Het Facilitair Bedrijf (HFB) partner in overheidsopdrachten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samenwerking tussen overheden
Advertisements

Procedure: hoe een offerte indienen?
e-Procurement in Antwerpen; het belang van een stimulerende gangmaker
Mariska Warnars Coördinator SBIR cyber security Agentschap NL
Infomoment Oproep ontwikkelings- educatie oktober 2013.
Architect als inschrijver - ontwerp; - architect; - ontwerpteam; - DBFMO.
BXL 1476 – LOGIES, MAALTIJDEN EN VERHUUR VAN CONFERENTIERUIMTEN AAN DE ALGEMENE INFORMATIECYCLI INFOSESSIE
Opfrisser Aanbestedingsrecht Werkgroep Leveranciersselectie Polo. G. van der Putt 9 december 2008.

C o m m e r c i ë l e & J u r i d i s c h e a a n b e s t e d i n g s s p e c i a l i s t e n I n s t r a t e g i s c h e a l l i a n t i e m e t C o r.
Actualiteit Nederlandse jurisprudentie Selectie en gunning
1 ADMINISTRATIEVE VEREENVOUDIGING Persoonlijke toestand en verklaring op erewoord.
De juridische context van de digitale factuur.
EMVI in de digitale praktijk
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Visum en overheidsopdrachten
E-invoicing – Juridische spelregels Korneel Decroix/Wouter Claes Advocaten Algemene titel/welkomslide.
Begeleiden van maattrajecten teamontwikkeling en teamorganisatie Ondersteunen en begeleiden van teambuildingsessies voor teams die zich verder willen ontwikkelen.
EMVI Evaluatie Ingenieurs Netwerk Twente
OVERHEIDSOPDRACHTEN De onderhandelingsprocedure van naderbij bekeken en toegepast VVSG Pol Verbeke 30 april 2015.
Informatiebijeenkomst aanbestedingen 2016 Sociaal Domein Fryslân
1 INFOVERGADERING “RC VOOR HET LEVEREN VAN RELATIEGESCHENKEN, TOMBOLAPRIJZEN EN WEGGEEFARTIKELEN”
Info-sessie CD Selectie van leveranciers van diensten met betrekking tot licenties, implementatie, advies, opleiding en/of onderhoud van software.
Ticketing- en toegangscontrolesysteem en/of Kassasysteem Openbare toelichting 16/05/2012.
Informatievergadering
Overheidsopdracht OI POM YB 13 01: Opleiding « lean management » in FR en NL voor federale ambtenaren.
2015/HFB/OO/32408 Levering van wijnen en mousserende wijnen Opening 10/07/2015 – 9u45.
Bestek MRMP-I/S Nr. 14IS0XX
Bestek 2014/HFB/00/31576 : technisch beheer, onderhoud en totale waarborg van de technische installaties van en prestaties op afroep voor Dossin, Goswin.
Bestek MRMP-I/S/EM Nr. 13IS815 Kapt DETHIER Laurent (Aankoopofficier) Lt JANSSENS Katrien (Materiaalbeheerder) 05 Jul 2013.
2014/HFB/OO/31403 leveren van bedrukte enveloppen 12/01/2015 – 9u45 Informatievergadering.
Informatie –vergadering 15/01/2015
Informatiesessie 04/11/2014 Raamcontract dranken Infosessie dranken– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid.
Inkoopcollectief Energie voor het Onderwijs
2013/AFM/OA/22655 Masterplan uitbreiding KMSKA - fase 2 Opening d.d. 06/12/2013 Informatievergadering 04/10/2013.
6 augustus Welke preventieve maatregelen kan de aanbestedende overheid nemen en wat te doen na de kennisgeving.
2015/HFB/OO/32524 Raamovereenkomst voor relighting opdrachten en lichtadvies Opening offertes d.d. 16/10/2015 om 9h45 Informatievergadering.
15 maart 2016 TKI Gas Programmalijn LNG Tender 2016, sluiting 14 juni Jeroen van Hengstum, RVO
Titel De nieuwe aanbestedingswet, 13 december 2012.
2015/HFB/OO/32006 Raamovereenkomst voor consultancy bij verandertrajecten in organisaties Opening d.d. 09/03/2015 Informatievergadering Facilitair Bedrijf.
EMVI Gunnen op waarde Maurice Wielink (CROW) Ruben Spek (gemeente Medemblik) 20 februari 2014.
Grensoverschrijdend samenwerkingsprogramma met financiële steun van de Europese Unie (Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling) Interreg Vlaanderen-Nederland.
Hoe inschrijven op een overheidsopdracht?. Inhoud 1.Basisprincipes van een overheidsopdracht 2.Procedure 3.Inschrijven in samenwerkingsverband 4.Inhoud.
© 2013 Universitair Ziekenhuis Gent Informatiesessie Leveren, installeren en in dienst stellen van een behandelingsplanningssysteem ten behoeve van de.
TenderNed Digitaal aanmelden en inschrijven bij RWS.
STRATEGISCH ADVIES SA. Stappenplan SA 1.Een kmo dient een subsidieaanvraag in en vult in stap 5 de projectfiche in (= waarom beroep doen op SA?) 2.De.
Infosessie: Raamovereenkomst SLS/2016/004/2823 Donderdag 16 juni 2016 Johan Hoste, Coördinator-expert Dienst Service & Logistiek Jan Steeman, Coördinator-expert.
De impact van een circulaire aanbesteding vloerbedekking Nevi Inkoopdag 2016.
18 maart 2014 Inlichtingenbijeenkomst Voor de aanbesteding van de bestekken met zaaknummers
25 maart 2014 Inlichtingenbijeenkomst Voor de aanbesteding van bestek met zaaknummer
Kunststedenonderzoek 2017 TVL/2016/1233/MOF Informatiemoment 5 oktober 2016 Steven Valcke & Mia Lammens.
FLEPOS modernisering bestek AIV-FLEPOS/2016/0801
Startbijeenkomst 22 september 2016
Blockchaintoepassingen met een publiek belang in Groningen mei 2017
Aanbesteding jeugdteams
Aanbesteden ICT outhousing en outsourcing
Europese aanbesteding management- voorziening
Aanbesteding Storage, servers en Back up
“Aanbestedingsvormen in perspectief”
Categorie Inkoopadvies en juridische capaciteit
Best Value Procurement Klant-, Zaak-, ArchiefSysteem
« OVERHEIDSOPDRACHTEN & Sociale Economie » « Je t’aime moi non plus »
Infosessie: Raamovereenkomst SLS/2017/007/4163
Inlichtingbijeenkomst voor aanbesteding met zaaknummer
Webinar Onyx One voor contractoren
V.
Aanbesteding Arbo/PPMO
Elektronische veiling
Social in bestek: proportionaliteit, EMVI & BVP Presentatie Stadspartners 9 sept Louis Polstra.
SROI Stadswerk.
Transcript van de presentatie:

Het Facilitair Bedrijf (HFB) partner in overheidsopdrachten

Infosessie 09/07/ /HFB/OO/32497 Raamovereenkomst met twee percelen voor belanghebbendenonderzoek ter ondersteuning van de beleidsuitvoering op basis van kwantitatieve en kwalitatieve onderzoeksmethoden en voor de online consultatie van belanghebbenden (enquête-tool) Opening 05/08/2015 om 9u45

Informatievergadering HFB Disclaimer : De huidige slides zijn enkel een samenvatting van de voornaamste clausules van het bestek met referentie 2015/HFB/OO/32497 en zijn dus onvolledig. Deze slides zijn dus geen contractueel document. Deze slides hebben enkel tot doel de kandidaat- inschrijver te wijzen op de voornaamste elementen om te komen tot een regelmatige inschrijving

Informatievergadering HFB Algemene gegevens : Voorwerp van de opdracht Aanbestedende overheid – mandaterende overheid Gunningswijze Kwalitatieve selectiecriteria Gunningscriteria Aandachtspunten bij inschrijving Aandachtspunten na sluiting

Informatievergadering HFB Voorwerp van de opdracht: Titel: raamovereenkomst met twee percelen voor belanghebbendenonderzoek ter ondersteuning van de beleidsuitvoering op basis van kwantitatieve en kwalitatieve onderzoeksmethoden en voor de online consultatie van belanghebbenden (enquête-tool) CPV code: Plaats van uitvoering: de dienstverleningsplaats kan per specifieke opdracht worden afgesproken Raamovereenkomst: ja Duur: 4 jaar met opzeggingsmogelijkheid. Per concrete opdracht wordt specifieke uitvoeringstermijn overeengekomen

Informatievergadering HFB Aanbestedende overheid: de Vlaamse Gemeenschap, bij delegatie in de persoon van de administrateur-generaal van Het Facilitair Bedrijf Inhoudelijke opvolging Agentschap Overheidspersoneel

Informatievergadering HFB Gunningswijze: Open offerteaanvraag: de opdracht wordt gegund aan de economisch meest voordelige inschrijver 2 percelen Raamovereenkomst met één opdrachtnemer per perceel. De opdracht wordt uitgevoerd d.m.v. het plaatsten van individuele opdrachten naargelang de werkelijke behoefte, zonder verbintenis vanwege de aanbestedende overheid m.b.t. een minimum af te nemen hoeveelheid Het indienen van varianten is verboden

Informatievergadering HFB PERCEEL 1 - Kwalitatieve Selectiecriteria: eisen ten aanzien van de persoon van de inschrijver Financieel – economische draagkracht: Bankverklaring + verklaring gerealiseerde minimale omzet ( excl. BTW voor 2013 en 2014) met vermelding van de projecten waarin deze werd gerealiseerd Technische bekwaamheid: Aantoonbare kennis van de gevraagde onderzoeksmethoden, 3 relevante referenties, minimale capaciteit qua dienstverlening (6 medewerkers waarvan 2 junior en 2 senior consultants), waarborg deontologische code aantonen

Informatievergadering HFB PERCEEL 2 - Kwalitatieve Selectiecriteria: eisen ten aanzien van de persoon van de inschrijver Financieel – economische draagkracht: Bankverklaring + verklaring gerealiseerde minimale omzet ( excl. BTW voor 2013 en 2014) met vermelding van de projecten waarin deze werd gerealiseerd Technische bekwaamheid: Aantonen autonoom kunnen beschikken over enquête-tool (+ zetel eigenaar in EU), 3 relevante referenties, minimale capaciteit qua dienstverlening (4 medewerkers waarvan 2 junior en 1 senior consultant), waarborg deontologische code aantonen

Informatievergadering HFB PERCEEL 1 – Gunningscriteria: Kwaliteit: 30 punten - minimum 18/30, zoniet geen verdere beoordeling – o.m. beoordeeld op visie, palet aan onderzoeksmethoden, innovatie, kwaliteit werknemers, kwaliteitshandboek Projectaanpak en methodologische garanties: 30 punten – minimum 18/30, zoniet geen verdere beoordeling – o.m. beoordeeld op plan van aanpak, continuïteit methodiek binnen de Vlaamse Overheid, gehanteerde methodiek, samenwerking, maatgerichtheid en klantgerichtheid, heldere rapportering, kennisdeling, naleven privacywetgeving Prijs: 40 punten – geen minimumscore – laagste totaalprijs krijgt beste score, overige offertes o.b.v. verhouding laagste tot de prijs beschouwde offerte, herleid naar 40

Informatievergadering HFB PERCEEL 2– Gunningscriteria: Kwaliteit: 40 punten - minimum 24/40, zoniet geen verdere beoordeling – o.m. beoordeeld op medewerkers, innovatie, opleiding gebruik enquête-tool en specifieke vereisten aan tool m.b.t. ontwerp, verspreiding, bevragingen, analyse en rapportering resultaten en ‘safety en security’ Projectaanpak en methodologische garanties: 20 punten – minimum 12/20, zoniet geen verdere beoordeling – o.m. beoordeeld op plan van aanpak, naleven privacywetgeving, samenwerking en heldere rapportering, kennisdeling, Prijs: 40 punten – geen minimumscore – laagste totaalprijs krijgt beste score, overige offertes o.b.v. verhouding laagste tot de prijs beschouwde offerte, herleid naar 40

Informatievergadering HFB AANDACHTSPUNTEN VOOR EEN FORMEEL REGELMATIGE INSCHRIJVING - MEEST VOORKOMENDE FOUTEN DIE LEIDEN TOT ONREGELMATIGHEID : Digitale handtekening Volledigheid : Alle documenten ! Vooral offerte EN inventaris Bij onderaanneming: intentieverklaring Volledigheid van documenten Invullen van documenten Deontologische code conform Privacy-wet

Informatievergadering HFB Indienen van de offerte : Elektronisch Slechts 1 offerte per inschrijver Tijdig indienen ! Elektronisch : elk document krijgt een timestamp Snelheid van opladen : uw eigen netwerk, het Internet, de omvang van de documenten, … Laad eerst de essentiële documenten op : offerteformulier, inventaris, documenten voor gunningscriteria & kwalitatieve selectiecriteria, andere documenten

Informatievergadering HFB E-tendering De website Inloggen door een gemachtigde : persoon of bedrijf Opladen van documenten PV van opening op e-procurement

Informatievergadering HFB AANDACHTSPUNTEN NA SLUITING Borgstelling : dient tijdig te gebeuren (binnen 30 kalenderdagen na sluiting) Er zijn geen vaste of minimale hoeveelheden te bestellen Clausules m.b.t. straffen en boetes: art. 45, 46 en 154 KB uitvoering Prijsherziening: geen prijsherziening voor verstrijken eerste jaar; jaarlijks; aan te vragen ten laatste 15 dagen voor verjaardag sluiting; op basis van gezondheidsindex Wijze van facturatie: art. 150 en 160 KB uitvoering

Informatievergadering HFB Overlopen van de antwoorden op de vooraf gestelde vragen