Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media marketing
Advertisements

Premium Video Advertising Netwerk Sanoma Media & SBS
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Heerlijk Wonen marketing
SMC078+ Facebook The Adult Version. Meer resultaat met Facebook Inspireren, motiveren, cases & praktische tips Met z’n allen!
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Marketing Werkgroep 6.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Presentatie Reisbranchecampagne Reisagentensymposium 20 april 2009, Hoofddorp.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
Social Media Reputation.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
A6 – ONLINE CONVERSIE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
DepanneBlogt 29/06/06 Informatievergadering 1 Huidige situatie.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 5 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Contentmarketing Nieuwe trends. ‘Each time I go outside the world is different. This has happened all my life.’ Jim Harrison and Ted Kooser.
Social media presentatie
Online marketing Expert (in een week)
Online filmpjes maken. (
Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Online filmpjes maken. (
RetargetingExplained.be Hoe kunnen meubelretailers retargeting inzetten om hun ROI te optimaliseren?
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
Politiek 2.0 Obamanomics. Obama for America Acquisition Activation Advocacy.
Training voorbeeld voor
Minor Internet Marketing
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
UVW LinkedIn Presentatie
Gerichte campagnes om conversie en klantwaarde te verhogen.
Jouw Bibliotheek (website)bezoekers aan de e-books met online advertising Caspar van der Woude (Agile) en Karlijn van der Lelij (KB) 19 november 2015.
Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd.
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Workshop Video Marketing Roadmap naar vrijheid Anton van Schendel.
Welkom bij MarketingMinds Arnhem, 28 januari 2016.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
SOCIAL MEDIA INZETTEN VOOR HET AANTREKKEN VAN NIEUWE STUDENTEN Het gebruik van de Social Media door 5 en 6 VWOers Marc Zinck Stagno Workshop “Social Media.
Muzieklandschap Doel van deze module Een schets van het werkveld creëren aan de hand van relevante voorbeelden en veranderingen in de muziekindustrie.
Online Marketing Plan OW 3 Display Advertising. Opdracht in duo’s Onderzoek de online advertentiemogelijkheden van: - Groep 1: Facebook - Groep 2: Sanoma.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Qviv Video Vormgeving Peter Sinnige | | youtube.com/Qviv01
STRATEGISCHE CONTENTMARKETING CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN Stelling CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN.
Google Analytics Statistieken over je website
SEO Hoger in Google.
Contentstrategie voor het web
Social media plan Gemaakt door : Dorien van der Gugten Klas: B-MMC4-1a
Op social media. op social media volgers volgers +/- 700 volgers volgers.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Online media kansen voor ieder bedrijf
Retail Hoeksche Waard Communicatie.
Het internet als reclamemedium
Marketing in sociale media
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Online video strategie

ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en wanneer worden afgespeeld op het device dat je zelf kiest Online gebruikers zoeken steeds meer naar laagdrempelig videomateriaal Goede inzet van video komt SEO ten goede (hogere scores in zoekresultaten Google) 1. Situering as is…

BIJ CM Inzet video beperkt en geen strategie o Heel ad hoc o Niet YouTube proof o Vaak vanuit traditionele TV-format o Weinig / Niet geïntegreerd in algemene content strategie

Online video onderdeel van BE e-strategie 2018: o ATAWAD o E-dienstverlening o Proximiteit Inspelen op realiteit vandaag: o Video als extra kanaal in de communicatiemix / embedden in content en campagne strategie (remarketing / retargeting) o Andere, laagdrempelige manier om onze content naar mensen te ontsluiten o Andere manier om aan DVL te doen 2. Situatie to be …

Tijd Bereik / mediabudget Voorstel Online video CM 1 overall strategie, 2 niveaus die elkaar versterken Campagne luik: - Maakt deel uit van ruimere marketingcampagnes - gericht op conversie en/of awareness - Ad hoc Content luik: - Pure content (cfr website, ledenbladen …) - Gericht op informeren, dienstverlening, gedrag / houding wijzigen - Structureel

WAT? Extra kanaal in OWNED MEDIA Pure content die we in een ‘extra vorm’ beschikbaar stellen via de eigen kanalen (naast tekst op web, in ledenbladen …) Lange termijn – blijvende content Structureel – Op regelmatige tijdstippen publiceren (op Youtube, embedden on site, via social media) Budget: enkel voor videoproductie Content luik

WIE IN BEELD? Eigen CM-medewerkers Verhoogt geloofwaardigheid Authentiek Past in HR-concept ‘Bij ons leeft het’ Opties: consulent, expert (dokter) Content luik

DOEL? Informeren, houding / gedrag wijzigen, dienstverlenen LT: o Brede basis ‘volgers’ opbouwen die onze video’s structureel bekijken + mee verspreiden o Basis voor remarketing / retargeting bij campagne luik METEN? Via KPI’s Kwaliteit is belangrijk > hoeveel mensen kijken filmpje uit, hoeveel keer gedeeld, hoeveel keer na bekijken doorgeklikt … Waarde uitdrukken in cost/engagement Content luik

PUBLIEK? Belangrijk voor ogen te houden bij videocreatie Nuttig om referentiepersoon te creëren (cfr. cm.be / merkstrategie - brandboek) MEERWAARDE DIENSTVERLENING? Nieuwe manier van DVL Proactiviteit (veelgestelde vragen voor zijn) Mensen tonen wat er achter processen / procedures zit Content luik

WAT? Extra kanaal in PAID MEDIA Video advertising als onderdeel van de ruimere (online) marketingmix: naast SEA, display, , Facebook ads, RTB … Ad hoc – gebonden aan campagnes Naast budget videoproductie dus ook advertentiebudget nodig Campagne luik

CONTENT? ≠ per campagne Consumer centric: ‘what’s in it for me?’ o Niet puur promotioneel, ook content o Mensen zijn advertentieblind > originaliteit / creativiteit Rekening houden met context waarin je video zal bekeken worden > right content at the right moment Kort en krachtig (max. 30 sec) Campagne luik

DOELPUBLIEK? ≠ per campagne Definieer referentiepersoon DOEL? Conversie (vb. verzekeringsvoorstel aanvragen, registratie Skoebidoe) Awareness (bij imagocampagne) Campagne luik

METEN? Via KPI’s Aantal conversies Bereik (aantal views) Waarde uitdrukken in cost/conversie en cost/view Campagne luik Voorbeelden

De 2 niveaus samen geven een strategische meerwaarde via remarketing / retargeting o Iemand bereiken op basis van voorgaand zoek- en surfgedrag o Laten ons toe te weten te komen in welke fase iemand zich bevindt (Attention – Interest – Desire – Action) en welke boodschap we moeten brengen. o Vb. Iemand die via search als op landingspagina CM-MediKo Plan terechtkwam, maar niet converteerde, opnieuw bereiken via video. Content luik Campagne luik