Sociale marketing Diëtist 2.0, inspiratie voor een marktgerichte aanpak Nederlands Vereniging van Diëtisten, 1 nov 2011 Jacqueline Vink, Evelyne Meynen,Yardeen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TIEN TIPS “An apple a day keeps the docter away, maar je moet wel goed kunnen mikken !!”
Advertisements

Leerlingbemiddeling / mediation
Neem een hond!!. •Zoek je iemand, die je krant brengt zonder eerst de sportpagina er uit te scheuren
Een eerste kennismaking Julia Kool en Johan Hahn 9 October 2010
STRATEGISCHE PLANNING
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
John Vaupell Justin van der Steen
Vraag enkel 1 minuutje van je tijd!!! Met muziek.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
‘Marktgericht fietsbeleid, een tussenstand’ Donderdag 2 april 2009 Welkom bij de themabijeenkomst.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Wijchen Gezond Café (h)eerlijke voeding 15 maart 2014.
Hogescholen in Dialoog
Logical Framework Approach
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Oplossingsgericht coachen
Het is spannend en dat mag
GGD Fryslân Akke Hofstee en Abe van Reemst Leeuwarden
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Marketing Werkgroep 6.
Marketing presentatie
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
Bezittelijk voornaamwoord
Iedereen coach naar Jef Clement.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
HET PEST SCHANDAAL!!!!!!. Waarom ik altijd? Haha kijk naar dat moeder skindje.
Ik vraag slechts één enkel minuutje van je tijd!!!
Wat maakt het leven zo waardevol
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Communicatiehandvatten Blijf in contact
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Heeft u het vermogen om met uw vermogen om te kunnen gaan? Jaap Koelewijn Mei/juni 2014.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Het draait om meer dan geld alleen… MyTopic Mediadag 4 juli 2014.
Vrouwen van Nederland Neem een hond!!!.
College 3 Consumentengedrag
ONTSPAN , LUISTER EN LEES
Ouderbijeenkomst Positief opvoeden
Enkel 1 minuut van je tijd!!!
Middelen voor je buurtproject 21 maart Sessie 1.
BenFit; waarom? we geloven dat voor iedereen een gezond en gebalanceerd leven bereikbaar is de regie weer terug krijgen over je leven, lichaam en gewicht.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Methodiek: Plancyclus
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Begeleiding Werkelijk contact Provocatieve begeleiding.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Diabetesrevalidatie UMCG
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
Verhoogd risico, hoe leg je dat uit? Communicatie over cardio-metabool risico Dr. Liesbeth Claassen (i.s.m. Dr. Olga Damman)
Hoe registreren voor de stappenregistratietool?
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Verdieping Timemanagement
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Wat weet jij over groente en fruit? Test jezelf!.
Loesmaye Ismay v.d Wiel. Kurtulus Kaplan. Merve Emik.
Welkom havo 3..
Welkom havo 3..
Les 5 IBS 2 Waarneming en verwerking van informatie.
Schijf van vijf.
Eet je Fit!.
Voel je wel in je vel !.
BOM-model PV 25/03/2014.
Transcript van de presentatie:

Sociale marketing Diëtist 2.0, inspiratie voor een marktgerichte aanpak Nederlands Vereniging van Diëtisten, 1 nov 2011 Jacqueline Vink, Evelyne Meynen,Yardeen Roos

Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 2

Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 3 3 Hoe verkoop je jezelf?!?

Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 4

Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 5 Beeld gezondheidsvoorlichting Eet 2 ons groenten en 2 stuks fruit Laat je auto staan Beweeg elke dag 30 minuten Drink voldoende Eet voldoende vezels Matig je alcoholgebruik Stop met roken Gebruik goede vetten

Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 6 Key-elementen Sociale Marketing Onderzoek: kruip in huid van doelgroep Wie is je doelgroep? Wat zijn barrières, motivatoren? Waar is de doelgroep op aanspreekbaar (insights) ? Beleid: verleiding van de doelgroep Uiteindelijk wil je één ding: dat je doelgroep tot actie komt Verleid je doelgroep gebruik makend van marketingmix: Product, Plaats, Promotie, Prijs, Partners Blijf nauw betrokken, stuur bij waar nodig Denk als de doelgroep Denk als een marketeer Heb LEF!

Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 7 Waar loopt de doelgroep warm voor?

Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 8 Waar loopt de doelgroep warm voor? Fruitbeleid

Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 9 Waar loopt de doelgroep warm voor?

Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 10 Upstream Social Marketing Downstream Social Marketing

Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 11 _Klantoriëntatie/Marktonderzoek _Duidelijke doelstelling _Duidelijk statement _Marketing mix _Monitoren en evalueren Concrete stappen

Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 12 Wie zijn je stakeholders?

Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 13 Waar behoefte aan? Waar baalt hij / zij van? Wat houdt je stakeholders bezig?

Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 14 Wat heb jij te bieden? Waarmee kan jij je stakeholders helpen?

Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 15 Presenteer jezelf in 40 sec!

Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 16 Vijf concrete tips _Weet wie je bent, wat je te bieden hebt! _Weet wat je stakeholder belangrijk vindt. _Waar sluit dit op elkaar aan? _Bereid een gesprek goed voor. Kom met concrete plannen / ideeën. _Blijf positief in beeld! _Benoem gehaalde successen!

Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 17

Zeestraat AD Den Haag t Rue Belliard 199, bte 22 B-1040 Brussel t Agro Business Park PW Wageningen t