Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Formule vindjeklanten.nl Voor het vinden en werven van klanten.
Self Supporting Groups DOEL WAT WIE WANNEER. Self Supporting Groups DOEL De mogelijkheden van het internet leren kennen en benutten voor mijn zaak. Wat.
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Marnix Suilen – Niek Giesen – Noes Aaltink – Ties Liedekerken
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
User Centred Development
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Social Media.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Inbound Marketing Plan
WORKSHOP MARKETING VOOR STARTERS. Agenda: 1………………………………………. 2………………………………………. 3………………………………………. 4………………………………………. 1. WIE IS FREEK? 2. DE BASIS VAN JE.
Het nieuwe solliciteren:
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
4. Online strategie Internet scorecard
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Online filmpjes maken. (
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Online filmpjes maken. (
Presentaties van het werk tot nu toe Tijdschrift Film Online product.
Multi Media Management 2 Marcel Jansens 27 April 2011.
Minor Internet Marketing
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Training voorbeeld voor
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Iedereen gebruikt social media.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 3. Affiliate Marketing.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Minor Internet Marketing
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 2. Adwords.
UVW LinkedIn Presentatie
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
LET’s get Social.
Maak je website beter vindbaar!
SEO Hoger in Google.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Social Media & Sport Deel I
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Marketing en zoekmachines
Transcript van de presentatie:

Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I

Kom verder. Saxion. Vragen vorige les?

Kom verder. Saxion. Agenda Wat is Social Media Waarom Social Media Social Media in 6 stappen Stap 1: Maak Social Media Doelen Stap 2: Genereer Social Media thema’s Stap 3: Genereer Social Media zoekwoorden

Kom verder. Saxion. Wat is Social Media? Social Media: –A group of Internet-based applications that build on the ideological and technological foundations of Web 2.0, which allows the creation and exchange of user- generated content. Kaplan, Andreas M.; Michael Haenlein (2010)

Kom verder. Saxion. Wat is Social Media?

Kom verder. Saxion. Waarom een Sociaal Netwerk?

Kom verder. Saxion. Een echt tevreden klant … Is een klant die jouw product zal adviseren bij andere potentiële klanten.

Kom verder. Saxion..: Deel informatie Over jouw bedrijf Over jouw klanten Over nieuwe producten Over nieuwe ideeën Over mijlpalen (hoe klein ook) Over alles - Nice to know – Need to know -

Kom verder. Saxion..: Wie is er dan geïnteresseerd?? Jouw Netwerk! Voor alles en iedereen is een netwerk Creëer mogelijkheden Discussier! Toon respect! Like!! Recommend!!

Kom verder. Saxion..: Heb je geen netwerk? Let’s Create One! –Maak je Social Media Netwerk in 6 stappen.: 1.Definieer uw Social Media doel 2.Creëer Social Media Thema’s 3.Creëer Social Media zoekwoorden 4.Plan uw mediaoffensief 5.Bouw uw netwerk 6.Evalueer en stuur bij

Kom verder. Saxion..: 1. Definieer uw Social Media doel Maak een duidelijke doelstelling voordat u begint aan Social Media. Maak de doelstelling SMART maar zeker concreet: –Concreet: “Over een jaar is ons bedrijf met een eigen account actief op Twitter, Facebook en LinkedIn”. –Meetbaar: “Over een jaar komen minimaal 200 bezoekers op onze website via Social Media.”

Kom verder. Saxion..: 2.Creëer Social Media Thema’s Een thema is een onderwerp waar u voor de periode van een week of maand over kunt schrijven. –Kortingsweek voor producten –Onderzochte applicaties –Evenementen / beurs updates De thema’s hebben een sterke relatie met gestelde doel!

Kom verder. Saxion..: 2. Creëer Social Media Zoekwoorden Welke woorden gebruikt men in uw branche? –Google Keyword Tool External –SocialMention.com

Kom verder. Saxion. Zoekwoorden vinden – – wordToolExternalhttps://adwords.google.com/select/Key wordToolExternal SEO zoekwoorden Social Media zoekwoorden

Kom verder. Saxion. Order de zoekwooden naar thema! ThemeparkCoastersVideo’s DisneylandDragsterVideo Dragster BlackpoolColossosVideo Colossos Six flagsXVideo X ………

Kom verder. Saxion. Zoekwoord 1 Zoekwoord 2 Zoekwoord 3 Etc..:: Dus je hebt nu: Social Media Doel Thema 1 Thema 2 Thema 3

Kom verder. Saxion. Vragen?

Kom verder. Saxion. Opdracht Ga aan de slag met punt 1 - 3

Kom verder. Saxion. Huiswerk Omschrijf op max. 2 pagina’s Social Media, waarom, wat is het voordeel, etc. en de werkwijze van Facebook, Twitter, Hyves, …. Voer de stappen 1 – 3 uit en geef hier een heldere beschrijving van. Lees het artikel over Social Media!!!

Kom verder. Saxion. Volgende week: Social Media II Tot dan (aanwezigheid verplicht!)