Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Advertisements

Onze kernwaarden.
Hoe blijf ik gemotiveerd
Menno Karres Lead Auditor
Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Business mapping Business model canvas.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Business Modeling Koppeling - SharePoint & CRM. Value Proposition Breed inzetbare koppeling met veel mogelijkheden, hierdoor is geen maatwerk nodig. Deze.
Presentatie bij de Toolkit Maatschappelijke Business Case Januari 2012.
[ Business Model Generation. ]
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
HERBALIFE = NETWERKMARKETINGBEDRIJF
Business model puzzle Leer de mechaniek, ken je flexibiliteit.
Business Model Generation Avans 30 januari 2012.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
(Naam bedrijf & logo) 1.Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
Workshop 2: Plezier in je werk: daar word ik blij van!
WORKSHOP MARKETING VOOR STARTERS. Agenda: 1………………………………………. 2………………………………………. 3………………………………………. 4………………………………………. 1. WIE IS FREEK? 2. DE BASIS VAN JE.
Help! Verzuim voorkomen
© Synovate Click to edit Master title style Click to edit Master subtitle style Hoe wordt je de favoriete werkgever van Nederland?! Highlights uit het.
11 Diversiteit & inclusie July 30, Overzicht Diversiteit en inclusie zijn een integraal onderdeel van onze business. Het is essentieel dat u.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Iedereen gebruikt social media.
BenFit; waarom? we geloven dat voor iedereen een gezond en gebalanceerd leven bereikbaar is de regie weer terug krijgen over je leven, lichaam en gewicht.
UVW LinkedIn Presentatie
WAT BEWEEGT JE TOT ACTIE?
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
De rol van de businesscases bij opschaling in de zorg Marian Schoone – TNO Work Health Technology Irek Karkowski – Dutch Domotics.
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Aandoeningen/ziektes Functies & anatomische eigenschappen Activiteiten en participatie Omgevingsfactoren Persoonlijke factoren InschikkelijkheidIk ben.
Wat reist er met je mee !? Over reflecteren op jouw professionele identiteit.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Workshop Rendement in opleiden Transvorm – 1 juni 2015 Stephan Obdeijn en Carlijn Hoedemaker.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
EEN PROJECT PLANNEN, VERKOPEN EN UITVOEREN Commissie voor vrijwilligerswerk.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
LET’s get Social.
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
ViaVia Info-presentatie
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Diversiteit & Inclusie
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
Een product of dienst verkopen
What will you do to change the
Naam onderwijsinstelling Datum
Zin Ja Netwerk 14 december 2017
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
Commissie voor vrijwilligerswerk
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VZ Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Werken met plezier en goed presteren
Wij komen centraal te staan !
Hoe zijn wij als inwoner betrokken geraakt?
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet Wie helpt je om waarde voor anderen te geven? Wie help je en hoe? Zijn er partner die activiteiten en resources leveren? Zouden er zijn die het kunnen? Key partners kunnen zijn: Vrienden Familie Leidinggevende HRM medewerker Medewerkers Leveranciers Leden beroepsvereniging Mentoren, adviseurs Wat je doet (Key activiteiten) Welke activiteiten voer je (bijna) elke dag uit waarmee je je onderscheid van anderen? Welke activiteiten heb je nodig voor je Toegevoegde Waarde? Welke activiteiten heb je nodig voor je klantrelaties en kanalen? Kunnen je activiteiten gegroepeerd worden volgens: Maken (bouwen, creëren, oplossen, leveren enz.) Verkopen (informeren, overreden, leren enz.) Ondersteunen (administreren, berekenen, organiseren enz.) Wie je bent & wat je hebt (Key resources) Wat vind je het leukste op het werk/school? Prioriteer je voorkeuren: Heb je primair graag te doen met: 1) Mensen 2) informatie/ideeën 3) fysieke objecten/buitenwerk? Beschrijf een aantal van je vermogens (talenten) en een aantal vaardigheden (aangeleerd gedrag) Welke andere resources heb je nog meer: Netwerk, reputatie, ervaring, fysieke mogelijkheden Hoe je helpt (Toegevoegde waarde) Welke toegevoegde waarde lever je aan anderen? Welke problemen los je op? Beschrijf de voordelen die anderen van jou krijgen. Wat biedt je toegevoegde waarde voor anderen: Risicovermindering Lagere kosten Verhogen van gemak of gebruik van Verbeteren performance Verhoog plezier of voldoen aan basisbehoefte Voldoening sociale behoefte (status, merk enz) Voldoen aan emotionele behoefte Hoe jouw interactie plaats vindt (Klantrelaties) Welke relaties verwachten anderen van jou en hoe wil je ze onderhouden? Beschrijf de huidige relaties. Voorbeelden kunnen zijn: Persoonlijke assistentie Op afstand via Skype, e-mail, whatsapp Collega’s of gebruikers communities Co-creatie Zelf service of geautomatiseerd Enz. Hoe ze je kennen & hoe je levert (Kanalen) Via welke kanalen willen anderen bereikt worden? Hoe bereik je ze nu? Welke kanalen werken het beste? Fasering: Bewustzijn, op elke manier vinden anderen je? Evaluatie, op welke manier schatten anderen je in? Inkoop, op welke manier kunnen anderen je inhuren? Leveren, op welke manier biedt je toegevoegde waarde? After sales, op welke manier biedt je ondersteuning en houdt je ze tevreden? Wie jij helpt (Klantsegmenten) Voor wie voeg je waarde toe? Wie is je belangrijkste klant/docent? Wie is afhankelijk van jou toegevoegde waarde om eigen werk te doen? Wie zijn de klanten van je klanten? Wat je krijgt (Inkomsten en benefits) Voor welke waarde willen je klanten betalen? Waar betalen ze nu voor? Hoe betalen ze nu? Hoe willen ze betalen? Beschrijf inkomsten en voordelen: Harde items: Salaris, studiepunten, ziektekosten, pensioen enz. Zachte items: Tevredenheid, plezier, professionele ontwikkeling, erkenning, flexibele werktijd Wat je geeft (Kosten) Wat geef je aan je werk/school? (tijd, geld energie enz.) Wat geef je op om te werken/studeren? (familie, privétijd) Welke key activiteiten zijn het duurst? Maak een overzicht van harde en zachte kosten: Zachte kosten: Stress, ontevredenheid, missen van groeimogelijkheden, lage erkenning, sociale bijdrage enz Harde kosten: Veel tijd of reistoezeggingen, niet vergoed woon-werkverkeer/reiskosten, opleiding, onderwijs, gereedschap, materialen of andere kosten enz Business Model You Naam: Datum: Bedrijf/Opleiding: BusinessModelYou.com – Het persoonlijke Business Model Canvas is een afgeleide van BusinessModelGeneration.com, en is gelicenceerd onder Creative Commons CC BY-SA 3.0. Om een kopie van deze licentie te lezen surf naar http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/