Identiteit 2.0 Bron afbeelding:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Handvatten voor implementatie in het examenprogramma
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Opbouw Naar het didactische model van Margadant Introductie, confrontatie Spontane verkenning Onderzoek en vastlegging van resultaten (vraag het de expert.
Portfolio presentatie
COV Antwerpen 6 oktober Broechem
Beeldvorming en discriminatie
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Pragmatische vaardigheden: debatteren met kinderen
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Het Debat 1. Het Debat - spelregels Groep zit in kring (zonder tafels) Er volgt een eerste stelling Maak een keuze voor (GROEN) of tegen (ROOD) Ga met.
Social Media.
Animatie uit de boeken Film wordt geladen… klik op de film om te starten.
R E S E A R C H klas vragen, noteren op het bord, waarom doe je research?
ICT geïntegreerd in het onderwijs
In het eerste scherm altijd de gemixte versie (luisteren) én een karaoke-versie (zingen) in een eenvoudig te bedienen player. Extra partijen en korte speelstukjes.
Schoonheid is een keuze Over sociale druk Dr. Liesbeth Woertman 4 februari 2008.
Kennis verbreden en verdiepen
R E S E A R C H. Doel - Je weet waarom research doen nuttig en noodzakelijk is - Je hebt (in overleg) een onderwerp gekozen voor jouw immersive space.
Studentencongres Reclame en PR.
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Ouderavond Social Media Basisschool De Meerhoef
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
PowerPointsite-bep Dit is een baby zoals iedereen ze zou willen hebben maar helaas zijn ze zo niet verkrijgbaar.
Portfolio Presentatie
Arm vs. Rijk (1910) 'Wij zijn vegetariërs, wij eten nooit vleesch.'
De Moderne Onderwijsmedia
Ambassadeurs 31 juli 2014 Agenda
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Kimber van Valkenburg Movies that Matter Educatie
Deelnemers aan de enquête. Is de sfeer in de klas zoals je denkt dat ze zou moeten zijn?
Welkom op onze ouderochtend
Callens Stephen.  Hoe vindt men kinderen met riskant probleemgedrag?  Wie zijn de kinderen met riskant probleemgedrag?  SPRINT: het opsporen van kinderen.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
RET Verdieping bij hoofdstuk 11 Handboek voor leraren RET Een goede leraar worden.
Filmpjes/foto’s IN en UIT de klas. Vertel je verhaal adhv digitale media (vb: foto’s, film, audio, combinatie)…  Filmpjes/foto’s IN en UIT de klas 
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
De tekstsoorten en hun kenmerken 1. HET BETOOG Doel = publiek overtuigen van een mening of activeren om iets te doen (=overhalen / tot handelen aansporen)
Discussie les 5 Bron afbeelding:
BURGERSCHAP SOCIAAL MAATSCHAPPELIJKE DIMENSIE Les 3.
Presentatie Nederlands Over 4 stellingen Naam: xx Klas: 4vmbo bk Datum:
3. Dus geen van beide heeft gelijk?
Vul in wat persoonlijke en niet persoonlijke gegevens zijn
Bekijk en bespreek dit filmpje. Kunt u het filmpje niet afspelen Bekijk en bespreek dit filmpje. Kunt u het filmpje niet afspelen? Gebruik dan de.
Ongeschreven en geschreven bronnen
Instructie geven en uitvoeren
Hoofdstuk 1 Meningen en argumenten
Sociale Media Naam: Sara Camara School: Grotius College Klas: J1A
Vwo 4 Nederlands Periode 2 Mevrouw Schrauwen
Zwart wit denken in de klas
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Filmrecensie Vwo Uitleg PO1 en Activiteit Oefenen Ideetjes.
Over onderwerpen uit het thema ‘Vrede en recht’.
Les 2 Lezen 3.3 en 4.1.
De betogende voordracht
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Online-moraalpolitie
Mediawijsheid Netiquette.
Bronnen beoordelen op bruikbaarheid. Stap 1 Wat is de (onderzoeks)vraag? De bron moet passen bij de vraag die je gaat beantwoorden.
Presentatie VMBO 1&2.
Presentatie Groep 7 & 8.
Rolwisseling van student naar docent
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Belangrijke begrippen ‘Lezen’
OVERTUIGEN.
#Doeslief Mediabegrip week
Transcript van de presentatie:

Identiteit 2.0 Bron afbeelding:

Voorbespreking: Social Media 2 Bron afbeelding social media: Bekijk hier de korte film Pony Place

3 1. Introductie begrippen: - Discussie - Overtuigen - Mening - Argument - Feit

4 2. Beeldvorming

5 3. Mening vormen Stelling: Een online vriendschap is beter dan een ‘real life’ vriendschap Link naar het ABC-schema

6 4. Verdieping Bron afbeelding:

7 5. Evaluatie Wie is de winnaar? 1 à 2 leerlingen per klas doorgeven via

8 - Luister naar je tegenspeler - Zeg nooit nee - Het is geen wedstrijd - Durf en daag elkaar uit - Niet denken, maar doen - Sta open voor de ander IMPROVISEREN