Softwarepakket facilitair informatiebeheer. Overzicht Doelstelling Verloop procedure Kandidaatstelling Technische toelichting.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Coördinatiecel Vlaams e-government DIA 1 geGIS – Open Source GIS omgeving voor de Vlaamse overheden geGIS – generiek GIS Lieven Raes, adviseur communicatie.
Carl Possemiers Studiedag ICT beleid Leuven, 20 juni 2006
Project Vreemdelingentitels met biometrie 2 en 4 juli 2013.
Zonale coördinator ICT-verantwoordelijke 17/3/2011 Lt. Goethals Dhr. Spanhove.
WEB toepassingen. Wat is een WEB toepassing of applicatie t.t.z... een WEB applicatie is een applicatieprogramma welke je via internet kunt gebruiken,
e-Procurement in Antwerpen; het belang van een stimulerende gangmaker
I.C.T. I.C.T. staat voor alles wat te maken heeft met informatie en communicatietechnologie (computers, printers, copiers, telefonie, GSM, netwerken,
Netwerken. Wat is een netwerk? Je spreekt van een netwerk van zodra twee of meer computers met elkaar verbonden zijn. Je kan thuis een klein netwerkje.
gebouw applicaties binnen een gebouwbesturingssysteem
Groot-Bijgaarden 5 oktober 2010
BOK - QLICT contract Wat vooraf ging – de stichting BOK: Oprichting (2000) De Enschedese besturen besloten tot krachtenbundeling Alle schoolbesturen zijn.
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
Erfgoed toegankelijk maken via interactieve kaarten
Organisatie en sourcing van de DLWO Jacco Jasperse Informatie- en procesmanager Manager Dienst Informatievoorziening en Automatisering.
Spreekbeurt door Maxime Van Poucke 6A
Linux in het bedrijfsleven
Thema Natuur – luik groen
POD maatschappelijke integratie
Easy Bis Bestuursdienst Informatie Systeem Van agendapunt tot besluit Met automatische internet publicatie.
VERA iVPN ICT-forum 5 en 8 mei 2003 Asse en Lubbeek Carl Possemiers.
Kevin Lecossois Louis Massagé 28/03/2013
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
The vision at work Batteries included Ervaringen van een ISV op hosting avontuur Sven Middelkoop Corporate ICT Manager Exact Holding N.V.
Besturings- systeem A Computer A Besturings- systeem B Computer B Netwerk Handmatige taak I Applicatie 2Applicatie 1 Handmatige taak II Applicatie 3 Gebruiker.
Toelichting VERA als Integrator Galmaarden 4 februari 2010.
Agenda Gebruikersdag Digitaal Sociaal Huis Vera – 23 april 2009 Voorstelling Cevi/Logins Voordelen samenwerking Vera – Cevi/Logins Demo eLoket ®
Infodagen: Toekomst AgendaWeb Kristof Brams 20-29/10/2010 VERA Autonoom Provinciebedrijf.
GIS-platform v-ict-or SHOPT-IT - 26 april 2012 Goedele Van der Spiegel.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
GIS-coördinator in Westerlo
Opschaling weblectures: Eerste stappen Bas Bergervoet en Stijn van Laer Onderwijstechnologen bij LIMEL en DOO SURF SIG Media & Education
Uitdagingen voor regionale (samen)werking in Midden-West-Vlaanderen
Virtual Knowledge Center Doelstelling KBC Verzekeringen - 13 november 2003.
Hoofdstuk 6 ICT en management h6.
Govroam Presentatie tijdens DSA-bijeenkomst over Public WiFi 3 juni 2014, door Paul Francissen.
Geïntegreerde praktijkanalyse: de Bandon Group Enterprise Resource Planning © Pearson Education, 2007; Enterprise Resource Planning door Mary Sumner.
Info-sessie CD Selectie van leveranciers van diensten met betrekking tot licenties, implementatie, advies, opleiding en/of onderhoud van software.
Ticketing- en toegangscontrolesysteem en/of Kassasysteem Openbare toelichting 16/05/2012.
Bestek 2014/HFB/00/31576 : technisch beheer, onderhoud en totale waarborg van de technische installaties van en prestaties op afroep voor Dossin, Goswin.
Raamcontract datacommunicatieinfrastructuur. Overzicht Doelstelling Verloop procedure Kandidaatstelling Technische toelichting.
Informatie –vergadering 15/01/2015
Informatiesessie 04/11/2014 Raamcontract dranken Infosessie dranken– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid.
21 oktober 2015 Modernisering van het Rijksregister Vervanging van het centrale systeem Gebruikerscomité Eric Roelandt.
Welkom Arndt Kühn, Christel van Bussel, Leander Smeets, Jorrit Klein Bramel & Hans Ensing.
Infosessie e-Procurement voor bedrijven Federale dienst e-Procurement Versie:
Beheer van ICT voorzieningen: wat is dat?
Adapter voor industriële wireless sensor netwerken Student: Glen Vanroelen Interne promotor: Tim Dams Externe promotor: Kevin Heylen (Intation)
3CX Telefoon Centrales. 3CX Products – 3CX Phone System 3CX Phone System.
Informatiseringscentrum Marijke Vandecappelle Tormo van Schuppen 5 december 2012 UvA IDM in 15 minuten.
Hoe beheer je efficiënt computers op school? Linux Terminal Server Project (LTSP)in de praktijk Rob Burggraaf Bovenschoolse ICT coördinator VPCO.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
© 2013 Universitair Ziekenhuis Gent Informatiesessie Leveren, installeren en in dienst stellen van een behandelingsplanningssysteem ten behoeve van de.
Boekhouding E-captain Welke voordeel biedt E-captain Internet Boekhouden? - Geen installatie, geen onderhoud, altijd de laatste versie. (nooit meer software.
Gids door Doccle Doccle. De Cloud 2 1.Wat is de Cloud? 2.Voordelen van de Cloud 3.Nadelen van de Cloud 4.Doccle is geen cloudapplicatie.
Het BOSS project : Linux op de desktop. VluchtelingenWerk Organisatie Organisatie Landelijk Bureau + 29 regionale afdelingen ICT beheert nu : Landelijk.
1 Vlaams Proceshuis Toelichting en demo Wegwijs Proces Anneleen Vanden Boer Thomas D’haenens.
Werkbeschrijvingen en bestekken. De werkomschrijving Alle werkzaamheden voor het aanleggen of onderhouden van groen of een tuin In volgorde waarin ze.
Wat is Hyperdesk? Web platform voor het optimaliseren en automatiseren van uw dienstverlening aan bedrijven. Kort samengevat:
WirelessCity Ontdek de mogelijkheden van HP Wireless
Het Nieuwe Werken en ééngemaakte communicatie
SOFTWARE DEVELOPMENT AlarmCare.
Dienstverlener & werkgever
Werkbeschrijvingen en bestekken
FLEPOS modernisering bestek AIV-FLEPOS/2016/0801
End-to-end vercijfering
The Hybrid Workspace Gino van Essen Technical Consultant.
Office 365 Cloud Computing SaaS
Blackboard implementatieplan
Transcript van de presentatie:

Softwarepakket facilitair informatiebeheer

Overzicht Doelstelling Verloop procedure Kandidaatstelling Technische toelichting

Doelstelling Het provinciebestuur bestaat uit een centrale administratie en decentrale diensten en instellingen van diverse aard zoals o.a. scholen, musea, recreatiedomeinen, en telt ongeveer ambtenaren en leerkrachten. Het provinciale patrimonium beslaat een 80tal sites met een 400-tal gebouwen

Sommige decentrale diensten werken in meerdere of mindere zin autonoom. Doch in het algemeen biedt de centrale administratie ondersteuning in facilitair beheer (o.a. onderhoud gebouwen, centrale aankoopprocedures, schoonmaak) aan de decentrale diensten.

Het bestuur is op zoek naar software voor de ondersteuning en het beheer van de facilitaire processen en dient hetzelfde softwarepakket zowel door de centrale als de decentrale diensten gebruikt te worden. Het pakket dient een integratie en uitwisseling te bieden met bestaande platformen, systemen en databanken.

Er wordt hierbij veel belang gehecht aan de beheersbaarheid van het systeem: het maatwerk dient beperkt te worden tot een minimum door gebruik te maken van parameteriseerbare standaardsoftware

Verloop procedure Informatiesessie 6/06/2012 Indienen kandidaatstelling 5/07/2012 Kandidaten ontvangen bestek Indienen offerte Selectie van 3 inschrijvers Onderhandeling met shortlist

Kandidaatstelling Elektronisch indienen 5 juli 2012 Op basis van de selectiecriteria (zie p. 6 I.5)

Kandidaatstelling Elektronisch indienen 5/07/ u E-notification –Handleiding e-notificationHandleiding e-notification E-tendering –Handleiding e-tenderingHandleiding e-tendering Bij problemen: FOD Personeel & OrganisatieFOD Personeel & Organisatie Leidraad

Toelichtingen bij lastenboek

Algemeen Het facilitair beheer gebeurt vanuit Gent. De basisgegevens van het patrimonium dienen voor iedereen toegankelijk te zijn. POV heeft haar eigen klusjesdienst. Schoonmaakpersoneel zowel in eigen beheer als extern.

Algemene functionele noden Opleidingsschema voor (kern)gebruikers Koppelingen Aanpasbare rapportering Kneedbaarheid van de toepassing/parametrisatie CAD integratie (.dwg) Mobile devices Nederlands voor eindgebruikers

Koppeling met boekhouding Mercurius van Cipal Koppeling met VKBO

Modules Opsomming van de gewenste modules, zullen niet allemaal in 1 keer besteld worden en in gebruik genomen worden. Nu enkel eigen afzonderlijke toepassingen in eigen beheer Prioriteiten: –Module 1: inventaris van roerende goederen, stockbeheer en schoonmaak –Module 2: preventief onderhoud (momenteel in Access)

–Module 3: vastgoedbeheer (gronden en gebouwen), koppeling met financiën –Module 4: meldpunt logistiek

ICT infrastructuur Verbindingen: –De Gentse sites zijn verbonden met dark fiber –De andere sites via Explore –De scholen zijn niet verbonden, enkel te bereiken via internet Hardware: –Beveiligd en secure –Gevirtualiseerde servers –In eigen beheer

Winbased omgeving, Linux kan SAN/NAS storage, op 2 plaatsen PAC en Seminiariestraat SQL server (binnenkort 2008) Oracle (boekhouding, tijdsregistratie…) ICT opvolgingssoftware: ITIL based, VMWare Service Manager

Desktop –WinXP (voorbereiding Windows7) –Internet Explorer 7 (voorbereiding 8/9) –Office 2007 (voorbereiding 2010) Datacom: vervanging dit jaar AD en LDAP

Vragen Mobile devices: –zowel Ipad als Android in het bestuur, –de nieuwe datacom zal wifi op bepaalde plaatsen mogelijk maken Inventarisatie –Kan via RFID, barcodes, labels… Werkorders: zowel intern als outsourcen. Toegang van externen tot de toepassing is een ‘nice to have’

Koppeling met GIS (ESRI): –POV heeft toegang tot de kadastrale legger, luchtfoto’s –aparte GIS-cel –Nice to have: koppeling GIS/CAD –GIS systeemgebruikers kunnen gebruikers van het facilitair informatiebeheer zijn –Momenteel geen gebouwen in GIS opgenomen

Schoonmaak: –zowel calculatie als frequentie nodig –Programma moet opgevolgd kunnen worden door coördinator op de werkvloer –Nu: meerdere externe partners, afhankelijk van gebouw en ligging

Inventaris en werkplek: “volgen van de levensloop” –Status gekoppeld aan historiek –Waar gekocht, waar gestaan, hersteld, in voorraad…