Motivatie en innovatief gedrag

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Opleidingsschool als leerwerkplek: op zoek naar kwaliteitscriteria.
Advertisements

Feb 2014 Leiderschap & Professionele Ruimte Joost van der Stoep Organisatiewetenschappen (VU Amsterdam) Organisatie en Personeelsbeleid Rijk (BZK)
Gekoesterde kwetsbaarheid als professionele deugd
Resultaatgericht personeelsbeleid Hartger Wassink.
Expertisenetwerk Professionele Ontwikkeling Lerarenopleiders Een stimulans voor het leven lang leren van lerarenopleiders? Fer BoeiWindesheim Jurriën Dengerink.
Zelfsturing en executieve functies.
Supply chain engineering:
Workshop Gamification. Doel workshop Inzicht gamification Toepassen van gamification voor eigen module.
Workshop badminton Spelenderwijs leren badmintonnen vanuit een meer impliciete aanpak. Welkom Voorstellen.
In je element zijn slim samen
Opzet presentatie Overzicht (promotie)onderzoek Onderzoeksresultaten
Inleiding politieke sensitiviteit
TOPOI Model: Taal Verbale communicatie: Wat zegt de ander precies?
Hoofdstuk 7 Anderen motiveren
Begeleiden van Praktijkonderzoek
1 Theorie en empirie – voorbeeld Succes van Zuilen.
De leefbaarheid van het moderne platteland
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
Buurtbemiddeling Een methodiek voor het oplossen van conflicten en het versterken van de buurtcohesie.
Instrument Empowerment Workshop “Marokkaanse Vrouwen in Beweging BSI dag; 27 mei 2004 Anneke Hiemstra.
Business Marketing Management
Workshop Omgevingsgericht werken in het politiek bestuurlijke krachtenveld Ter gelegenheid van de BZK Projectdag 20 november 2008.
Van zorgstructuur naar begeleidingscultuur
P RAKTIJKONTWIKKELING, ONDERZOEK EN BELEID Instrumenten voor een effectievere jeugdzorg Chaliny Dever 1 BaSWa Info Vaardigheden.
Informatievaardigheden. Niveau 2. Gevorderd. Academiejaar 2010 – 2011 Els Martens & Carl Demeyere.
Ouder als begeleider.
Governance sociale huisvesting in de EU VTW 24 juni 2014 Rudy de Jong.
Het leren in BS 2 gebaseerd op de leertheorie: het behaviorisme
Ontslagbegeleiding.  Persoonlijke factoren  Vijf dimensies  Onderzoek  Normatief versus ipsatief  Procedure  Besluit.
Je impact als docent Silvia van der Werve.
LANDBOUWLANDSCHAPPEN IN EUROPA OP KAART
Het motiveren van leerlingen in het VO
Les 7 Kind en omgeving Het individu in de context Kind en omgeving Het individu in de context.
Netwerkleren in het onderwijs
De overheid biedt scholen en scholengemeenschappen een relatieve autonomie zodat zij aan hun eigen schoolontwikkeling kunnen werken. Zij biedt daartoe.
De werkalliantie in het gedwongen kader Wat weten we ervan
Leraareffectiviteit – wat weten we (niet)? Daniel Muijs, University of Southampton.
Formatief evalueren in grote groepen Desirée Joosten-ten Brinke Open Universiteit & Fontys lerarenopleiding Tilburg Zet svp uw GSM aan. Ga naar: b.socrative.com.
Gemiste kansen Culturele diversiteit en de jeugdzorg Auteur: Wilma A.M. Vollebergh (Bron:
Projectbureau Herbestemming Kerken Begeleidingsaanbod voor steden en gemeenten voor haalbaarheidsonderzoeken rond de toekomst van parochiekerken Samenwerkingsverband.
Motivatie van Docenten voor Professionele ontwikkeling Joost Jansen in de Wal Perry den Brok Janneke Hooijer Rob Martens Antoine van den Beemt.
Contact vóór contract Frank Stiksma MSc Lectoraat Nieuwe Cultuur in de Bouwketen IJsselstein, 13 februari
Leerling- kenmerken Motivatie (2) Thema januari 2016.
Mirjam van Praag De kracht van de stille arbeidsrevolutie 1 februari 2012 SOCIAAL-ECONOMISCHE RAAD.
De kracht achter de sportfoto. Inhoudsopgave  Inleiding  Wat wordt verstaan onder sportfotografie en wat zijn de kenmerken van sportfoto’s?  Welke.
Werkplekleren Rubbens Jolien Bron: Duerings, L. (2011) Dé criteria voor succesvol werkplekleren. Utrecht: Universiteit Utrecht.
Het ongemak van autonomie
Psychopathologie v0or 1e jaars BBL 2017
Symposium Matched care - 24 november 2016 Annemiek Harder /
Richtlijnen voor professionele begeleiders
Motiveren: de ins en outs!
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Begeleiding bij Werkplekleren
De leefbaarheid van het moderne platteland
Lessen uit wetenschap en praktijk voor burgerschapsonderwijs
Begeleiden van Praktijkonderzoek
Academische Masterclass Publieke Gezondheid en Veiligheid 2016 Ouderbetrokkenheid Tessa Visser ‘t Hooft Lida Samson 1.
Richtlijnontwikkeling en implementatie: A Neverending Story
Leraareffectiviteit – wat weten we (niet)?
Unbeteiligter? hoogbegaafd?
10 jaar kwaliteit ! Masterclass II 2017 Docentrollen & Motivatie.
Een kijkje in de keuken van de Academische werkplaats Onderwijs
Psychopathologie v0or 1e jaars BBL 2017
Leerling- kenmerken Motivatie
Richtlijnontwikkeling en implementatie: A Neverending Story
‘Motiveren kan je leren’
Boeien en binden van goede medewerkers
Vernieuwend - Attent - Samen
Eigenaarschap.
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

Motivatie en innovatief gedrag Andrea Klaeijsen Marjan Vermeulen Rob Martens Heerlen, 30 juni 2015

Reviewstudie Innovatief gedrag van leraren Welke factoren van invloed? Welke perspectieven? Focus op motivatie en ‘occupational self-efficacy’

Zoekproces 2179 publicaties 22 geselecteerd

Kenmerken studies Verschenen tussen 2000 en 2015 Vooral Europees en Anglo-saksisch Verschillende schooltypen Groot- en kleinschalig onderzoek Kwaliteit overwegend voldoende

Drie perspectieven Focus op intrinsieke motivatie Focus op expectancy/value Overig

Focus op intrinsieke motivatie SDT meest gebruikt Belang autonome motivatie Belang autonomie- en competentiebeleving

Focus op expectancy/value Verschillende verwachtingen Self-efficacy: diffuus beeld

Tot slot Motivatie complex begrip Diversiteit aan perspectieven en instrumenten SDT: belang autonome motivatie

Vragen? Contact? andrea.klaeijsen@ou.nl