Informatiesessie 04/11/2014 Raamcontract dranken Infosessie dranken– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inschrijven - stroomdiagram
Advertisements

Zaken doen met een gemeente Juridisch kader Unizo infoavond 26 september2013 Sint-Niklaas Frederick Ongena.
De zeven klassieke gunningsprocedures in het raam van de nieuwe reglementering overheidsopdrachten (leveringen en diensten) (versie 1 mei 2013) Urbain.
Verhoor door AIG Uw rechten en plichten
Procedure: hoe een offerte indienen?
VAP-THEMADAG 22 november 2011 Gigi Schutte. Europese aanbesteding • EA: Moeten of kans pakken • Aanbesteden :Doel of middel • Uitgangspunt :Markt of uw.
e-Procurement in Antwerpen; het belang van een stimulerende gangmaker
Bestedende beheerder Een eerste stap naar budgethouderschap.
BXL 1476 – LOGIES, MAALTIJDEN EN VERHUUR VAN CONFERENTIERUIMTEN AAN DE ALGEMENE INFORMATIECYCLI INFOSESSIE
Beroepsgeheim en cliëntperspectief
Namaak in ICT Illegale software. Wat is illegale software? Vraag: “Mag u een programma downloaden van het internet, zonder hiervoor te betalen, dit installeren.
Inkoopprocedures UT Diensten en Leveringen
Belangrijkste gevolgen van het Bao voor de inkooppraktijk
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten KMO.
Actualiteit Nederlandse jurisprudentie Selectie en gunning
ELEKTRONISCHE FACTUUR
INFOSESSIE STAGE & STAGEREGISTRATIE
& STAGEREGISTRATIE INFOSESSIE STAGE
Nieuwe aanwezigheidslijsten
Inhoudtafel van deze meeting
1 Actualisatie milieuvergunning afvalberging DMH Johan G. Vollenbroek 12 oktober 2010.
Van probleem naar oplossing
Groep 6A Wat is de gang van zaken in die groep?. ‘s morgens vroeg in de kring.
1 + 1 = 2 Overheid koopt in bij MKB Sportief gunnen 26 november 2013 Nevi en MKB-Rotterdam Hogeschool Rotterdam Suzanne Brackmann.
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Commercieel beleid en recht H9 Offertes Certificeerbare Eenheid Ondernemershap.
OVERHEIDSOPDRACHTEN De onderhandelingsprocedure van naderbij bekeken en toegepast VVSG Pol Verbeke 30 april 2015.
1 INFOVERGADERING “RC VOOR HET LEVEREN VAN RELATIEGESCHENKEN, TOMBOLAPRIJZEN EN WEGGEEFARTIKELEN”
Het Facilitair Bedrijf (HFB) partner in overheidsopdrachten.
Info-sessie CD Selectie van leveranciers van diensten met betrekking tot licenties, implementatie, advies, opleiding en/of onderhoud van software.
Ticketing- en toegangscontrolesysteem en/of Kassasysteem Openbare toelichting 16/05/2012.
Informatievergadering
Overheidsopdracht OI POM YB 13 01: Opleiding « lean management » in FR en NL voor federale ambtenaren.
2015/HFB/OO/32408 Levering van wijnen en mousserende wijnen Opening 10/07/2015 – 9u45.
Bestek 2014/HFB/00/31576 : technisch beheer, onderhoud en totale waarborg van de technische installaties van en prestaties op afroep voor Dossin, Goswin.
Raamcontract datacommunicatieinfrastructuur. Overzicht Doelstelling Verloop procedure Kandidaatstelling Technische toelichting.
Bestek MRMP-I/S/EM Nr. 13IS815 Kapt DETHIER Laurent (Aankoopofficier) Lt JANSSENS Katrien (Materiaalbeheerder) 05 Jul 2013.
2014/HFB/OO/31403 leveren van bedrukte enveloppen 12/01/2015 – 9u45 Informatievergadering.
Informatie –vergadering 15/01/2015
Doel van het onderhoud, Onderhoudsplan Onderhoudsadvies
2013/AFM/OA/22655 Masterplan uitbreiding KMSKA - fase 2 Opening d.d. 06/12/2013 Informatievergadering 04/10/2013.
U TI LI TA RI A NIS ME. Zijn mensen van nature goed?
2015/HFB/OO/32524 Raamovereenkomst voor relighting opdrachten en lichtadvies Opening offertes d.d. 16/10/2015 om 9h45 Informatievergadering.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Aanbestedingsbeleid gemeente Apeldoorn presentatie 22 maart 2016 voor (lokale) ondernemers Jan Teunis Hartgers inkoopadviseur, team inkoop.
2015/HFB/OO/32006 Raamovereenkomst voor consultancy bij verandertrajecten in organisaties Opening d.d. 09/03/2015 Informatievergadering Facilitair Bedrijf.
EMVI Gunnen op waarde Maurice Wielink (CROW) Ruben Spek (gemeente Medemblik) 20 februari 2014.
10 mei 2016 Energie en milieu Antwerpen (EMA) Monique Van Dousselaere Duurzaam raamcontract hygiënische papierwaren stad Antwerpen.
Hoe inschrijven op een overheidsopdracht?. Inhoud 1.Basisprincipes van een overheidsopdracht 2.Procedure 3.Inschrijven in samenwerkingsverband 4.Inhoud.
Nieuwe hemelwaterverordening Geldig voor bouwdossiers ingediend na !
© 2013 Universitair Ziekenhuis Gent Informatiesessie Leveren, installeren en in dienst stellen van een behandelingsplanningssysteem ten behoeve van de.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Kunststedenonderzoek 2017 TVL/2016/1233/MOF Informatiemoment 5 oktober 2016 Steven Valcke & Mia Lammens.
FLEPOS modernisering bestek AIV-FLEPOS/2016/0801
Open offerteaanvraag met Europese bekendmaking
Benchmark Leasemaatschappijen 2017
Aanbesteding Storage, servers en Back up
“Aanbestedingsvormen in perspectief”
Verschil offerte/factuur
« OVERHEIDSOPDRACHTEN & Sociale Economie » « Je t’aime moi non plus »
Lokale Voedseldag Duurzaam aankopen: Fair Trade.
Juridische aspecten van een webshop
e-Procurement van A(anbesteding) tot Z(elf indienen)
Statuten / oprichtingsactie d.d
HANDELSPARTNERS.
Aanbesteding Arbo/PPMO
Commercieel beleid en recht
Benchmark Leasemaatschappijen 2018
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Samen maken we De Connectie
Transcript van de presentatie:

Informatiesessie 04/11/2014 Raamcontract dranken Infosessie dranken– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid

UGent als klant Wij zijn gebonden door de wetgeving op de overheidsopdrachten We zijn echter decentraal georganiseerd waarbij elke budgethouder tot bepaalde drempelbedragen zelf kan bepalen wat er met budget gebeurt => grote gevolgen voor leveranciers: geen exclusiviteit, geen eenvormig beleid (rechten en plichten kunnen verschillen per vakgroep), zeer moeilijk in te schatten wie wat aankoopt…. Infosessie dranken– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid

Wet overheidsopdrachten! Infosessie– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid Open offerteaanvraag: dit betekent dat er geen onderhandelingen mogelijk zijn. In principe moet de inschrijver voldoen aan de zaken opgesomd in bestek. (geen voorbehouden maken)

Procedures -Worden de offertes elektronisch ingediend en zijn deze tijdig ingediend? Uiterste datum dinsdag 18 november 2014 om 10u -Voldoen de offertes aan de selectiecriteria? Financiële draagkracht, technische bekwaamheid -Zijn de offertes regelmatig? * Heeft de bevoegde persoon ondertekend? De elektronische handtekening telt in e-tendering (eventueel via volmacht) * Is per perceel voor elk product prijs opgegeven? * Worden er nergens voorbehouden gemaakt (leveringskosten, andere verpakkingen, de technische fiches voldoen niet aan de eisen uit het bestek, ….) Infosessie– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid

Procedure (vervolg) -De geselecteerde en regelmatige offertes worden getoetst aan de gunningscriteria uit bestek * prijs * kwaliteit: hiervoor moeten stalen worden ingediend: donderdag 20 november tussen 9u en 12u => blinde smaaktest * duurzaamheid INfosessie– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid

Vragen van potentiële inschrijvers -Punt 1.22 bestek: Verpakkingsafval * Bedoeling dat zoveel mogelijk met herbruikbaar materiaal wordt gewerkt dat door leverancier wordt meegenomen. * Dus grote kartonnen met daarin verschillende bestellingen worden meegenomen, de kleine verpakkingseenheden natuurlijk niet. -Verpakkingen van koffie * Bestek vraagt verpakkingen van 250 gr. Dit moet gerespecteerd worden! Ompak van max. 12 pakken van 250 gr. wordt toegelaten (de individuele verpakkingen zijn dus steeds van 250 gr.) Infosessie – Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid

Vragen van potentiële inschrijvers -Geraamde hoeveelheid per bestelling Daar hebben wij, door decentrale organisatie, geen zicht op. Wel slechts twee leveringsdata per maand waardoor inschrijver toch enigszins kan bundelen. (wel nog bundelen per besteller) Niet elke site zal om de twee weken een bestelling doen. Ook op de grootte van bestellingen hebben wij geen vat (je kan enkel rekenen op minimale afname van een ompak) -Verpakkingsafval: de niet-strikt noodzakelijk afval (bijv. om verschillende bestellingen te bundelen) -Er mag NIET afgeweken worden van de verpakkingseenheid Infosessie – Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid

Vragen van potentiële inschrijvers -De gevraagde prijzen zijn incl. accijnzen. Enkel BTW is niet-inbegrepen. Statiegeld wordt eveneens afzonderlijk vermeld voor die percelen waar van toepassing. Infosessie– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid

Advies -Lees bestek grondig door -Maak een offerte op conform bestek -Indien sommige zaken echt niet mogelijk zijn (technisch onmogelijk, ….) contacteer de cel aankoopbeleid: eventueel zijn rechtzettingsberichten mogelijk -Cel Aankoopbeleid Caroline Lievens 09/ Infosessie– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid

Bedankt! -Specifieke vragen: => Caroline Lievens 09/ Infosessie– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid