Masterproef: finale presentatie Vital D’haveloose Promotor: prof. Erik Duval Co-promotor: dr. Joris Klerkx Begeleider: ir. Robin De Croon.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BLOGGEN Op School.
Advertisements

“Hof van Tilly” Studie ter bevordering van Duurzaamheid Monumentaal gebouw Uitgevoerd door studenten Maastricht university en Zuyd Hogeschool Ward Hupperets.
Stijn Hoppenbrouwers Software Engineering les 1 Algemene inleiding en Requirements Engineering.
Server Management Framework
Werken met HeRMAN Webtoepassing voor het beheren van de competenties in elk aspect van het personeelsbeleid.
1 Demo of Praktijk Over de problematiek bij het ontwerpen van informatiesystemen Mark Dumay Afstudeervoordracht 15 oktober 2004.
Voortgangspresentatie
Paul Niehuis Leon Kurvers Ewout Boers Pieter-Jan Voskamp
Pieter Bamps(2 de master CW) Begeleider: Joris Klerkx Promotor: E.Duval.
Stijn Adams Promotor Prof. dr. ir. Erik Duval Begeleider Dr. Joris Klerkx 25 maart
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Welkom! Hans Dollen en Wim Fikkert. 2 Juli 2003Mission Impossible Simulator2/17 De presentatie Wat is robot voetbal? De doelstelling Requirements Ontwerp.
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Virtueel Bedrijf Darco Jansen.
Demo Selligent 2 november 2006 Robert Slagter, Peter Philipsen & Marc v/d Wijgaart (DBS)
Respect op school Geen VOET om op te staan.
Het schrijven van een wetenschappelijke paper
IBCN Masterproef Schrijven van het boek: Enkele tips en richtlijnen
Project planning + Functioneren in een groep
Onthaalbeleid stad Dendermonde
27 januari Slimmer Communiceren Met medewerkers die plaatsonafhankelijk werken toch een hogere productiviteit bereiken? U kunt al uw communicatie.
Flight Gear Multiplayer Engine Project Jeroen Boogaard & Leon Otte
Automatische piloot in RPG’s gebaseerd op online learning
Top redenen voor het falen van DMS-implementaties!
Designing Knowledge Systems b Hoofdstuk 11 van Knowledge Engineering and Management. The CommonKADS Methodology. b A.Th. Schreiber, J.M. Akkermans, A.A.Anjewierder,
Algemeen didactische principes van e-leren Wouter Hustinx Coördinator ICTO-expertisecel
Web 2.0 Social Software Toolkit 1/21 Introductie tot Social Software Patrick Klaassen RU
30 juni Deze morgen Vorige bijeenkomst: –een concepthierarchie van kernbegrippen in Logic & Language vakgebied (o.b.v. glossary) Vandaag: –Jon:
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
De vraagkant van de arbeidsmarkt transparant gemaakt.
Een introductie. Stap-voor-stap Eerste keer kan je verdwaald raken: Uitleg via presentatie – Uitvoeren Uitleg via presentatie – Uitvoeren Uitleg via presentatie.
Doe mee: DIGI-ZORG wil met het cruiseschip naar open zee! Workshop DIGI-ZORG Innovatium 27 maart 2007 Peter Kroon Wil de Groot-Bolluijt.
TOOLS FOR STRUGGLING WRITERS ASSISTIVE TECHNOLOGY FOR WRITING Evy Jansen.
Opzet, planning en uitvoering van projecten
Succes met SPBS Effectievere begeleiding via de agenda SPBS in het VO.
PADS4 maakt het eenvoudig om informatie te verspreiden naar een specifiek publiek op de juiste plaats en het juiste moment PADS4 is een professionele oplossing.
Bachelor thesis sessie
IT - project Dominique Denie.
Awel, ik zie het niet meer zitten. Itte Van Hecke.
Start Dit is een prototype van een applicatie waarop je evaluaties en onderzoeken kan vinden die jouw hulp nodig hebben. Je kan er ook je eigen evaluatie.
Adult Learners Online! Online and Blended Learning (OBL) in Adult Education and Training Event Gecombineerd Onderwijs Brussel, 05/03/2015 Ruth Boelens,
ArchiValue: de APG-Case
Content en lay-out in e-leren versus f2f leren Guy Leys Gerd Anthonis Denise Bossyns.
Artificial Pancreas Cheetah Just Boerlage & Patrick van Kouteren.
Project HINT Inleiding Concept Concept (demo, scenario, student/docent) Gebruikers onderzoek Technisch onderzoek Conclusie.
Computers in scheikunde onderwijs Nataša Brouwer en Wolter Kaper AMSTEL Instituut NVON Congres 2002.
Eindpresentatie blokoj Project in het kader van het vak “Fundamenten van MMI” Koen Leunen, Domien Schepers en Carmen Vandeloo.
Vind mijn boek: Gebruikers gidsen doorheen de bibliotheek Laurien Bal Master Computerwetenschappen - HCI Promotor: Erik Duval.
Evaluatie-onderzoek sociale veiligheid lhbt Freek Bucx
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
ENW Design team: ‘Blended leren in de lerarenopleiding’ Project titel: ‘Shaken, not stirred: Hertekenen van het klassikale instructiemodel naar een blended.
Making Simpler and more Profitable
Shared iOS and Android app using Xamarin.Forms with custom controls Robin Vercammen.
Pag. Software Engineering: SCRUM 1 Schedule Generator Zjef Van de Poel, Alexander De Cock, Adam Cooman, Matthias Caenepeel
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb 1 Welkom les 4 Overzicht vorige les Terugblik op wat we geleerd hebben Uitwisselen van ervaringen Behandelen.
IBCN Masterproef Literatuurstudie: Enkele tips en richtlijnen Department of Information Technology – Internet Based Communication Networks and Services.
Tutoring Ba1-Ba3 Samenvattingen leren schrijven. In het begin was er… Een probleem… … en een wild idee!
Project Architectuur en Beheer BI2-DT en Inf2-DT Module CMIPRJ25DT George Pluimakers en Jacques Wetzels Studiejaar 2011/2012 Opdracht 3.
ACTIEPLAN: RONDE TAFEL met DIRECTIE L L L D eTwinning in schoolorganisatie interactie met collega’s, leerlingen, schoolgemeenschap.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Pag. 1 Opnemen van hoorcolleges en lezingen Afdeling Onderwijstechnologie Cel Multimedia DICT.
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
PRESENT.ME PRESENTATIE ALS VERVANGING VAN DE LEERKRACHT?
Leeractiviteit: kennisverwerving
I-lab Waarom dit project, wat is het, wat is de stand van zaken en wat levert het op voor de onderzoeker?
OneNote gebruiken als digitaal notitieboekje

Transcript van de presentatie:

Masterproef: finale presentatie Vital D’haveloose Promotor: prof. Erik Duval Co-promotor: dr. Joris Klerkx Begeleider: ir. Robin De Croon

Inhoud Definitie  Titel  Probleem  Doelstelling Tijdslijn Resultaten  Samenwerking  Communicatie Demo  Coördinatie  Conclusie Implementatie Reflectie Statistieken  Blog activiteit en gewerkte uren Vragen 2

Definitie\ Titel en probleem Titel: " Integratie van online services voor het werken aan projecten” Probleem = onderzoeksvraag: “Hoe kunnen we groepen studenten die werken aan projecten ondersteunen door middel van integratie van de ICT-werktuigen die ze gebruiken?” 3

Definitie\ Doelstelling Doelstelling = problemen identificeren, oplossingen voorstellen en evalueren Problemen: drie delen van groepswerk*: 1.Samenwerking: verspreiding van inhoud over tools + gebrek aan structuur 2.Communicatie: gecommuniceerde inhoud slecht herbruikbaar 3.Coördinatie: niet bijhouden wie wat gedaan heeft Oplossingen:  integratie van ICT werktuigen  vorm: ontwerp van gebruikersinterface 4 * C.A. Ellis, S.J. Gibbs en G. Rein, Groupware, some issues and experiences. Communications of the ACM, 34(1):39-58, 1991

Tijdslijn bootstrapliteratuurstudieenquête en interviews comm. it1 4x comm. it2 5x comm. it3 5x ex2ex comm. it4 6x communicatie iteratie 5 3x communicatie iteratie 6 6x communicatie iteratie 7 5x coördinatie iteratie 1 6x thesis schrijven presentatie voorb.

Resultaten\ Samenwerking Kopiëren van inhoud naar centrale hub Vereisten:  delen  verschillende vormen zoals gestructureerde tekst en figuren  logisch structureren  automatisch doorzoeken  automatisch inhoud toevoegen  uitbreidbare gebruikersinterface 6

Resultaten\ Communicatie toevoeging aan centrale hub: chat + herbruikbaarheid werkend prototype, SUS = 72.5 > 68* waardevol volgens gebruikers:  antwoorden tijdens chat: 4/6 helemaal akkoord, 2/6 akkoord  akkoord*  markeringen tijdens chat: 2/6 helemaal akkoord, 3/6 akkoord, 1/6 neutraal  akkoord*  gespreksverslag: 1/6 helemaal akkoord, 4/6 akkoord, 1/6 neutraal  akkoord* 7 antwoordenmarkeringen * p<0.01 met t-toets, voor SUS uitschieter weggelaten

Resultaten\Communicatie\ Demo 8

Resultaten\ Coördinatie toevoeging aan centrale hub: gebundelde notificaties werkend prototype, SUS = 85.4 > 68*  enkel notificaties van Facebook waardevol volgens 6/6 testers* 9 * p<0.01 met t-toets, voor SUS uitschieter weggelaten

Resultaten\ Conclusie Samenwerking  Formele inhoud  Informele inhoud Communicatie  Synchroon  Asynchroon Coördinatie  Loggen  Awareness  Planning 10

Implementatie C#, Windows Forms projecten: ONTLib folders:  configuration, communication, coordination: MVC+O  algemeen: model, onenote, res 11 M C VO ONTLib ONTUserConfigONTProjectConfigONTChat ONTAddIn Facebook - integratio n Slack- integratio n

Reflectie 12  Evaluatie ‘in the wild’ niet gelukt Goede resultaten (SUS, bruikbaarheid)  13/20 (‘aanvaardbaar’)

Statistieken LARAe entry:  38 blogposts  42 commentaren 13

Statistieken\ Gespendeerde tijd per week 14

Statistieken\ Gespendeerde tijd per type activiteit 15

16 Bedankt voor uw aandacht Vragen? Opmerkingen? Beledigingen?