Klantgericht Ondernemen De Toekomst 7 December 2011
Klantgericht ondernemen, iets hemels 2
De werkelijkheid is anders 3
De toekomst is ook anders: Informatie overload, klant wil hulp 4
Meer verschillende contactmomenten met de klant door technologie 5 Alle rechten voorbehouden: © NewRatio B.V.
Aantallen zijn enorm en groeien Alle rechten voorbehouden: © NewRatio B.V. 6 > 250 miljoen > 250 miljard per dag > 5.5 mld abonnementen > 400 mln views per dag
Alle contactmomenten worden op beleving gewaardeerd 7 Alle rechten voorbehouden: © NewRatio B.V.
Wie is de klant van morgen? 8
En de zakelijke klant? 9
Klant wil geen hijgerige verkopers 10
Klant wil kunnen vertrouwen, juist nu 11
Klant wil samen alles beter maken 12
De balans van de toekomst 13 Alle rechten voorbehouden: © NewRatio B.V. More Less Emotion Creativity Material Ratio
Onderscheidend vermogen 14
Wat bepaalt onderscheidend vermogen 15 De mensen achter de organisatie en hun attitude
Vergeet even kennis en vaardigheden 16
Meer emotie en gevoel 17
De tevreden werknemer 18
Co-creëren met klant, de ware innovatie 19
De nieuwe ratio: “klantbetrokken” 20