De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Category Management Kevin Linden Maarten Hoyberghs

Verwante presentaties


Presentatie over: "Category Management Kevin Linden Maarten Hoyberghs"— Transcript van de presentatie:

1 Category Management Kevin Linden Maarten Hoyberghs
Kanaalmanagement Category Management Kevin Linden Maarten Hoyberghs

2 Inhoud Sector Takenpakket Assortimentsbepaling Forecasting Promoties
Product introductie Leveranciers Voorraadbeheer Out of Stock KPI’s Kortingen Risico’s Groen Imago

3 Sector Drankenhandel Twee markten Davy Daniels Prik & Tik
Daniels drinkmarket Twee markten Particulier Horeca Davy Daniels

4 Takenpakket Normale dag routine:
Openen filliaal & binnenlaten personeel Leveringen overlopen met bedienden Bestellingen Plaatsen voor 12u00 Coca Cola  Maandag Inbev  Dinsdag Alken Maes  Donderdag Prik & Tik  Vrijdag Winkelcontrole op promoties & out of stock

5 Assortimentsbepaling
Horeca Aangesloten bij brouwerij? Ja?  Kijken welke voorwaarden, merken Nee?  Zelf kiezen Particulier Prik & Tik hoofdzetel bestelt voor alle (63) fillialen Distributie naar verschillende fillialen Kleine verschillen in streekbieren

6 Forecasting Op basis van gemiddelden Cijfers van voorbije jaren
Geen grote afwijkingen in deze sector Bestellingen van grote volumes op tijd doorgegeven en dus ingewerkt

7 Promoties Hoofdzetel geeft folder uit
Producten in schijnwerper plaatsen Acties aankondigen Toenemende frequentie met feestdagen Filliaal kan beslissen om extra promotie te voeren maar draait dan zelf op voor kosten

8 Product introductie Promotietest bij nieuwe producten ter introductie
Bij positieve respons opname in assortiment Fillialen zorgen zelf voor promotie Na positieve introductie gaat Prik & Tik verdelen tussen de fillialen

9 Leveranciers Intranet bestelsysteem Lijst met alle producten
Elk filliaal voert individueel en manueel bestelling in Levering per 13 of 26 palletten Palletten bevatten verschillende producten

10 Leveranciers A-lijst B-lijst “top producten”
Moet steeds in stock zijn B-lijst Producten zonder hoge rotatie Sporadisch aangevuld

11 Voorraadbeheer Systeem van minimum stock Kleurensysteem
Waarschuwt bij bereik van aangeduid minimum Niet ge-automatiseerd Bestelling zelf doorgeven Opvolging per dag van verkochte goederen

12 Out of Stocks Dagelijkse controle van rekken
Producten die niet (slecht) verkopen: Uit gamma nemen en vervangen door nieuwe Producten die wel out of stock gaan: Trappisten hebben beperkte productiequota Orval Westmalle Men gunt drankenhandel voorrang op winkels Uitzonderlijk op einde van het jaar

13 KPI’s Benchmarking Optimalisatie van winkelindeling Niet toegepast
Producten in promotie en geschenkverpakkingen staan centraal opgesteld Indeling per Bier Wijn & sterkedrank Frisdrank

14 Kortingen Kortingen vertrekken vanwege filliaal
Hoofdzetel komt niet tussen Folder met eventuele acties ook voor filliaal Hoofdzetel komt niet tussen

15 Risico’s Men werkt uitsluitend met grote leveranciers
Steeds stipte leveringen Hooguit 1-2 uren vertraging mits file enz.

16 Groen Imago Drankhandels hebben sinds lang al een systeem van retour (statiegeld) Verpakkingen worden steeds beperkt Leveringen vanuit hoofdzetel met optimaal gevulde vrachtwagens, dus nooit leeg vervoer

17 Vragenronde Bedankt voor de aandacht Vragen?


Download ppt "Category Management Kevin Linden Maarten Hoyberghs"

Verwante presentaties


Ads door Google