Wiki Interculturele communicatie Reflectie en de klaspraktijk Groep: Incuco.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Advertisements

23 mei 2011 Plaats van kunst en cultuur in het secundair onderwijs Willy Sleurs Afdeling Projecten: EVC, Curriculum en Kwalificaties (APECK)
ICT-competenties voor het einde van de basisschool
Neem een hond!!. •Zoek je iemand, die je krant brengt zonder eerst de sportpagina er uit te scheuren
Leren in een ICT - context. een verhaal in beeld brengen…
Simone Bogaers beleidsmedewerker diversiteit
Nieuwe buren deel 1 Gemaakt door; Aquinnah, Cédrick, Peter, Sarah Niveau 7.
2010 Leren leren voor de maatschappij & Leren leven in de maatschappij.
© De Coninck Sofie en © Onze maatschappij is multicultureel.
Teachers of the 21st century iearn conferentie juli 2009 Doelen: Effectief partnerschap op lokaal, regionaal en internationaal niveau tot stand brengen.
Presentatie Interculturele Communicatie: theorie
Respect op school Geen VOET om op te staan.
Interculturele communicatie
Samenwerken in burgerschap
Feebe Leclercq 1 BaSW B Alleen in de klas
11 manieren om beter met uw medemens om te gaan. Voor u iets zegt, vraag u eerst deze 3 zaken af: 1. Is het wel waar? 2. Is het lief? 3. Is het wel nodig?
Personeelsvergadering
Godsdienst.
Ante Groep 14.
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Links Rechts mensen zijn sociaal en hebben veel voor anderen over mensen zijn vooral gericht op hun eigen belang slecht gedrag komt door de.
Les 3 Deze les duurt 90 minuten
Introductie door: Antoinette van der Woude
SPREKEN VAN GOD Over verkondiging en catechese Les 3 – 20 september 2014.
Jezus roept de leerlingen
Interculturele communicatie
Communiceren met Marloes
Naam workshopleiders Naam workshop Naam instelling Kies Kleur in Groen Workshop Diversiteit Aequor 31 oktober 2012 Kies Kleur in Groen Wij, zij, hen en.
Wat is SWPBS - goed gedrag kun je leren?
Nuborgh-onderwijs… …omdat elk kind verschillend leert!
STUDIEDAG VERKEERS- EN MOBILITEITSEDUCATIE Workshopsessie Peer pressure 14 januari 2014 Provincie Limburg & Departement MOW Vlaanderen.
Griekse mythen en wetenschap
Handelingsgericht werken en de rol van de zorgcoördinator
Wiki Interculturele communicatie
Toegenomen belang interculturele communicatie door evoluties op het vlak van: Informatie- en communicatietechnologie Vervoer Handel Migratie.
Doel en taak van de hulpverlening
Interculturele competentie en taalverwerving Paul Catteeuw 1 april 2015 P 1.
Wij, jij & ik.
Interculturele communicatie
IPC Nederland.
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Wiki praktijk Interculturele misverstanden in de klas en hoe ze te vermijden.
Wiki Interculturele communicatie Toepassen van de theorie naar de praktijk Groep: Incuco.
Opvoedstijlen en interculturele communicatie
IKOS Introductie. Ikos-opleiding Actieve pluriformiteit Levensbeschouwing Humanisme Vervolgcursus Levensbeschouwing Islam Vervolgcursus Levensbeschouwing.
Opgroeien in de stad les 3
IKOS Introductie. Ikos-opleiding Actieve pluriformiteit HumanismeIslamChristendom Keuzemodules: Bijbel Geschiedenis van het christendom - Wereldreligies.
Studiekeuze: ontwikkelen van betrokkenheid en identiteit Inleiding decanensymposium 17 september 2015 Monique Volman.
Hand-out van de thema-avond 19 maart 2015 voor ouders en leerkrachten Verantwoordelijkheid geven... niet loslaten, maar anders vasthouden…
Wiki praktijk Toepassen van de theorie. Gedrag van leerlingen leerling kijkt weg van leerkracht, kijkt naar beneden: leerling is niet geïnteresseerd,
Training Papegaaien. Inhoud Verwachtingen t.a.v. de training Inzicht + handelen Beelden bekijken Oefenen en ervaren Aansluiten WVTTK Vragen?
Basiscursus Onderzoekend en Ontwerpend Leren De rol van taal Carmen Damhuis & Heleen van Ravenswaaij.
Groepssessie 1: Curriculum Aan de slag Deel 1 Enkele mogelijke oplossingen Filmfragment Nederlands 1.
 Hoe ga je op een pedagogische manier om met leerlingen die ongevraagd reageren op jouw als leerkracht tijdens een les?  Toelichting.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Ongelijkheid in het onderwijs – Voorbij de usual suspects
Gelijke kansen op school: het kan!
ASSERTIVITEIT Je durft voor jezelf op te komen
3. Dus geen van beide heeft gelijk?
Wiki-opdracht Interculturele Communicatie ICC.
Welkom op school! WELKOM OP SCHOOL de 2e ouderbijeenkomst PP1
Openbaar onderwijs OBS De Carrousel - Foto: John Oud.
Gesprekstechnieken 12 mei 2017.
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VZ Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Omgaan met verschillen
ASSERTIVITEIT Je durft voor jezelf op te komen
ASSERTIVITEIT Je durft voor jezelf op te komen
ASSERTIEF Je durft voor jezelf op te komen Je durft je mening te uiten
Transcript van de presentatie:

Wiki Interculturele communicatie Reflectie en de klaspraktijk Groep: Incuco

Voedsel over de culturen heen Klik om het Youtube filmpje te bekijken

Varkensproductie per land moslims eten geen varkensvlees, boeddhisten (China...) en anderen wel!

Intercultureel onderwijs Interculturaliteit = de multiculturele samenleving zien als een verrijking Onderwijs: streven naar verdraagzaamheid en openheid bij de leerlingen Belang van kennis en vaardigheden, maar vooral juiste basisattitude is essentieel! VOET: context Socio-culturele samenleving – ET 16: lln. gedragen zich respectvol

Gedrag van leerlingen in de klas: enkele voorbeelden leerling kijkt weg van leerkracht, kijkt naar beneden: leerling is niet geïnteresseerd, is onbeleefd teken van respect voor de leerkracht leerling begrijpt het niet, maar knikt en glimlacht toch leerling lacht leerkracht uit, liegt leerling durft niet nee zeggen, dit zou onbeleefd zijn

Woorden/uitspraken van leerlingen Leerling weigert te spreken leerling is niet geïnteresseerd, heeft geen respect leerling durft zich niet actief op te stellen in de klas leerling zegt “zij” over mannelijke leerkracht leerling lacht leerkracht uit in moedertaal van de leerling is “hij” zelfde woord als “zij”