Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: 38.621 Totaal # afspraken afgehandeld sinds.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sociaal infopunt- sociaal huis •Elke gemeente/stad is verplicht om een sociaal huis uit te bouwen Decreet Lokaal Sociaal beleid.
Advertisements

Loket Leerlingenvervoer in de Oosterschelderegio Deelsessie over regionale samenwerking beleid en uitvoering leerlingenvervoer P.C. Verburg sr. beleidsadviseur.
Excellente dienstverlening: maatwerk bij complexe problematiek
e-Procurement in Antwerpen; het belang van een stimulerende gangmaker
Workshop VVSG 10/10/2013 Durven met dienstverlening
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
Ouderavond leerjaar 4 Dinsdag 25 maart 2014.
01/01/2008 Burgerwaarderings- onderzoek 2009 Gorcumse meetlat Raadsbijeenkomst 10 maart 2009.
Toekomstige ontwikkelingen ten aanzien van de dienstverlening naar onze inwoners; Antwoord© en een klantcontactcentrum Jan Westen (afdelingsmanager) Annemarieke.
POD maatschappelijke integratie
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
een initiatief van Stad Gent, OCMW Gent & VDAB Oost-Vlaanderen
Klantgericht werken, Kanalen in balans
DURVEN MET DIENSTVERLENING DE SPRONG OVER DE GAVERBEEK.
Lean Procesanalyse Bijzonder Comité Sociale Dienst
: taakgericht & responsive Rein Zijlstra Wethouder, o.a. dienstverlening en ICT.
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Studiedag Vera Inzet van ICT om lokale besturen efficiënter te organiseren Digitale Stad Mechelen Ranja Van Asbroeck – Koen Verspecht 17/01/2013.
Dit wordt het DSH Herent, 7 april Wettelijk kader Decreet van 3 maart 2008 Deadline van 22 mei 2009 voor het “sociaal huis” Minimale vereisten:
In&Uit Leuven naar een nieuw toeristisch-cultureel onthaal Annemie Vandermotte Themadag Vrijetijdsonthaal – 26 september 2005.
Afdeling Studietoelagen Kwaliteitsnetwerk 31 januari 2005.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 6 september 2006 Assen.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
E-Government Papier De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
Doorstroomtraject art. 60
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Het E-loket ® burgerzaken
Presentatie Woonservicepunt (WSP)
10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.
Welkom welkom.
GIS-coördinator in Westerlo
De case Oostkamp.
22/10/2014 Business Case ADIB : Naar een 100% klantgerichte organisatie.
4. Online strategie Internet scorecard
Kinderopvang Puurs Van centrale opvang naar Korte en Lange opvang.
Het dienstverleningsproject Stad Aalst 15/10/2015 Bart Baele Directeur Externe dienstverlening.
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
Wij ondersteunen, stimuleren en begeleiden het Vlaamse integratie- en inburgeringsbeleid Ook ikv verhoogde asielinstroom VVOS Vlaams-Brabant 2 februari.
NERO Normstelling En Responsabilisering naar aanleiding van Overlast 15 mei 2009.
Resultaten “Waar staat je gemeente.nl” Najaar 2011.
Infomoment Assistent dienstleider bibliotheek communicatie & promotie.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
HET MEERJARENPLAN. Het MJP: Een onafscheidelijk duo 2 Het meerjarenplan 2. Financieel deel1. Inhoudelijk deel De beleidsnotaDe financiële nota.
Hier komt een titel Hier komt tekst En een opsomming En een voetnoot Hier komt een hoofdstuk Over Lommel en Pure energie.
1 Programma 8 burger en bestuur Interne- en externe dienstverlening Vormgeving en ondersteuning lokaal bestuur.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
Stand van zaken organisatieontwikkeling Voorbereidende raadsvergadering 7 december 2011.
1 Vlaams Proceshuis Toelichting en demo Wegwijs Proces Anneleen Vanden Boer Thomas D’haenens.
Afspraakgericht werken Snel balie
Rolf Winter 30 maart
Organisatieontwikkeling
Inloophuis dementie 1.
Werken met online toepassingen VVSG trefdag – 30 mei 2017
OCMW LEUVEN 40 JAAR OCMW.
Apeldoorn.nl vernieuwd live op 6 februari a.s.
Van centrale opvang naar Korte en Lange opvang
Digitale zichtbaarheid dmv Chat, WhatsApp en Facebook Messenger
Vastgoedinformatie Workflow en E-Loket®.
Overheidsmonitor Standaarden Transparantie DIENSTverlening
De succesformule van Dienstverlening
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Via SUCSEZ verzekerd Naam adviseur/ spreker
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Onthaal-en servicepunt Klankbordgroep 16 mei 2017
Een sociaal proces: van 20 blz. papier, naar 20 minuten aandacht…
De resultaten van de projecten die in deze presentatie worden getoond, zijn enkel ter info en mogen niet verder worden gedeeld.
Transcript van de presentatie:

Evaluatie Huis van de Mechelaar

Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds start: Huidige digitale wachttijd als je afspraak maakt: Binnen de week, minder dan 5 werkdagen* *donderdagavond/zaterdag: 1,5 week à 2 weken Gemiddelde wachttijd aan loket met afspraak Maart 5:45 min April 8:10 min Mei 2:29 min Juni 2:52 min % burgers die zelf internetafspraak maken Maart42,9% April43,4% Mei44,7% Juni46,7% % klanten die niet opdagen op afspraak: 3,91% 2

Resultaten klantentevredenheidsonderzoek Ter info: 500 personen bevraagd 3

Resultaten klantentevredenheidsonderzoek 4

5

Plan 1: Ruimer aanbod afspraken buiten kantooruren + vermindering digitale wachtrij Actie 1: 2 extra halftijdse krachten in vliegende ploeg Resultaat: 250 extra afspraken op piekmomenten Actie 2: Opening loketten bevolking tot 17u op maandag en woensdag Resultaat: 80 extra afspraakmomenten per week tussen 16u-17u Actie 3: Jaarlijks budget voor 4 halftijdse interims voor zomerpiek Resultaat: proactief digitale wachtrij bijsturen 6

Plan 2: Wachtrij onthaal en snelloket verminderen + uitbreiding producten door reorganisatie onthaal Actie 1: Personeel snelloket en Mbassadeurs in 1 team door verschuivingen binnen de huidige formatie Resultaat: Polyvalente, geroutineerde en flexibele ploeg Actie 2: Onderzoek onthaal en snelloket in 1 onthaal Resultaat: directe service bij 1 ste contact en geen extra doorverwijzing GEEN 2X wachten GEEN 2 contacten MAAR 1 7

Plan 3: Maximaal Digitaal te Mechelen door Click Call Face principe toe te passen Volop inzetten op “ klant maak zelf je afspraak online”, makkelijk en alle dagen 24/24u Telefonisch contact via gratis Laatste optie: onthaal Huis van de Mechelaar boekt een afspraak 8 1 KLIK 2 OPROEP 3 PERSOONLIJK

Plan 3: Maximaal digitaal te Mechelen door “Klik Oproep Persoonlijk” principe toe te passen Actie 1: extra communicatie Ideeën: ICT lessenpakketten, extra affiches in wijkhuizen, bibliotheek enz. Resultaat: 5% meer zelf boeken = 3,5u minder werk per week Actie 2: website verbeteren door klantbevraging Resultaat:  telefoons +  misverstanden klanten 9

Plan 4: Verbetering proces en communicatie vb ‘hernieuwen identiteitskaart’ Actie 1: duidelijke uitnodiging hernieuwen identiteitskaart Resultaat: minder tijdverlies en misverstanden bij burger en personeel Actie 2: processen vereenvoudigen Resultaat: meer tijd voor klant om afspraak te maken Ter info: per jaar x 2 bezoeken = bezoeken 10

Plan 5: Meer webformulieren en digitaliseren Actie 1: Meer webformulieren en digitale opvolging Actie 2: Extra promotie documenten met Intellistamp Resultaat: Snellere dienstverlening en minder bezoekers 11

Plan 6: Snelle en correcte doorverwijzing door het kcc in 1 ste lijn Actie 1: extra interne coaching opleiding Resultaat: uniforme en klantgerichte dienstverlening Actie 4: Op termijn opzetten van een kennisdeelsysteem (Mikipedia) Resultaat: iedereen heeft correcte info over producten stad 12

Plan 8: Signalisatie en balie stadhuis verbeteren Actie 1: plaatsen van videofoon Resultaat: bereikbaarheid van kabinetten en bestuurlijk beheer 13

14 Zijn er nog andere vragen ……..