Module 3 en 4 Motivatie en Vaardigheid

3 en 4. Motivatie en Vaardigheid Zelfovertuiging om slim met reclame om te gaan 4. Implementatie kritische houding ten opzichte van reclame

3. Slim met reclame omgaan Inleiding: Leerdoelen van deze module Kinderen denken na over redenen waarom zij het belangrijk vinden om slim met reclame om te gaan. Deze redenen leggen ze vervolgens uit aan andere kinderen in de klas. Hierdoor ontstaat en versterkt de zogenaamde zelfovertuiging. Op deze manier worden kinderen van binnenuit (intrinsiek) gemotiveerd om daadwerkelijk slim met reclame om te gaannaar reclame te laten kijken. 3. Eigen overtuiging: Individuele- en groepsopdracht 1 x 50 min Laat kinderen 2 redenen opschrijven waarom zij het belangrijk vinden om slim met reclame om te gaan. Gebruik daarbij het werkblad. Plaats de redenen in Powerpoint en bespreek klassikaal. 4. Stel een doel: Klassengesprek, individuele- en thuisopdracht 1 x 50 min Laat kinderen bedenken wat zij kunnen doen om de 2 redenen om slim met reclame om te gaan, te kunnen verwezenlijken. Welke doelen kan je jezelf stellen? Bespreek aan de hand van de Powerpoint, welke doelen je jezelf kan stellen, als slim met reclame om wil gaan. Laat kinderen zich uiteindelijk 1 doel stellen voor als zij naar reclame kijken, gebaseerd op de zelfovertuigende redenen die zij bij de vorige opdracht hebben genoteerd. Dit doel zeggen ze acht keer zachtjes tegen zichzelf. Laat kinderen bedenken hoe zij dit doel onthouden. Afsluiting: Samenvattend klassengesprek Bespreek de resultaten van Module 3 in de klas en sluit af.

3. Waarom slim met reclame omgaan? Plaats hier de redenen van de kinderen en bespreek klassikaal. Welke worden het meeste genoemd?

3. Waarom slim met reclame omgaan? Voorbeelden van mogelijke redenen: Anders word ik beïnvloed of verleid Anders voel ik iets dat ik niet wil Anders krijg ik ergens trek in Anders ga ik anders denken of voelen Anders maak ik niet mijn eigen keuze Anders laat ik mij iets aanpraten Anders ga ik iets leuk vinden, dat ik eigenlijk helemaal niet leuk vind Anders geef ik (teveel) geld uit

Wat kan ik doen om slim met reclame om te gaan? Stel een doel! Wat kan ik doen om slim met reclame om te gaan? Als ik een reclame zie… dan… Nu je weet dat reclames inspelen op je gevoelens, wil je ze natuurlijk te slim af zijn. Hoe gaan we dat doen?

Stel een doel! Als ik een reclame zie… Dan negeer ik het gevoel dat de reclame me probeert te geven. Nu je weet dat reclames inspelen op je gevoelens, wil je ze natuurlijk te slim af zijn. Hoe gaan we dat doen?

Als ik een reclame zie… Dan verander ik mijn mening niet. Stel een doel! Als ik een reclame zie… Dan verander ik mijn mening niet. Nu je weet dat reclames inspelen op je gevoelens, wil je ze natuurlijk te slim af zijn. Hoe gaan we dat doen?

Stel een doel! Als ik een reclame zie… Dan ga ik er doorheen praten, zodat ik het niet hoor. Nu je weet dat reclames inspelen op je gevoelens, wil je ze natuurlijk te slim af zijn. Hoe gaan we dat doen?

Als ik een reclame zie… Dan kijk ik een andere kant op of loop ik weg. Stel een doel! Als ik een reclame zie… Dan kijk ik een andere kant op of loop ik weg. Nu je weet dat reclames inspelen op je gevoelens, wil je ze natuurlijk te slim af zijn. Hoe gaan we dat doen?

Stel een doel! Hoe kan ik zorgen dat ik niet vergeet om mijn reclamedoel elke dag 8 keer hardop te zeggen? Nu je weet dat reclames inspelen op je gevoelens, wil je ze natuurlijk te slim af zijn. Hoe gaan we dat doen?

Stel een doel! Nu je weet dat reclames inspelen op je gevoelens, wil je ze natuurlijk te slim af zijn. Hoe gaan we dat doen?

Stel een doel! Nu je weet dat reclames inspelen op je gevoelens, wil je ze natuurlijk te slim af zijn. Hoe gaan we dat doen?

Stel een doel! Nu je weet dat reclames inspelen op je gevoelens, wil je ze natuurlijk te slim af zijn. Hoe gaan we dat doen?

Stel een doel! Nu je weet dat reclames inspelen op je gevoelens, wil je ze natuurlijk te slim af zijn. Hoe gaan we dat doen?

Stel een doel! Nu je weet dat reclames inspelen op je gevoelens, wil je ze natuurlijk te slim af zijn. Hoe gaan we dat doen?

Wat weten we nu al van reclame? ZENDER BOODSCHAP MEDIUM ONTVANGER Communicatie loopt van Het hoofddoel van reclame is … VERKOPEN Daarvoor maken ze gebruik van … TACKTIEKEN & TRUCJES Ze spelen in op jouw gevoelens om te zorgen dat jij … KOOPT Jij weet waarom je slim met reclame om wil gaan Jij hebt een doel gesteld over wat je gaat doen als je reclame ziet Dit doel zal je vaak herhalen zodat je het niet vergeet Succes!! Jullie weten hoe je een reclame kunt herkennen. Dit kan door {voorbeelden die kinderen hebben gegeven}. Nu weten jullie ook hoe de communicatie van zender tot ontvanger verloopt. Etc…

Dank jullie wel!