Reclame Masters | Ik en reclame!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Presentatie groep 3 Klas 2COA
Advertisements

sociale media: de nieuwe realiteit
Hoogbegaafdheid: Een Uitdaging!
Uitslag enquête over online pesten
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Intuïtie Elk mens maakt gebruik van de intuïtieve communicatie. Zonder dat de meeste mensen dat zich bewust zijn. Je toetst de sfeer als je ergens binnen.
Maak van Dyslexie je gaven. In plaats het te zien als een handicap
Woord van Leven Februari 2010.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 3.
Hallo daar, heeft iemand jou ooit vertelt,
Sociale media op school
Verbonden met …. Gebonden door ...
Mediales 1 Overdragers van informatie. Bijvoorbeeld internet, televisie, krant, tijdschrift.
5 e /6 e leerjaar Vul hier je school in LES 2 - Krabbels van een onderzoeker.
Media en de massa.
Presentatie resultaten monitor landelijk versus lokaal maart 2014.
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
Inleiding in de Module R. Hoijtink. Met welke gevoelens associeer je deze beelden? Vrijheid, vakantie, succes, natuur, avontuur, rust. Kortom alles wat.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Medialessen groep 8.
Online filmpjes maken. (
Hoe ver is jouw moestuintje?
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
Duurzame kleren. Marie groen
FILMPJE : Where the streets have no name Helpt Direct Ver weg, maar ook om de hoek.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Reclame Masters | Ik en reclame!
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
EVEN VOORSTELLEN… Je kan een inschatting maken van de prijs van een product. Je beseft dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Je weet wat een.
Mijn Leefstijl. EVEN VOORSTELLEN… Kan je een inschatting maken van de prijs van een product. Besef je dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Weet.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
Ouderavond over pesten (op school) Hoe herken je of je eigen kind slachtoffer van pestgedrag is? Hoe herken je of je kind zelf pest en wat kun je er als.
Mobile Fun Hoi, ik ben Mobie en ik ga samen met Ronnie jullie deze PowerPoint presentatie presenteren. Op de volgende dia staat wat deze opdracht inhoud.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Powerpoint presentatie.
Tekenen marktplaats Thema Verzin een thema voor jouw tekening, zoals markt van vroeger, of een markt in Azië. Of iets wat je zelf verzint.
GGD West-Brabant Annemieke Noor Ornella Bilthoven, 4 september 2012 Make up your mind ! Praat, deel en doe!
De leerlingenraa d Laat je stem horen!
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
SCHIJN EN WERKELIJKHEID ZIJN DROMEN BEDROG?. INTRO
Maak foto’s van kinderen die tegenstellingen uitbeelden. Opdracht: 1. De kinderen gaan in tweetallen een tegenstelling bedenken die zij willen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Consumentengedrag Leren I
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
LOB Presenteer je stagebedrijf
B3: Zien hoe media de werkelijkheid kleuren
Hoofdstuk 9 M&O + in groepjes Havo3 iPad.
Media is er altijd en overal
LOB Presenteer je stagebedrijf
What will you do to change the
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Plannen en optimaliseren
HET GAMEPROFIEL VAN DE GROEP
Kato bruyneels, Lore Driessens
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
THEMA 2 Nederland is overal Les 1 – De wereld in een straat
Economie en ondernemen
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Sluikreclame Mediabegrip week
Jongens en meisjes …verschillende rollen
HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG?
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Mijn Leefstijl (1 m.) Klassikale aftrap
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Transcript van de presentatie:

Reclame Masters | Ik en reclame! PowerPoint behorende bij het lesmateriaal Reclame Masters van Stichting Media Rakkers Module 1 – 1A en 1B Kennis van reclame

1. Kennis van reclame A. Waar zie je reclame? B. Hoe herken je reclame en waar bestaat reclame uit?

1. Kennis van reclame Inleiding: Leerdoelen van deze module Kinderen worden zich bewust van reclame en commercie om hen heen. Reclame is overal, zelfs op de kleding of schoenen die je draagt. Herkenning is daarbij cruciaal. 1A. Herkennen van reclame: Thuisopdracht en Klassengesprek 1 x 20 en 1 x 50 min Laat de kinderen nadenken over waar reclame te zien is. Laat ze thuis of op weg naar school noteren waar zij reclames zien of laat hen foto’s maken van reclames en plaats deze in de Powerpoint en/of laat de foto’s zien in de Powerpoint en bespreek deze klassikaal. 1B. Reclame Poster: Groepsopdracht in de klas 2 x 50 min De ene groep knipt reclames uit een tijdschrift en maakt hiervan een reclameposter en hangt deze op in de klas. De andere groep maakt een poster van alles dat geen reclame is uit een tijdschrift. Laat hen elkaars posters evalueren en bespreken. Hoe herken je reclame? Wanneer is het reclame en wanneer niet? Doe de opdrachten in de Powerpoint. Afsluiting: Samenvattend Klassengesprek Bespreek de resultaten van Module 1 in de klas en sluit af.

1A. Waar zie je reclame? Plaats hier de foto’s van leerlingen of behandel de volgende foto’s in de Powerpoint

Televisie

Verpakking

Buiten

Internet

Kleding

Games

Mobieltjes

Overal!

1B. Hoe herken je reclame? Reclame bevat vaak een aantal dingen waardoor je ziet dat het reclame is:

Een product Een product is iets waar de reclame over praat. Opdracht: Wat is het product in de volgende 2 reclames? Wat zegt de reclame dan over het product?

Wat is het product?

Wat is het product? https://www.youtube.com/watch?v=FHzDz6g61pw

Een logo Een logo is een beeld dat bij het product of bedrijf hoort, dat de reclame maakt. Opdracht: Welk logo zie je en hoe herken je het?

Welke 2 logo’s zie je?

Welke 4 logo’s zie je?

Welke 3 logo’s zie je?

Welk logo zie je, hoe dan?

Welk logo zie je, hoe dan?

Welk logo zie je, hoe dan?

Een aanbieding Een reclame met een aanbieding biedt een bepaald voordeel voor jou. Opdracht: Wat is de aanbieding? Welke woorden worden gebruikt?

Wat is de aanbieding?

Wat is de aanbieding?

Wat is de aanbieding?

De prijs en plaats Vaak vertelt de reclame jou hoeveel het product kost en waar het te koop is. Opdracht: Wat is de prijs? Waar is het te koop?

De prijs en plaats

Een merk Wat is een merk? Wat is jouw favoriete speelgoedmerk? Wat is jouw favoriete merk met eten?