Ajax.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
“sponsor, bespaar en sponsor”
Hoeveel weet jij over de voetbalclub
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
21. Categorie: Ere- en eerste divisie* Welke club wordt ook wel de ´Heen en weer´ genoemd vanwege de vele promoties en degradaties van eredivisie naar.
Category Management Kevin Linden Maarten Hoyberghs
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
Meer dan Voetbal 17 november 2010 VSG Zuid De maatschappelijke rol van voetbal.
1. Categorie: Stadions en clublogo´s *
1 Case 6: Merchandisinginkomsten in het professionele voetbal: van Manchester United tot KRC Genk Merchandising in de sport: de verkoop van producten/diensten.
SPONSORAVOND v.v. RK WIK 24 november 2004
“Euregionaal wordt MVV Maastricht als mooie en traditierijke club beschouwd. MVV Maastricht neemt haar economische, competitieve en maatschappelijke verantwoordelijkheid.
RESULTATEN ENQUETE FANDAG ENQUETE 2007 WELK BEELD HEEFT DE SUPPORTER OVER KV MECHELEN? WELK BEELD HEEFT DE SUPPORTER OVER KV MECHELEN? HOE WORDT.
VOETBAL Meest populaire sport. DE REGELS  Bij elke wedstrijd moet er een team op het veld komen met om te kunnen spelen. De regels zijn heel simpel als.
Commercialisatie Fietsen
VAB / VAO - FC Utrecht Maart uur – uur:Ontvangst met koffie/thee/broodjes/soep uur – uur:Welkomstwoord door Henry Vermeulen/Hans.
GGD Fryslân Akke Hofstee en Abe van Reemst Leeuwarden
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Let’s get started Marketing? Marketing!
Easykitchening. Inhoud Wat is Easykitchening? Hoe zijn we te werk gegaan? Wat zijn de behaalde resultaten? Wat hebben we geleerd?
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
De ongelijke merkwaarde van Europese voetbaltclubs
Geschiedenis van voetbal
hdm Topclub in de maatschappij
TESLA MOTORS Paspoort.
Museum, theater of toch de IJhallen?
TV Presentatie. TGG wenst u veel voetbalplezier en gezelligheid toe.
Online kansen in de Automotive Aftersales markt
Crossmediaal mediaconcept Kyra Dirksen Thomas van der Haar Anne Verdurmen.
Training voorbeeld voor
Wij maken de financiële toekomst inzichtelijk & toegankelijk.
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Gedurende het schooljaar gaan jullie elk met 1 zelfgekozen case-study werken om de thema’s van de cursus toe te passen Vandaag gaan jullie: 1)een onderneming.
12c. Beleidsplan Seizoen Missie 1.Festilent creëert een prettige omgeving waarin de leden zich thuis voelen en op een prettige manier hun sport.
Gezamenlijk naar efficiënter en veiliger betalingsverkeer Pinnen bij sportclubs Ook iets voor u? René de Wit Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen.
 Productmarktcombinaties Second life vehicle. {{ PMC I  Catering For Weddings! PMC II  Promotion vehicle!
Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden.
Facebook. Opgericht in 2004 Gebruik van persoonlijke gegevens door bedrijven Zonder toestemming gebruikers Profielpagina Persoonlijke gegevens openbaar.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
Hoe kan je > voor KiKa ophalen? ●Plan van aanpak. ●Begin zo vroeg mogelijk. ●Welke acties passen bij jou? ●Blijf dicht bij jezelf!!! ●Commitment.
VoetbalQuiz. Vraag 1. Uit welke jeugdopleiding komt Ivan Rakitic ?
Voetbal Kennis Quiz 2011 Presentatie: JW Hendriksen.
A comprehensive introduction of the Lufthansa Group.
ICT: meer en beter. 1. De Belgische ICT-sector in 3 feiten n medewerkers =2,4% van alle Belgische werknemers n 4,25% van Belgisch B.B.P. in 2005.
Rotary International Youth Exchange Program
Periode 1 – week 7 Promotie.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Achtergrond Wat hebben we geleerd uit de bevraging van de handelaars:
Een succesvol community project
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
The American way of life
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Belettering Almelo Zwierink Reclame is de specialist als het gaat om belettering. Voertuig belettering is één van onze kernactiviteiten. Opschriften en.
Alcohol Door: Kirsten de Wit 2VC.
DMK – lesweek 10: Privacy.
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
Voetbalquiz 2018.
Dit is onze bedrijfsnaam
FC Abcoude zijn we met z’n allen !!!
38 Belang 20 95% VERVOLG Halte Taal (balie 34)
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
GfK Supermarktkengetallen
GfK Supermarktkengetallen
Ga je mee met de versnellingsvertrager?
Ayoub Dahri & Tanya Octavia
FC Den Bosch Foundation - jaarverslag
Transcript van de presentatie:

Ajax

segmentatie B2B grote bedrijven -sponsors: Ziggo, AEGON, Jupiler, Mercedes-Benz, Huawei -zakenmensen (relaties) -vaste leveranciers -bankiers -founders en business partners ArenA

segmentatie B2C leeftijd Jongeren: Ajax Kids Club Ajax jonge Schare Club Volwassenen: Ajax Life, clubkaarthouders, vrouwen, andersvaliden

productui Generiek product: Verwacht product: Kernproduct: voetbal -Verzorgde & moderne voetbalomgeving -Goede service (topvoetbal, optredens) -uitgebreide parking & geen wachtrijen

productui Uitgebreid product: Potentieel product: -Extra’s: gratis drankje, promoties… -moderne voetbalbeleving -Elektronicasnufjes zoals hd-beelden en audio -Meer dan voetbal (restaurants, museum) -belevingsmuseum http://www.amsterdamarena.nl/Standaard-tonenop-pagina/Amsterdam-ArenA- lanceert-catering-app.htm Potentieel product: -voetbal linken aan vrije tijd Fitness, bioscoop, winkelen,… -gezins- en vrouwgerichte acties

levenscyclus Groei -> maturiteit -Oprichting: 1900 -Rustige introductie tot jaren 60 -Sterke groei jaren (Europese topsuccessen) -Commerciële groei vanaf 1996: ArenA https://www.youtube.com/watch?v=TNRs6XAB9ZY

levenscyclus Toekomst: nieuwe groei -ArenA als modern vrijetijdscentrum -Sponsoring verzekerd (Ziggo) -2015: ca. 100 miljoen € inkomsten -Gezonde voetbalclub: vervalfase vermijden -uitzonderlijke winst via transfers -probleem: kloof met G5-competities neemt toe

concurrenten Feyenoord Vitesse Arnhem Beste jeugdopleiding Vitesse Arnhem GelreDome: verschuifbaar veld schuifdak Topclubs Nederland op basis van budget -bier -kledingsponsor -frisdrank

Ajax PSV Feyenoord Twente concurrenten -Jupiler -Bavaria -Adidas -Umbro -Coca Cola -Coca Cola Feyenoord Twente -Heiniken -Grolsch -Adidas -Nike -Pepsi -Coca Cola

1) naam & nationaliteit Nederlandse voetbalclub opgericht door 3 vrienden, 18 maart 1900 naam: "Union”=> "Footh-Ball Club Ajax". Helden omzet sector

2) historiek NVB 2 gouden eeuwen  dieptepunt fusie Holland & Ajax => promotie Rinus Michels & Louis Van Gaal achtergrond onafgebroken in Eredivisie

3) activiteit Ajax kids tour Amsterdam ArenA Ajax camps & clinics Ajax Online Academy Aegon Future Cup stadiontour

4) Top 3 merken/producten Champions League Eredivisie KNVB beker

5) reclame promoties Ajax in de pers Ajax op facebook Ajax op de site waar kun je merchandising Ajax kopen? online ticket kopen?

6) doelgroep/marktsegmentatie Kinderen & tieners Bedrijven (business seats) Vrouwen seizoenkaarthouders Andersvaliden Kopers losse tickets

7) marketingpolitiek sponsors (hoofdsponsor, kledingsponsor, nevensponsors) merchandising catering reclameborden

LIGGING & VERLEDEN RECLAME SPONSORING & CATERING DOELGROEP Amsterdam facebook Aegon => Bwin 0-12 jaar ArenA Ajax online Puma => adidas 13-17 jaar Joods promoties shop seizoenkaarthouders 33x landskampioen andersvaliden ArenAcard zakenmensen Michiels & Van Gaal kids club consumptiepas

filmpje: Ajax Camps & Clinics http://www.ajax.nl/De-Toekomst/Ajax-Camps-Clinics-1.htm