Kan een offline winkel als aanvulling op uw e-shop een meerwaarde bieden? Kenny Van Paesschen Zaakvoerder.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Moderne lectuurverspreiding via Daisy en internet Bert Paepen (Pyxima)
Advertisements

Formule vindjeklanten.nl Voor het vinden en werven van klanten.
Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Een verkooptool of webshop zonder onderhoud ? Wij hebben hem voor U ! Onze webshop stellen wij beschikbaar voor U.
“Trek ook snel & goedkoop vele nieuwe klanten aan” Exclusief Rayonhouder Social Media Miljonairs Oud-Beijerland, Bernisse, Binnenmaas Marcel van Belle.
MEXX Presentatie MIX Nationale DHZ Sessie NOOS
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
Wat is interactieve marketing?
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Geld verdienen met trends
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
De kracht van MySolution
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Meer bewegen via internet 28 juni 2011 – OU Open Kennisavond Denise Peels Stijn Friederichs.
Hans-Peter Hioolen.
Praktische opdracht informatica door : Xandor Spijkers klas: v4c.
Social Media.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Rolstoel robotarm Raymond en Ilona.
Door Oscar & Jochem Door Oscar & Jochem.
Branche analyse Boekhandels 2014
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Branche Analyse Drogisterij & Parfumerie
Grip op IT.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Houd uw winkel in de hand met. Strategie Wat heeft u in de hand? Uw inkopen (u koopt alleen in wat nodig is) Uw verkopen (u rekent snel en efficiënt.
Social media presentatie
Zelfgemaakte wafel en appelcake Groepsopdracht “Marketing” 1 e semester.
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
HET EINDE VAN WINKELS PHUONG DAO & STEPHANIE VAN DER VLOED.
Training voorbeeld voor
Datum Naam Mobiele telefoons uit aub Stel vragen tussendoor aub v v Naar de agenda Krachtige CRM oplossingen Van harte welkom CRM Online Sales & Marketing.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
Inrichten van de webwinkel. Meest voorkomende fouten in-e-commerce-design-and-how-to-avoid-them/
Social media.
Methoden & Technieken van Onderzoek
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Introductie tot het boekenvak : De boekhandel, een bedrijfseconomische benadering.
Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers.
Jongeren en de digitale wereld. Halt Halt levert een bijdrage aan het voorkomen en bestrijden van jeugdcriminaliteit door middel van: De Halt-straf. Voorlichtingen.
Star Style Webshop van Sarah Nelissen. Marktanalyse Web + Beter overzicht + Sneller en efficiënter + niet buiten komen VS Store + Mogelijkheid tot Passen.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Online Sampling K.BijsterboschW.HoevenbergT.Otjir.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Printshop Services Online Copyshop, Printshop, Printen.
Near Field Communication Nicki, Lorette en Maaike.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Snel en goedkoop een sweater bedrukken Sinds de komst van het internet hebben zich vele interessante ontwikkelingen voorgedaan op het gebied van applicaties.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Kantoorboekhandel Van Atten
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Transcript van de presentatie:

Kan een offline winkel als aanvulling op uw e-shop een meerwaarde bieden? Kenny Van Paesschen Zaakvoerder

Babygoodies.eu, hippe spulletjes met naam voor baby's en kids! Online actief sinds bestellingen in 2010

AGENDA LEZING Koopproces nieuwe consument Onze challenge: Risicogevoel wegnemen bij consument Voordelen online + offline shop Nadelen offline shop Conclusie

KOOPPROCES NIEUWE CONSUMENT Fase 1: Oriëntatiefase o Grote behoefte o Zoekt info op internet o Mening van anderen telt (social media) Fase 2: Selectiefase o Prijs is belangrijk o Verschillende types vergelijken o Productbeleving Fase 3: Aankoopfase o Last minute advies, productbeleving o Geen risico, maximale zekerheid online offline Conclusie: consument koopt nog steeds liever in de retail

GROOTSTE CHALLENGE 2010: RISICOGEVOEL WEGNEMEN Klantenservice makkelijk bereikbaar maken o Betere en snellere telefoonservice o Snelle opvolging van mails o Niet alleen marketing maar ook klantenservice via Facebook Becommerce certificatie Aanwezigheid op beurzen Opening retailstore/afhaalpunt

VOORDELEN ONLINE + OFFLINE SHOP ONLINE SHOP Goedkope “schapruimte” Oneindige “schapruimte” Overal en altijd Vaak goedkoper Niche shops Consument wil zijn mening delen en andere meningen lezen (Social Media)

VOORDELEN ONLINE + OFFLINE SHOP OFFLINE SHOP Advieskracht Afhaling / crossselling Product laten ervaren Bieden van zekerheid Directe feedback van klanten Je bereikt nieuwe klanten

NADELEN OFFLINE SHOP Vereist (dure) extra winkelruimte Extra kosten voor winkelinrichting & kassa Technische koppeling online & offline winkel is belangrijk (maar vaak ingewikkeld) Advies geven kan soms veel tijd in beslag nemen zonder resultaat Productuitstalling verplicht & vereist ook onderhoud

CONCLUSIE EEN AANRADER Consument kan komen afhalen Consument kan product ervaren Meetbare omzetstijging van 10%, vermoedelijke stijging 20-25% Consument ervaart online shoppen bij ons als “veiliger”