De overstapafspraken schooljaar POVO
Introductie Functionarissen Programma Overstapkalender
Overstapafspraken Procedure toetsbeleid Procedure LDOS Afspraken advies vanuit PO voor plaatsing op VO Procedure overstap PO en SO naar VSO
Leerling in het VO Idee ontstaan uit de Platform POVO Ontwikkeld in samenwerking met de VO en VSO-scholen in Rivierenland
Praktijkonderwijs Onderwijskundig rapport: leerling kenmerken zoals hierboven genoemd worden: werkhouding, SE-problematiek, enz. LA meer dan 50% / > 3 jaar (vooral begrijpend lezen, rekenen) Richtlijn IQ Grensgebied IQ > overleg SO/PO en VMBO - Praktijkonderwijs Leren door doen, vaardigheidsgericht Theorie als ondersteuning voor de praktijk Veel aandacht voor sociale vaardigheden Speciale aanpak: kleine klassen, team met met veel expertise. Stages: de sleutel naar de arbeidsmarkt Naschoolse begeleiding op de arbeidsmarkt
Basisberoepsgerichte leerweg
Onderwijskundig rapport: leerling kenmerken zoals in de vorige dia genoemd worden: werkhouding, SE-problematiek, enz. LA 25 – 50% / 1½ - 3 jaar (vooral begrijpend lezen, rekenen) Richtlijn IQ Grensgebied IQ > overleg SO/PO en VMBO - Praktijkonderwijs
Kadergerichte leerweg
Onderwijskundig rapport: leerling kenmerken zoals in de vorige dia genoemd worden: werkhouding, SE-problematiek, enz. Leerachterstanden 15 – 30% (vooral begrijpend lezen, rekenen) richtlijn IQ Grensgebied Basis/kader: IQ tussen 85 en 90 met stimulerende leerlingkenmerken en weinig leerachterstanden.
Theoretische leerweg
Onderwijskundig rapport: leerling kenmerken zoals in de vorige dia genoemd worden: werkhouding, SE-problematiek, enz. LOVS niveau C/III (met name begrijpend lezen, rekenen) Richtlijn IQ Grensgebied Kader/TL: IQ tussen 95 en 100 met stimulerende leerlingkenmerken en weinig leerachterstanden
HAVO Onderwijskundig rapport: leerling kenmerken zoals hierboven genoemd worden: werkhouding, SE-problematiek, enz. LOVS niveau B/II (met name begrijpend lezen, rekenen) Richtlijn IQ >110
VWO Onderwijskundig rapport: leerling kenmerken zoals hierboven genoemd worden: werkhouding, SE-problematiek, enz. LOVS niveau A/I (met name begrijpend lezen, rekenen) Richtlijn IQ >120
TTO / Gymnasium LOVS niveau A+/I+ (met name begrijpend lezen, rekenen) Richtlijn IQ >120