TwitterKliniek “Anesthesie en toepassing van

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TWITTEREN = KWETTEREN DOOR EDITH HELWEGEN & HEIDY AMORY.
Advertisements

Welkom bij Best Buddies Nederland
(potentiële) belangenverstrengelingGeen Voor bijeenkomst mogelijk relevante relaties met bedrijven Bedrijfsnamen  Sponsoring of onderzoeksgeld  Honorarium.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Internet en gezondheid.  Wie heeft internet thuis?  Wie heeft een smartphone of tablet?  Wie zoekt medische informatie op het internet?  Wie neemt.
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
6e Nationaal Platform E-Health Chaos voorbij; structuur begint?
Kinderen online.
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Nationaal Actieprogramma Diabetes 24 november 2011 Elize van Ballegooie Senior Implementatiemedewerker NAD Ytje van der Veen Implementatiemedewerker DVN.
Presentatie nieuwe media
“UW MERKNAAM DOOR ANDERE OGEN"
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
De kracht van Herke ICT Group Herke is gespecialiseerd in automatisering en optimalisatie van bedrijfsprocessen in de bouw. Als marktleider in rolgebaseerde.
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Social media in de Zorg Evert Jan de Voogt.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Utrecht, 11 juni
-140 tekens berichten sturen -Je deelt deze berichten met je volgers -Deze berichten heten een ‘Tweet’ -Volgers zijn twitteraars die zich hebben aangemeld.
Social Media.
Indeling: - eerst filmpje laten zien - tijdens 2 e slide voorstellen, Mirjam eerst met reden van aanwezigheid, chantal 2 e plus dialoog aangaan - 4 e slide.
Kinderarts-nefroloog
Innovatie-gunstig Johnson & Johnson
Ouderavond 2012 Ouderavond 2012 Welkom Welkom. Doel van de avond Doel van de avond Nader kennis maken met elkaar. Nader kennis maken met elkaar. Reilen.
SOCIALMEDIA X. TOPIC 1 SOCIALMEDIA X SocialMedia Mening ? X.
Door Oscar & Jochem Door Oscar & Jochem.
Francis Bolle Senior adviseur public affairs V&VN
Social media presentatie
7.2 Wat doet de overheid voor ons?
Kennismanagement & Sociale media
Sociale media in de zorg Regionale Nascholing Intensive Care 26 maart 2015.
@tweetkliniek.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
OPDRACHT B. ING BANKIEREN APP Omschrijving: Altijd en overal uw particuliere en uw zakelijke bankzaken regelen via uw mobiel of tablet. Download deze.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Alle toepassingen direct toegankelijk op één startscherm naar eigen keuze Eenvoudig Iedereen kan het Dus snel registreren Het kost niets! Het kan echt.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
Ervaringen met implementatie van beeldschermzorg "Een deur naar de rest van de wereld" Irene van Duijvendijk Adviseur Zorg ICT & Innovatie 15 oktober 2015.
Jongeren en de digitale wereld. Halt Halt levert een bijdrage aan het voorkomen en bestrijden van jeugdcriminaliteit door middel van: De Halt-straf. Voorlichtingen.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
“Vroeg en op maat” Brechtje Jelles neuroloog VUmc.
Zelfmanagement Deel 3: Serious soaps over ouderen Verpleegkundige.
Zorg op maat voor depressieve ouderen van levensbelang. Hannie Comijs.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
Holland Fit – J. van Zwieten e-Health; Social Media en Applicaties Abbs door Apps?
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
AtyJean & Kracht On Tour Samen on Tour in Goes op 12 oktober 2016.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
HANNN = Economisch cluster georganiseerd vanuit het maatschappelijke vraagstuk van demografische verandering 2.
PROJECT GEZONDHEIDSZORG
Introductie social media
Beeldcommunicatie in de GGZ
Opdracht communicatie week 3
Welkom bij GO.
Van 2.450= voor 1.995,== DISC Duurzame Inzetbaarheid Scan
Kwaliteit van zorg De rol van de patiënt
E-learning, E-health & Domotica
Crohn’s Disease and medicinal cannabis oil A WORKING PROTOCOL
Procedurele rechtvaardigheid in multiculturele conflicten
Menselijke Maat Begrijpelijke Taal
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Solliciteren met Social Media
AD Health & Social Work Wat is dat?.
Samenwerkende PDS therapeuten
Transcript van de presentatie:

TwitterKliniek “Anesthesie en toepassing van

Social media(c)a

Social Media Revolution 2013

Hoe groot?

Onderzoek Universiteit van A’dam Social media dragen bij aan betere interactie, innovatie en kennisdeling; Werknemers die werkgerelateerd veel social media gebruiken zijn meer betrokken bij de organisatie en geven aan makkelijker informatie (kennis) te delen; Werknemers vinden dat werkgevers mogelijkheden sociale media onvoldoende gebruiken; Gezondheidszorg, Onderwijs en Wetenschap lopen het meeste achter in de ontwikkeling, terwijl ze het meest kunnen profiteren van de inzet van social media. Bron:

Richtlijnen bewustzijn en professionaliteit Gedragsregeling Sociale Media

Het Speelveld

Voordelen van social media Grote bron van informatie. Contact leggen is eenvoudig en snel. Je bereikt meer mensen in minder tijd. Om hulp vragen is makkelijker. Iedereen is benaderbaar en kan reageren wanneer het uitkomt. Informatie delen was nog nooit zo simpel.

Waarom social media? Driehoek patiënt, zorgverlener en zorginstelling Patiënt zelf gaat steeds meer op zoek naar (medische) informatie Zorg als professional voor betrouwbare informatie (zegelgezond) 80% van patiënten googled arts alvorens afspraak te maken

De anesthesist

Wat levert social media op?

Bron: link: link

Social media als breed inzetbaar communicatiemiddel

Social media als patiëntenvoorlichting

Social media t.b.v.werving

Website

Hoe Centrale aanpak vanuit centrale gedachte Slimme doelgroepbenadering via social media Speciale wervingsite Filmpjes op YouTube over de betreffende banen en de werksfeer Recruiters die via computer, telefoon en TweetDeck / Hootsuite contact leggen en houden met belangstellenden

Social media als onderzoeksinstrument

Research  Ziekte van Crohn

Tweets Inclusion criteria: -Mention Crohn -English & Dutch Inclusion criteria: -Mention Crohn -English & Dutch Original tweets Re-tweets Patients Health care professionals Relatives & friends (pharmaceutical) companies Non-profit organisations or foundations unclassifie d Coping & limitations in daily activity Disease activity Medication Health care utilisation Lifestyle & diet Links unclassified Supportive Request for help Share of knowledge Links Other

Social media voor personal branding

Social media als beoordelingsinstrument

Mobiele communicatie

Een appje a day keeps the doctor away >15.000

Apps voor verpleegkundigen Coëlho Zakwoordenboek der Geneeskunde Informatie over ziekteverwekkers en infectieziekten Zorg App voor de thuiszorg Zoek de dichtstbijzijnde AED op Medisch Woordenboek Medische zakkaartjes

Social Media Dashboard

Social media is een dialoog, geen reclamefolder.

4 manieren waarop anesthesiemedewerkers social media kunnen gebruiken 1.Op de hoogte blijven van ontwikkelingen in de zorgsector. 2.Ontstressen na een hectische dag. 3.Aandacht vragen voor belangrijke zorgkwesties. 4.Andere collega’s informeren.

TwitterKliniek

Wat is Twitter