DMK – week 3 Deel 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

The customer centric software company
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Uitkomsten trendonderzoek 2010 Onno Ponfoort Martijn Laar 1 Ben jij wel authentiek?
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Businesstoepassingen
Samenwerking met MOSS 2007! Chris Hoppenbrouwers.
De Cloud komt ongemerkt in ons leven.
Wat is interactieve marketing?
Ferry Jainathsingh Jelitza Naarden Gregory Plet
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
Inbound Marketing Plan
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
DMK – lesweek 1.
4. Online strategie Internet scorecard
6. Conversie Minor Digital Marketing E-commerce is vooral gericht op conversie Doelstellingen zijn vaak gericht op conversie Conversie is succesfactor.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
DMK – lesweek /09/06/mobile-advertising-nederland een-nieuw-perspectief/ Aanvullende PowerPoint op.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
Politiek 2.0 Obamanomics. Obama for America Acquisition Activation Advocacy.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
DMK – week 4.
DMK – week 2.
DMK – week 2.
DMK – week 4.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
321 media.  Inhoudsopgave Wat heeft 321 media te bieden? 1. Abonnementen en pakketten E-commerce 1.1.2Abonnementen zoekmachinoptimalisatie.
DMK – week 9. Onderwerpen week 9 Tio Minor Digital Marketing Onderwerp DMK: Omzet, winst en kosten; hoe te beïnvloeden juist bij een informatieve website.
DMK – week 7. Onderwerpen week 7 Tio Minor Digital Marketing Website optimaliseren om de conversie te verhogen; Retargeting; kopers terughalen naar het.
E-commerce. Een inleiding in online handelen “ Marrena van Reijssen”
Mediamonitoring Oplossingen. Duizenden klanten in meer dan 100 Landen.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Minor digital marketing Esmé van der Klei Laura Niessen Hotel-eventmanagent TIO Amsterdam.
Eindpresentatie Digital Marketing
Welkom bij MarketingMinds Arnhem, 28 januari 2016.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Programma Zet je Mindset op succes Wat is Empower Network 90-dagen plan (globaal) 90-dagen plan (details eerste 2 weken) Ondersteuning Afsluiting.
Inbound marketing en bloggen
Chris Rijkenberg & Demi Schipperijn
Webcare en ZGW Dimpact 10 jaar! Frank Bruijninckx 17 november 2016.
2017 – Digital Pixel Marketing
INSPIRATIESESSIE.
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Klantcontact: toen, nu, straks?
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Marketing in sociale media
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

DMK – week 3 Deel 1

Onderwerpen week 3 deel 1 Customer Journey; Klantfases; Tio Minor Digital Marketing Onderwerpen week 3 deel 1 Customer Journey; Klantfases; Inspelen op de verschillende klantfases en klantactiviteiten De kenmerken van online ondernemen De kracht van netwerk(en) De veranderingen in de keten Multi (omni) channel De nieuwe klant De interactieve klant, conversatie en dialoog De kenmerken van de huidige online generatie User generated content/reviews Big data We activeren de e-commerceflow vanaf de digitale netwerkomgeving, de customer journey, de klantfases Reach and Attract, Engage, convert and retain. Dieper op de flow ingaan. Voornamelijk de onderlinge verbanden. Kijk ook vooruit naar Google Analytics waar de meetinsturmenten langs deze industriestandaard worden aangeboden.

Netwerk en Customer Journey Tio Minor Digital Marketing Netwerk en Customer Journey klanten bevinden zich in verschillende fasen zoekt tijdens de verschillende fasen van een boeking/aankoop via diverse kanalen en media. Organisatie moet beschikbaar zijn en gezien/gevonden worden tijdens deze ‘reis’. http://www.fitch.com/think-article/dreaming-exploring-locating-understanding-the-new-customer-journey/ Het koopproces is versplinterd; Verschillende kanalen; Verschillende platformen “anoniem ””24/7”; Anywhere and any place;

e-commerce flow Minor Digital Marketing Acquisition Engagement Convert Retain Reach Attract Digital Eco System Network environment Customer journey 24/7 Interactive/conversation Behavior Targeting Digital marketing tools Landing pages Video/audio Rich media Reviews Rating Usability visitor2customer transaction (paid, non paid) Returning visitor; Customer relations; Loyalty/incentive; Viral marketing; Targeted direct marketing; Sell side webstatistics webstatistics e-customer relation management Buy side Digital Business enabling e-commerce

e-commerce flow Minor Digital Marketing Buy side Acquisition Engagement Convert Retain Reach Attract Digital Eco System Network environment Customer journey 24/7 Interactive/conversation Behavior Targeting Digital marketing tools Landing pages Video/audio Rich media Reviews Rating Usability visitor2customer transaction (paid, non paid) Returning visitor; Customer relations; Loyalty/incentive; Viral marketing; Targeted direct marketing; Sell side webstatistics webstatistics e-customer relation management Digital Business enabling e-commerce onder meer logistics, e-finance, e-procurement, hr, enzovoort © huub janssen 2008 - 2015

Veranderingen in de keten Minor Digital Marketing Door de toepassing van internet veranderen ketens Disintermediation verdwijnen van tussenschakels; Reintermediation verschijnen van nieuwe toepassing van tussenschakels; Disruptive innovation Initiatieven die de markt verstoren en veranderen.

Multi/Omnichannel Minor Digital Marketing Omni Channeling: naadloze benadering van klantbeleving in het koopproces van een product met gebruikmaking van alle beschikbare bricks and clicks kanalen. Gerelateerd aan marketing gericht op alle beschikbare verkoopkanalen voor een product of dienst.

Multi/Omnichannel Minor Digital Marketing Keerzijde van de multichannels in modern ondernemen Kijken, kijken en kopen bij een ander Omnichannel is een strategische positive op ieder hoek van de straat: de klant kan je niet missen

Conversatie en dialoog Minor Digital Marketing Delen en berichten sturen is de kern van het sociale web Geen een weg communicatie meer in modern ondernemen; Digitale sociale omgeving is interactief; Start the conversation, join the conversation, monitor en manage the conversation; Webcare is de toepassing van customer service en volledig gebaseerd op conversatie;

User generated content Minor Digital Marketing De gebruiker start conversatie op social media, fora, reviewsites User generated conversations; User generated reviews; User generated video; User generated music Blogging Selfies……Oeps

User generated content Minor Digital Marketing De gebruiker creëert content Co-creation Crowd sourcing

User generated content Minor Digital Marketing De gebruiker creëert content Co-creation Crowd sourcing

Big Data Minor Digital Marketing We laten onze sporen na: zichtbare en onzichtbare informative > Big Data Het massaal opslaan van klantgegevens - inclusief e-mailgegevens – wordt Big Data genoemd; populair bij leveranciers van opslag- en CRMsystemen om zo CRM, e-mail, social media gedrags- en client-servicedatabases te koppelen. De berg aan informatie moet de marketeer meer inzicht geven in klantgedrag en vraagvoorspelling. In de praktijk is maar 90% van de Big Datadatabases marketingwise gestructureerd. (Bron:Computerworld.nl.);

Einde deel 1 Minor Digital Marketing Inhoud deel 2 Week 3 zal zijn: Persona’s Wat is een persona? Wat is het doel? Hoe pas ik een persona toe? Digitale marketing algemeen inleiding op de digitale marketing Digitale marketingtoepassingen: zoekmachines Search Engine Marketing Search Engine optimalisatie (organisch) Search Engine Advertising (betaald) Google Adwords/Adsense/Displayadvertising Hulpbronnen van Google, zoals Insights en keyword generator

Opdrachten week 3 Minor Digital Marketing In kaart brengen van de customer journey van de doelgroep van het project; Ontwikkelen een plan voor de inzet van de digitale marketingtoepassingen (tools); Met behulp van hulptools van Google een lijst van 5 – 10 keywords die aansluiten bij de doelgroep en de industry opstellen; Ontwikkelen toepassing SEO voor project; In de rapportage bovenstaande koppelen aan de eerder opgezette strategische opzet; Opzetten en activeren van Google Analytics Verder uitwerken Content voor website, social media en mogelijke andere geschikte digitale platformen ontwikkelen; Doorlopende opdrachten: content toevoegen, nieuw bereik creëren, analyseren gegevens en relateren aan KPI/targets, acties evalueren en verslaglegging op werkblog. .

Referentie en studie week 3 Minor Digital Marketing Hoofdstuk 1 introductie, ontwikkelingen en toekomstvisie in Handboek online marketing 4; Hoofdstuk 5 De mix van middelen, conversie en het 5Rmodel in Handboek online marketing 4; Hoofdstuk 10 Zoekmachinemarketing in Handboek online marketing 4; Ter referentie: Hoofdstuk 16 Het strategisch marketingplan in Handboek online marketing 4; PowerPoint lesweek 3; SEO beginnershandleiding van Google; Indien beschikbaar en van toepassing: relevante actuele en aanvullende publicaties en voorbeelden (docenten).