Wij maken de financiële toekomst inzichtelijk & toegankelijk
SelfService nu en straks Introductie Infa Ontwikkelingen in de financiële adviesmarkt Voorbeelden van SelfService De machtige consument Gemak wint toch altijd?
Introductie Infa Producent van financiële adviesprogrammatuur Hypotheek, Leven, Pensioen, Sparen, Beleggen, Risicodekking Specialist in integrale front-office adviessystemen Klantprofiel Financieel productadvies Persoonlijke Financiële Planning Employee Benefits communicatie
“Wij maken de financiële toekomst inzichtelijk en toegankelijk.” Kernwaarden –Continu focus op innovatie; –Respectvol en integer; –Excelleren op core business; –Commitment aan elkaar en onze relaties. Onze kernreden van bestaan
Infa Bedrijfsprofiel Infa B.V. opgericht in 1996 –ca. 50 medewerkers –9 aandeelhouders –Onafhankelijk van externe financiers Marktleider in financiële planning-, hypotheekadvies- en employee benefitssoftware. –2500 relaties –6000 gebruikers –3 grootbanken Groeiverwachting –Integratie van beheer-, advies- en productieprogrammatuur –eBusiness ketenintegratie toepassingen voor adviespraktijk –Klantfile-klantprofiel voor de adviseur en klant –Toepassing Infa componenten voor systeemintegratie
Ontwikkelingen in de financiële adviesmarkt 1 Wetgeving is steeds meer bepalend voor productontwikkeling en marketing –Afschaffen Lijfrente –Spaarloon en levensloop –Pensioensparen –Hypotheekvormen (aftrek en bijleenregeling) Consumenten zijn/worden beter geinformeerd –Internet vergelijkingen en informatie Adviseurs krijgen meer regelgeving –Nieuwe Wet Financiële Dienstverlening
Ontwikkelingen in de financiële adviesmarkt 2 Financiële Dienstverleners zijn massaal gaan digitaliseren –Online bankieren, dekkingsgraad consumenten naar 95% –Internet bij Assurantie tussenpersonen komt laat op gang –Online berekeningen en productadvies –Verzekeringen online sluiten neemt toe Opstellen klantprofiel verplicht bij complexe financiële producten –Adviseurstool voor klantenbinding
Voorbeelden van Self Service KIJKEN Pensioenberekeningen – – Risicoberekeningen – Levensloop berekeningen – Huizen en hypotheken – – EN KOPEN Verzekeringen (simple risk) – Beleggen (professional) –
Huidige SelfService tools Veel gegevensinvoer Losse berekeningen Beperkte ‘bestel’ mogelijkheden Overkill aan informatie en mogelijkheden Geen totaalinzicht in je financiele situatie En..je moet er echt zin in hebben…
De toekomst van SelfService De klant gaat Financieel helemaal online –AfinCenter demodemo Adviseur/ callcenter, Klantbeeld met alle financiële gegevens bij elkaar –MijnKluis demodemo Voor de consument, zelf inzage in de personal file SelfService wordt dan veel gebruikersvriendelijker De financiële adviesmarkt gaat meer via internet SelfService concepten lopen Adviseurs zullen er altijd blijven voor ‘grote’ beslissingen en financiële planning van consumenten –Adviseur kan ook een ‘video’ chat sessie zijn
Sprekende voorbeelden Googelen is een werkwoord voor de consument geworden Van bankfiliaal naar zelf online bankieren Van reisburo naar zelf online tickets printen Ofwel: De consument wordt oppermachtig en bepaalt via vriendelijke SelfService toepassingen met wie zaken wordt gedaan