Meervoudige intelligenties.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorlichting over de taalontwikkeling
Advertisements

Rekenen met muzieknoten
Hoe kun je informatie het beste in het geheugen opslaan?
Wat leert jouw kind in de kleuterklas?
Hoogbegaafdheid: Een Uitdaging!
Activeren van ouders met behulp van video-beelden
Vooronderzoek visual knowledge building Op welke manier construeren leerlingen kennis aan de hand van beelden?
Begrijpend lezen Bespreek met uw buurman of buurvrouw
3-jarigen in het basisonderwijs
Ho 4:Talenten.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Workshop Meervoudige intelligenties Hoe ben je slim? 2011
Meervoudige intelligenties
Basis│ JUNGIAANSE TYPOLOGIE
Communiceren met ouders
Totale communicatie Juli Totale communicatie Juli 2009.
Leerprincipe 4 Zorg voor afwisseling Het gaat er niet om hoe
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Welkom! De vernieuwde scholenprojecten van de 3 Limburgse nationale parken Interlimburgse NME dag Gouvernement Maastricht 21 november 2013.
‘Het talent bestaat niet. Het talent is de behoefte hebben iets te doen.’ ……. Wij als volwassenen willen graag dat kinderen zich goed ontwikkelen. Dan.
Meervoudige intelligentie
Ontwikkelingsvoorsprong bij kleuters(?)
Onderzoeksvraag Op welke wijze beïnvloedt cultuur informatieoverdracht en hoe kunnen wij deze overdracht beïnvloeden? Wat zijn culturele struikelblokken?
Denkvaardigheden Prakticon 2013/2014.
Welkom op deze informatieavond
Natuurgerichte intelligentie
Competentiegericht leren vmbo
HELP MIJN KIND IS DRUK! Welkom en voorstellen Karin Ariës
Welkom op onze informatieavond !
Presentatie Bijeenkomst 2
Aanpak problematisch gedrag
Woordenschat groep 5, thema 6, les 2
Dr. H. Gardner ‘Het gaat er uiteindelijk niet om hoe intelligent je bent, maar hoe je intelligent bent’ 1.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Volksuniversiteit Zwolle
Presenteren en communiceren
BenFit; waarom? we geloven dat voor iedereen een gezond en gebalanceerd leven bereikbaar is de regie weer terug krijgen over je leven, lichaam en gewicht.
Leerstijlen KOLB SJM.
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
gespreksvaardigheden
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Levenslooppsychologie werkcollege 4 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Herkent u Mark?. Mark is een leidinggevende die antwoord moet geven op opleidingsvragen? Waar loopt Mark tegenaan? Waarom is dat zo moeilijk?
Het opstellen van goede onderzoeksvragen
Training: Effectief communiceren op de werkvloer
Nederlands Vrijdag 11 maart 2VA.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Goden in ieder van ons.
Voorlezen in de kinderopvang Training Voorleescoördinator Bijeenkomst 1.
Doelstellingen Nieuwsbegrip Motiverend begrijpend lezen Uitbreiding van kennis van de wereld Transfer.
Meervoudige intelligentie
ICC Module Meervoudige Intelligenties Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Meervoudige Intelligentie theorie (Gardner)
Wat leert jouw kind in de kleuterklas?. Nieuwe woorden gebruiken.
INHOUD LES: “LEREN” Wat is leren? Hoe kunnen we leren? Verschillende leertheorieën; Klassieke conditionering Operante conditionering Leren door imiteren.
Ontwikkeling van 2 tot 4 jaar
Omgevingsonderwijs Wat? Leren in en van de (eigen) omgeving Waarom?
„Om het eerlijk te houden krijgen jullie allemaal dezelfde opdracht:
Poëzie “Hoe breek ik een gedicht open?”.
Train your brain.
Covey trainingsavond.
5 rollen van de docent : verdieping
Boekbespreking “Soorten intelligentie” ~ Howard Gardner
Psychopathologie v0or 1e jaars BBL 2017
Leonardo da Vinci, de man die zijn tijd ver vooruit was
ECONOMIE en IT (A stroom)
blok 1 les 4: samen praten samen leren
Ontwikkelingspsychologie
Denken en doen.
Transcript van de presentatie:

Meervoudige intelligenties. Acht manieren om slim te zijn. Iedereen is slim… op zijn manier.

8 intelligenties.

Gardner. De bekwaamheid een probleem op te lossen of een resultaat aan te passen. Er zijn meerdere manieren om intelligent te zijn.

Samen knap. Interpersoonlijke intelligentie.

Samen knap Contacten met anderen. Werkt graag samen. Voelt scherp aan wat anderen bezig houdt. Voelt zich prettig in groepen. Houdt van gezelligheid en feestjes. Trakteert graag. Is graag bereid anderen te helpen.

Zelf knap. Intra persoonlijke intelligentie.

Zelf knap. Kent eigen sterke en zwakke kanten goed. Stelt zich graag op de achtergrond op. Leeft in een eigenwereld. Houdt van dagdromen. Neemt scherp waar wat er gebeurt. Denkt na over een antwoord. Schrijft een dagboek. Heeft gevoel voor reflectie.

Beweeg knap. Lichamelijk-kinesthetische intelligentie

Beweeg knap. Is graag in beweging. Sport graag. Maakt gebaren bij het spreken. Goede fijne motoriek. Sleutelt of knutselt graag. Leert gemakkelijk iets door te doen of te spelen. Heeft een sprekende mimiek.

Reken knap. Logisch-mathematische intelligentie

Reken knap. Sterk in oorzaak – gevolg verbanden. Ordent graag informatie. Speelt graag met cijfers. Redeneert logisch. Denkt kritisch. Werkt gestructureerd.

Muziek knap. Muzikaal-ritmische intelligentie

Muziek knap. Luistert graag naar muziek. Zingt mee. Speelt graag een muziek instrument. Pikt snel melodietjes op. Houdt van rijmen. Werkt met ezelsbruggetjes en rijmpjes om iets te onthouden. Heeft een sterk gevoel voor ritme. Vertelt boeiend.

Natuur knap. Naturalistische intelligentie.

Natuur knap. Voelt zich aangetrokken door de natuur. Is gefascineerd door alles wat groeit en bloeit. Herkent snel kenmerken van plant en dier. Leert gemakkelijk door waarnemingen buiten. Kan goed verzamelen en ordenen. Gaat graag met dieren om.

Taal knap. Verbaal-linguïstische intelligentie

Taal knap. Leest graag. Heeft een grote woordenschat. Denkt in woorden. Formuleert gemakkelijk. Kan gemakkelijk ideeën onder woorden brengen. Debatteert graag. Kan goed argumenteren.

Beeld knap. Visueel-ruimtelijke intelligentie

Beeld knap. Denkt in beelden. Houdt van kleur en vorm. Tekent vaak figuurtjes of maakt krabbels. Experimenteert met schetsen of ontwerpen. Kan zich snel oriënteren in gebouwen en wijken.

Werkvormen. Video MI Leraar24.nl

2121 Test je intelligentie. http://www.migent.be/node/31

Vragen. Zijn er tot slot nog vragen?