Customer connection Dertje Meijer Hoofd Commerciële sector.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Naam, Afdeling, Dag maand jaar, Plaats
Advertisements

Groot Composiet II Houtkoolschets Europa investeert in uw toekomst uit het Europese fonds voor regionale ontwikkeling II.
Marketingplanning en -strategie
Marketing voor verkeerskunde
Welkom. Verwachtingen Hoe groeien WELKOM ! VANDAAG >De beste distributeurs uit 50 landen zijn samen om een nieuw hoofdstuk in de Welding Industrial Distribution.
Van Havenvisie 2030 naar Bestemmingsplannen
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
Concurrentie, Complementariteit en Buitenlandse Investeringen Martijn J. Burger.
Martijn van den Berg Speciality Dairy
De zee. Ecologie Economie Maatschappij Olielozingen Luchtverontreiniging Constante druk op het zee systeem Ecologie Economie Maatschappij Visserij.
Risicomanagement Beperking van vrijheid of ruimte voor kansen
Facility management en inkoop
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Haven van Rotterdam Rotterdam Mainport Havenlogistiek
strategie als een proces
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Wat is Customer Relationship Management?
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
EER Economische Effect Rapportage
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
LOMOZ Versterking van de positionering 1. 2 Agenda 1.Drijfveren: idealisme 2.Marketingbeleid 3.De vertaalslag naar de LOMOZ situatie 4.Plan van aanpak.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
VNO NCW Rotterdam i.s.m Werkgevers Drechtsteden Prof.Dr.ir.Jos Vermunt Hoogleraar Distributielogistiek Universiteit van Tilburg Netwerk denken.
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
International Business Adviser
Visie & Strategie.
2009 Aberdeen2010 Hamburg/Husum 2011 DK / A’Dam Toekomst? Pitch Offshore wind Allard van Dijk – NV NOM – 30 juni 2011.
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Internationale stadsmarketing Briefing stakeholdermanagement 25/11/2013.
1 Onderscheid Ethish beleggen, Duurzaam beleggen en Verantwoord beleggen Ethisch beleggen Hierbij is sprake van een zuiver idealistisch motief. “Ethische.
Strategie DAG 1: Missie : WAAR WE VOOR STAAN Waarom bestaan we, toegevoegde waarde, Waarin onderscheiden we ons? Visie : WAAR WE VOOR.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
50.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Toezicht op governance: waar draait het om en paralellen tussen de mediasector en de financiële sector Wijnand Nuijts – Manager toezicht Governance Gedrag.
MVO Qlip: Fietsstimulering
Mid-market servercampagne – Thru Partner- presentatie: Dia voor presentator: niet laten zien Spreker: Partner Titel van de presentatie: We geven u het.
De 25 beste ideeën voor een meer inspirerende planning en control Henk Doeleman Jean-Pierre Thomassen.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Tomaten verpakken in tomatenblad 31 januari 2013.
Internationale marketing
1. Strategische componenten Wat bouwen we op? Waarom bestaat Riwal? Onze overtuigingen en principes Hoe boeken we in de loop der jaren succes? 2 Visie.
Van individueel via gemeenschappelijk beheer havens Twentekanalen naar … BOH
Bedrijfsstijlen in de Multifunctionele Landbouw. Multifunctionele landbouw Afbouwstrategie? Toekomst van de Nederlandse landbouw? Leuk voor erbij? Uitlaatklep.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Gemeente Venray Wethouder Patrick van der Broeck 1 maart 2011
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Behoefteraming bedrijventerreinen Zuid-Holland
Verwijzen naar kookboek.
Xxxxxxxxxxxxxxx 2/7/2018 Markt informatie bijeenkomst Openbare Europese aanbesteding betreffende inhuur externe medewerkers 7 juli 2015 xxxxxxxxxxxxx.
Prijsvraag digitale economie informatiesessie 19 oktober
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Internationale marketing
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Big Media Group Toonaangevende multimediale uitgeversmaatschappij
Conclusies evaluatie Regieraden
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Internationale handel
Ontwikkeling, wij als EBS
[Verwelkoming en introductie altijd op maat van het publiek.]
Voorbeeld presentatie
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Customer connection Dertje Meijer Hoofd Commerciële sector

Amsterdam N.W. Europa’s enige stad met internationale haven en vliegveld Regio

Overzicht…..

Amsterdam Westpoort

Havens Amsterdam Overslag regio 65,5 miljoen ton Marktaandeel (Hamburg – Le Havre) 7 % Haven terrein regio ha. Haven terrein Amsterdam ha. Beschikbare locaties 519, 8 ha. Maritieme Werkgelegenheid regio FTE’s No 5 in NW Europa Algemene informatie 2003

Overslag Total cargo turnover: 906,0 mln.ton Hamburg-Le Havre Range 2003

De commerciële strategiekaart van het GHA Commerciële Visie: Groei naar een innovatieve en gediversifieerde haven door de internationale logistieke functie van het gebied te versterken. Commerciële Missie: Het GHA biedt totaaloplossingen aan klanten in commercieel aantrekkelijke ketens en ontwikkelt daardoor de haven van Amsterdam tot een concurrerende vestigingslocatie en een internationaal logistiek knooppunt. Wezenskenmerken haven: praktisch, ondernemend, veelzijdig, zelfbewust Wezenskenmerken GHA: initiatiefrijk, veranderingsbereid, communicatief, vastberaden, besluitvaardig Onderscheidend vermogen: De aantrekkelijkheid van de stad Amsterdam. Goed bereikbaar; dicht bij de luchthaven. Ruimte voor vestiging en groei. Goed industrieel vestigingsklimaat met voedingmiddelen en metaal als sterke clusters. Moderne logistieke faciliteiten. Toegankelijk, wendbaar havenbedrijf. 6.In lijn brengen van de commerciële organisatie met de gekozen ketens en met klantspecifieke service. 7.Inzichtelijk maken van toegevoegde waarde van ketens, commerciële activiteiten en producten; financieel bewust zijn. 2.De overslag sterk laten groeien om onder andere de condities te creëren waardoor de verwerking duurzaam kan blijven groeien. 3.De haven ontwikkelen tot een internationaal logistiek knooppunt en als zodanig positioneren. 4.Commerciële activiteiten richten op groeiende en commercieel aantrekkelijke ketens. 5.Aanbieden van klantspecifieke service aan nieuwe en bestaande klanten. 1.Positieve besluiten over tweede sluis en Westrandweg voor Commerciële strategische doelstellingen:

Ro/Ro telers / producenten Controle- en veembed rijven Lijndi enste n Tram pers Produce nten Halffabri katen cacao Produce nten Eindprod ucten Termijn markt / Handelar en Ov ers lag - be drij ve n toeleveranciers fabrikant en / producen ten Zeev aart / lijndi enste n Dealers DC ’s productieketenslogistieke keten Rederij Stuwad oor nieuwe auto’s Telers MijnenOverslagbedrijven Energiecentr ales woud- producten steen- kool Producenten Intermedi air Term inal Eindgebr uiker olie Producenten cellulose Papierproducten Overslagtermina ls Interm ediair Drukkerijen kruispunt Wat is een keten? Logistieke ketens

Schematische weergave

Definiëren strategie op hoofdlijnen Het GHA focust voortaan op commercieel aantrekkelijke ketens. De meest commercieel aantrekkelijke ketens zitten in categorie A. De afdeling Marketing & Sales formuleert i.s.m. de andere commerciële afdelingen hoe de commerciële strategie verschilt per categorie van ketens. Deze strategie bevat in elk geval de onderdelen zoals beschreven in de tabel. Onderdeel van de ketenstrategie Van toepassing bij categorie ABCD Actief koesteren van de keten Investeren in kennis over ‘klant achter de klant’ Actief benaderen beslissingsnemers Keten team benoemen (over de afdelingen heen) Uitgebreide ketenanalyse Klantspecifieke service (One-stop-shop) voor klanten Kansen creëren (zoeken naar mogelijke BD) Kansen benutten Benoemen concrete activiteiten Vrijmaken budget voor marketing binnen deze keten Frequentie van rapportage over kosten en opbrengstenmaandkwartaaljaarmaand Afstemmen met logistieke ketens Verzamelen bewijslast voor 'nieuwe productieketens' om tijdelijk A-keten te worden

Ketenmanagement GHAKlant Ketenmanager

Do´s & Don´ts Do’s: Goede interne en externe communicatie (2 richtingsverkeer) Eénduidige communicatie Klant centraal stellen Dont’s: Slechts deel van boodschap vertellen Naar verschillende afdelingen verschillende boodschappen Stakeholder benadering (politiek teveel centraal) Teveel sturend vanuit één afdeling

logistiek ‘ontketenen’ natte haven veelkleurige bedrijvigheid sterke havengemeenschap af en toe snoeien ontwikkeling door voltreffers veel initiatieven liefde voor nat en droog de havenbeheerder ondersteunt Beelden bij de commerciële visie