DMK – week 7. Onderwerpen week 7 Tio Minor Digital Marketing Website optimaliseren om de conversie te verhogen; Retargeting; kopers terughalen naar het.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Advertisements

Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Informatievaardig bij Trendanalyse: M eer dan Google Jaroen Kuijper, informatiespecialist
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
Blog Presentatie 30 september Rick Severs.
B1 – CROSS CHANNEL: OFFLINE NAAR ONLINE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Contentmarketing Nieuwe trends. ‘Each time I go outside the world is different. This has happened all my life.’ Jim Harrison and Ted Kooser.
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
Online marketing Expert (in een week)
DMK – lesweek 1.
4. Online strategie Internet scorecard
6. Conversie Minor Digital Marketing E-commerce is vooral gericht op conversie Doelstellingen zijn vaak gericht op conversie Conversie is succesfactor.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
DMK – lesweek /09/06/mobile-advertising-nederland een-nieuw-perspectief/ Aanvullende PowerPoint op.
RetargetingExplained.be Hoe kunnen meubelretailers retargeting inzetten om hun ROI te optimaliseren?
Minor Internet Marketing
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
DMK – week 2.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Minor Internet Marketing
DMK – week 2.
DMK – week 3 Deel 1.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
DMK – week 9. Onderwerpen week 9 Tio Minor Digital Marketing Onderwerp DMK: Omzet, winst en kosten; hoe te beïnvloeden juist bij een informatieve website.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Gerichte campagnes om conversie en klantwaarde te verhogen.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
Minor digital marketing Esmé van der Klei Laura Niessen Hotel-eventmanagent TIO Amsterdam.
Workshop Video Marketing Roadmap naar vrijheid Anton van Schendel.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
LET’s get Social.
SEO Hoger in Google.
Heatmap.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Tentoonstellingscatalogus of digital exhibition report?
Online Marketing Basis
DMK – lesweek 10: Privacy.
Minor Digital Marketing
Online Marketing voor het MBO
Zichtbaarheid Creëren
Maak een site en onderscheid
HOE ZEND IK MIJN CASE IN?.
Marketing en zoekmachines
Transcript van de presentatie:

DMK – week 7

Onderwerpen week 7 Tio Minor Digital Marketing Website optimaliseren om de conversie te verhogen; Retargeting; kopers terughalen naar het bestelproces; Usability en conversie; Conversie en meten; Funnelanalyse.

Conversie Minor Digital Marketing E-commerce is vooral gericht op conversie Doelstellingen zijn vaak gericht op conversie Conversie is succesfactor binnen ISC > Digital marketing draagt bij aan realiseren van gewenste conversie

Conversie Minor Digital Marketing 1000 fans op Facebook; 200 unieke dialogen met fans het komende kwartaal; 30% meer unieke bezoekers op de website in 2015; Verhogen conversieratio van product Jasmijn met 0,5 % met een geldwaardestijging van 2,5% naar € op weekbasis.

Conversie Minor Digital Marketing  Targeting: Do Your Homework;  Decide What Kind of Ad/campaign/conversation works best;  Timing!  Be clear and let them land in the right place;  Social Proof;  Credibility

Conversie Minor Digital Marketing Sometimes it is the simplicity of the message that does the trick….. The left hand and original copy is comfort oriented and selling on the basis of people feeling relieved and relaxed. The right hand copy is action oriented. It is about solving a problem. The action oriented headline and copy earned a 38.3% conversion rate, 93% better than the original! Note that they did not targeted on price!

Conversie Minor Digital Marketing Kennelijk is er dus een verband tussen A/B en multivariate testing en conversie

Conversie Minor Digital Marketing weggegooid adwords geld

Conversie Minor Digital Marketing KLM weet wel beter….. Courtisy overal-de-ideale-reis-samenstellen

Conversie Minor Digital Marketing En google weer…… Maar zo simpel is het……

Conversie Minor Digital Marketing Bezoekers verlaten websites; “kijke, kijke en niet kope” -> Continu situatie in beeld brengen: Welke landingspages hebben hoog bouncepercentage? Lage kwaliteitsscores voor pagina’s bij Google Adwords? Onderneem acties en bedenk dat je weinig tijd hebt… seconden. Binnen 0 en een 0,5 seconde beslist het grootste gedeelte van de bezoekers of ze op het juiste adres zijn!

Conversie Minor Digital Marketing Wel bij de les blijven natuurlijk……

Product informatie pages Shopping- bag Bestel- Pagina’s Confir mation Retention marketing PPC adverteren (betaalde koppelingen) SEO (natuurlijke resultaten) Afiliate marketing Directe hits (bezoekers die url intypen) Webvertising AttractConvertRetain 45% 25% 8% 2% 55% 20% 17% 6%6% 30% 10% 17% 18% 15% Home Search 100% 0,8% 1,2% Conversie control is inzicht in het verloop van de customer journey online en customer life cycle met de analyse van de funnels……… Conversie Minor Digital Marketing

Over customer journey en online customer life cycle gesproken… nice to know centraal-in-2015 Intermezzo Minor Digital Marketing Rapport: state-of-marketing.jsp

Conversie Minor Digital Marketing Evaluatie funnelanalyse Landingspage call to action drempels in conversieproces Beeldmateriaal/rich media Reviews maar wat je ook doet:  Wees de bezoeker een stap voor……..  Maak het proces zo vloeiend mogelijk en  Be nice…..

Acquire Inform Advise Convert CR 2% Acquisition processOK Information processOK Conversion processPOOR Acquisition processOK Information processOK Conversion processPOOR Conversion Minor Digital Marketing

Acquire Inform Advise Convert CR 2% Acquisition processOK Information processPOOR Conversion processOK Acquisition processOK Information processPOOR Conversion processOK Conversion Minor Digital Marketing

Acquire Inform Advise Convert CR 6% Acquisition processOK Information processOK Conversion processOK Acquisition processOK Information processOK Conversion processOK Conversion Minor Digital Marketing

Funnel (clickpath) analysis Onderzoek, meten en analyses zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden en van fundamenteel belang voor het succes van een online initiatief!

Minor Digital Marketing Funnel (clickpath) analysis Ook in Google analytics en meer……

Conversie en re-targetting Minor Digital Marketing

Conversie en social media Minor Digital Marketing

Conversie en social media Minor Digital Marketing

Conversie Minor Digital Marketing De verschillende media vragen om verschillende conversiedoelstellingen

Conversie, meten en optimalisatie Minor Digital Marketing conversie-optimalisatie klik op het plaatje >>>>>>

Conversie Minor Digital Marketing 21 geheimen ter verbetering van de conversie Zinvol om met je groep te bekijken. De presentatie is opgedeeld in 21 onderdelen en kan je eigen selectie maken. Klik op afbeelding voor video

Trends Minor Digital Marketing smartwatch-mobile-commerce-controle/ omnivore-1 Zoekt en gij zult vinden………………………… technology-trends-for-2015-infographic Zoekt en gij zult vinden…………………………

Opdrachten week 7 Tio Minor Digital Marketing Eindopdracht lesweek 7: Beschrijf op de weblog welke acties worden uitgevoerd om conversie te optimaliseren van (bestaande) klanten en geef een onderbouwing; Bespreek retargeting mogelijkheden en pas deze waar mogelijk toe; Maak een funnelanalyse van het gedrag van de bezoekers van de afgelopen week; Create a clear "dashboard" of performance; Doorlopende opdrachten: content toevoegen, nieuw bereik cre ë ren, analyseren gegevens en relateren aan KPI/targets, acties evalueren en verslaglegging op werkblog.

Studie en referentie lesweek 7 Tio Minor Digital Marketing Hoofdstuk 5 Mix van middelen, conversie en 5Rmodel in Handboek online marketing 4; PowerPoint week 7; Indien beschikbaar en van toepassing: relevante actuele en aanvullende publicaties en voorbeelden (docenten)