Klantentevredenheidsenquête 2015 Resultaten en actievoorstellen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheidsenquête. Hoe tevreden zijn onze klanten ?
Advertisements

Eeklo aan het werk: verslag van een inhaalrace Werkloosheidscijfers Eeklo Gregory Cremmerye.
1 DE COMMUNICATIE Barbara Raemdonck Informatiesessie Kinderbijslag RKW - 13 december 2012 Barbara Raemdonck Informatiesessie Kinderbijslag RKW - 13 december.
Agence fédérale pour la Sécurité de la Chaîne alimentaire Een nieuwe website voor het FAVV ? RC van 28 mei 2008 Federaal Agentschap voor de Veiligheid.
Digitaal Sociaal Huis 21 januari Agenda VanTot 12u13uBroodjes en koffie 13u13u45VERA : Operationele impact perceel 1 13u4514u15CORVE : Stand van.
Geert Bourgeois Viceminister-president Vlaams minister van Bestuurszaken, Binnenlands Bestuur, Inburgering, Toerisme en Vlaamse Rand.
Gedachtewisseling met de Commissie Bestuurszaken, Binnenlands Bestuur, Decreetsevaluatie, Inburgering en Toerisme.
1 1 Diagnoseadvies van de sociale partners over O&O en innovatie ‘Naar een meer innovatieve economie’ 18 september 2006.
(Interactieve) voormeldingen
Het. Het syndicale landschap in België België heeft één van de hoogste syndicalisatiegraden ter wereld. Vakbonden in België zijn democratische organisaties.
Logo van de desbetreffende sectie hier toevoegen.
Is de thuiszorg onderontwikkeld in Vlaanderen en België? Studienamiddag VFDT en HIVA – 31 oktober 2008 De uitbouw van een dynamisch woonzorgbeleid in Vlaanderen.
Ronse, genieten midden in de groene heuvels. Ronse inwoners Geen deelgemeenten : bevolkingsdichtheid 692/ha (VL gemiddelde = 462) Gemiddeld inkomen.
1 Advies ‘Waarheen met het lokaal woonbeleid’ Presentatie Studiedag VVSG 12 juni 2012.
Netwerking & Organisatieontwikkeling
Flankerend onderwijsbeleid. Waarom? Vlaams lokaal onderwijsbeleid heeft lokale hefbomen nodig vb inzake kleuterparticipatie, spijbelen,… + lokale besturen.
Sociale correctie waterfactuur Hoorzitting Commissie Leefmilieu, Vlaams Parlement, 3.7,2012 Christophe Claeys en Nathalie Debast, stafmedewerkers VVSG.
POD Maatschappelijke Integratie Tevredenheid van onze klanten provinciale ontmoetingen lente 2011.
Werkgroep Activering 10 januari Agenda Goede praktijk: Intégra plus "Parcours Territoriaux d’Inclusion Sociale " Stand van zaken: –Ontwerp van omzendbrief.
Kwartaalpublicatie POD Maatschappelijke Integratie Persconferentie 31 januari 2014.
EVOLUTIE AANTAL ASIELHONDEN Aanvullende opmerking: Cijfers niet helemaal volledig gezien niet alle 140 erkende asielen meelopen in de bevraging: 2008:
Afdeling Studietoelagen Kwaliteitsnetwerk 31 januari 2005.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen Toepassing huishoudelijk reglement en Evaluatie prestatie-indicatoren november 2007 tot oktober.
HET VLAAMS STATISTIEKBELEID IN DE TOEKOMST Thierry Vergeynst administratie Planning en Statistiek 4 maart 2004.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Recht.
Externe tevredenheidsenquête 2014 Resultaten en Actievoorstellen.
VVSG Opleidingstraject “Organisatiebeheersing en interne controle
Audit van de OCMW's in het kader van de door de POD MI gesubsidieerde materies.
FONDS VOOR EUROPESE HULP AAN DE MEEST BEHOEFTIGEN - FEAD April 2015.
LOP SECUNDAIR 7/6/ Betrokken ouder, tevreden ouder.
Deze presentatie mag noch geheel, noch gedeeltelijk worden gebruikt of gekopieerd zonder de schriftelijke toestemming van Seniornet Vlaanderen VZW maart.
21 oktober 2015 BeSt Address en structuur IT020 in het Rijksregister Gebruikerscomité Marc Ruymen.
RESULTATEN VAN DE BEHOEFTENANALYSE E VALUATIE DOOR J OACHIM M AACK Internet - (g)een rechteloze ruimte. Opvoeden en leren dankzij een App voor gegevensbescherming.
Onderzoek levenslang leren Klankbordgroep 1 december 2009 Onderzoek in opdracht van:
Dorpsraad Acht Van harte welkom in het Dorpshuis Acht!
Monitoring en evaluatie Onderzoekslijn 1. Monitoring Ruimte Vlaanderen Onderzoekslijn 2. Evaluatie van ruimtelijk beleid Partners:  KU Leuven SADL, IO.
Werkgroep Sociale Activering 8 december Agenda 1.Goedkeuring verslag van 13 oktober Voorstelling conclusies studie GPMI (door Kristel Driessens,
Wegwijs in meerjarenplanning Werking gemeente Steenokkerzeel.
Klantentevredenheidsenquête 2016 Resultaten. Enkele feiten en cijfers Jaarlijkse enquête Verstuurd naar: – De OCMW’s – Wetenschappelijke wereld, Steden.
communicatie van activiteiten via Stad Hasselt
Lokaal, Sociaal en Beleid Een problematiek in viervoud
WELKOM ZORGINSPECTIE.
Toelichting jaarrekening 2016
Groenboek: een nieuw industrieel beleid in Vlaanderen
Klantentevredenheidsenquête 2016 Resultaten
Klantentevredenheidsenquête 2016 Resultaten
Werkgroep sociale activering
Voorstelling kansarmoedeatlas
Balans en perspectieven na drie jaar
POD Maatschappelijke Integratie Evaluatie van de energiefondsen
Externe tevredenheids-enquête 2017 Resultaten
April 2016.
Wat leren de cijfers ons over de ouderen, de rusthuizen & de rusthuisbewoners? Observatorium voor Gezondheid en Welzijn Brussel Sarah Luyten
Een veilige belegging voor rechtspersonen
Groei dossiers/ lokale opleg
Provinciale lente-ontmoetingsdag Brussel 16 april 2018
Provinciale lente-ontmoetingsdag Leuven 24 mei 2018
Aanmeldingen schooljaar
Provinciale lente-ontmoetingsdag Oost-Vlaanderen 8 mei 2018
Provinciale lente-ontmoetingsdag Hasselt 31 mei 2018
DOPPIO dag Brussel 9 oktober 2018
Provinciale lente-ontmoetingsdag Oost-Vlaanderen 8 mei 2018
Tervuren Participatieve wijkmonitor Mei 2018 Jo Steyaert Partner
Hoe veilig vinden de bewoners Maasniel?
Citizen science project over klimaatverandering
INFOSESSIE OPROEP AMIF 43 INTEGRATIE
De Politieke Rol van het Vlaams Middenveld
Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?
Transcript van de presentatie:

Klantentevredenheidsenquête 2015 Resultaten en actievoorstellen

Enkele feiten en cijfers Jaarlijkse enquête Verstuurd naar: De OCMW’s Wetenschappelijke wereld, Steden en Gemeenten, Sociale economie, Middenveld, ICT leveranciers, koepelorganisaties, Fondsen, Beleid, NEW actoren voedselhulp (FEAD) Periode : van 20 april t.e.m. 15 mei Zelfde vragen als vorig jaar, met toevoeging van vragen met betrekking tot FEAD Sociale media

Enkele feiten en cijfers 3478 personen werden aangeschreven (4217 in 2014) 692 personen hebben gereageerd (578 in 2014) = 19,9 % (13,71 % in 2014) waarvan 267 OCMW’s (305 in 2014) = 39 % (60,6 % in 2014) Grootte van deze OCMW’s : Groot: 3 % Medium: 55 % Klein: 43 % Gewest waartoe deze OCMW’s behoren : Brussel: 3 % Vlaanderen: 58 % Wallonië: 39 %

Globale indicator: HA – [(ENA + HNA)] Ter info De tevredenheidsgraad wordt uitgedrukt aan de hand van percentages op een Likertschaal De evolutie van de tevredenheid wordt uitgedrukt aan de hand van een ‘globale indicator’, die wordt berekend door het evolutiecijfer 2014-2015 van de ontevredenheid (“eerder niet akkoord” + “helemaal niet akkoord”) af te trekken van het evolutiecijfer 2014-2015 van de tevredenheid (“helemaal akkoord”) Globale indicator: HA – [(ENA + HNA)]

Algemene tevredenheid duidelijke stijging in vergelijking met vorig jaar: de tevredenheid neemt toe en de ontevredenheid vermindert met 5% over de verschillende domeinen: globale indicatoren die aanzienlijk groter zijn dan in de vergelijking 2013 – 2014 zeer weinig negatieve indicatoren in vergelijking met verleden jaar

Algemene tevredenheid “In welke mate bent u over het algemeen tevreden over de POD MI?” Evolutie over de jaren heen: Helemaal tevreden Eerder tevreden Eerder niet tevreden Helemaal niet tevreden 2013 12,2 % 81,5 % 5,0 % 0,2 % 2014 13,8 % 76,6 % 8,6 % 1, 0 % 2015 15,1 % 80,2 % 4,6 %

Politiek en strategie Lichte stijging van de tevredenheid, lichte daling van de ontevredenheid (weinig evolutie)

Dienstverlening (1/2) Positieve evolutie op quasi alle vlakken + 8,3 % + 7,0 % + 6,4 % Positieve evolutie op quasi alle vlakken

Dienstverlening (2/2) Positieve evolutie op quasi alle vlakken + 10,4 % Positieve evolutie op quasi alle vlakken

Partnerships Lichte stijging in de tevredenheid en lichte daling in de ontevredenheid

Communicatiebeheer en -middelen Lichte toename van de tevredenheid, maar ook van de ontevredenheid

Communicatiebeheer en –middelen De website

Communicatiebeheer en –middelen De sociale media NEW

Communicatiebeheer en –middelen De sociale media NEW

De resultaten (1/2) + 7,0 % - 9,4 % - 2,1 % Aanzienlijke positieve evolutie van de tevredenheid met betrekking tot het ESF, voornamelijk dankzij een daling van de ontevredenheid

De resultaten (2/2)

De producten - 5,6 % + 3,6 % - 1,6 % - 10,4 % + 3,6 % -1,4 % + 2,5 % - 0,6 % - 0,5 %

e-government - 3,4 % - 17,8 % Primaweb ESF: daling van de ontevredenheid met ongeveer 20 % !

3 open vragen Wat had u graag verbeterd of veranderd gezien aan de website van de POD MI? Heeft U suggesties om de werking van de POD MI te verbeteren? Hebt u specifieke noden en behoeften die door de POD MI zouden kunnen gerealiseerd worden?

Grote diversiteit aan antwoorden Bijvoorbeeld: Website: structuur, interactiviteit, overzichtelijkheid, betere zoekmotor… FEAD: leveringstermijnen, lijst van producten… Kwaliteit van de antwoorden: meer coherentie, interpretatie van circulaires, mondelinge antwoorden schriftelijk bevestigen… Inspecties …

Onze acties Verbetering van de website, in samenwerking met een extern bureau én met nauwe betrokkenheid van de OCMW’s via regelmatige gebruikersgroepen (klaar einde 2015) Grondige aanpassing van de lijst van aan te kopen voedingsmiddelen in het kader van het FEAD, met advies van experten en afgetoetst in het overleg met de belangrijkste actoren uit de sector van de voedselhulp in België Kwaliteitscontroles op antwoorden binnen de Frontoffice sinds begin 2015

Onze acties Ontwikkeling van een brochure in begrijpelijke taal rond de GAS-wetgeving Elektronische en interactieve versie van het aanvraagformulier om een bevoegdheidsconflict op te lossen (sinds 08/2015) Optimalisering van het gebruik van de reglementaire subsidies “Audit” => “analyse van de processen die betoelaagd worden door de federale overheid”

Vragen, opmerkingen, voorstellen,… ? Voor meer details Het volledige rapport is te raadplegen op de website : www.mi-is.be > Studies, publicaties en statistieken > Brochures, folders en jaarverslagen Vragen, opmerkingen, voorstellen,… ?