Een grote wereld voeden Hoe kan dat?. Problemen Ongelijkheid tussen Westerse wereld en Derde wereld Overmatig verbruik van vers water Voedselverspilling.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET HISTORISCH REFERENTIEKADER
Advertisements

Cargoshell Futureproof Containerization. Cargoshell, de container voor de komende generaties •Succesvolle periode stalen container sinds 1957 •Nieuw containerconcept.
Pluimpje gaat naar de zee
Gouden Eeuw Kunst en wetenschap Door de Renaissance, een kunststroming uit de 16e eeuw, was er opnieuw interesse voor de kunst en kennis uit de Oudheid.
De ecologische voetafdruk
Inleiding CCB Thema 5: Mitigatie en adaptatie in de agroketen KE AT&V, Plant H.W. Elbersen, G-J. Monteny, E. Annevelink, J. Verhagen, M. Blom, O. van Kooten.
Indonesië.
(Presentaie-technieken: oefenzitting) 27 oktober 2006.
Problemen en wat we eraan moeten doen
Luchtvervuiling Emissie uitstoot van gassen in de lucht
Zingen Vers 1 In het begin lag de aarde verloren,
Een duurzame aarde.. ‘Een paradijs op aarde’  1200 eilanden. De grootste is 5 km 2, De eilanden zijn in groepen atollen verdeeld. Toerisme bedraagt.
BROEIKASEFFECT en OZONLAAG
Wie beslist wat? 10 9 Wie beslist wat?
Leven met God door de week. Een vraag vanuit geheiligd verlangen.
Het Regenwoud De longen van de aarde.
Wat betekent voedsel voor mij? Directe relatie met gezondheid Plantaardig of vlees? Biologisch of niet?
De wereldvoedselsituatie Dieren, 11 februari ‘12.
Oh, grote wereldbol !.
Wat kunt u eraan doen? EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Klimaatverandering.
Wij doen onze spreekbeurt over ....
Door: Romy Bongers, Claire Lambriex en Sanne Theeuwen
Door Wouter-Jan Schouten WORKSHOP CIRCLE SCAN. Slide no. 2 WOUTER-JAN SCHOUTEN Doctoraal Bedrijfskunde, Erasmus Universiteit 21 jaar bij the Boston Consulting.
Van de berg naar de bron HC zondag 45 / Johannes 4.
De schaapherder We doen mee met Woordvoerders van de Natuur. We geen een hele dag de natuur in en daarna gaan we in de klas daar iets mee doen. We gaan.
Les 3 Je bent wat je eet Waar staat er bij jou op het menu?
Duurzame energie Leefomgeving II M43. Wat gaan we doen?  Bekijken PVTA/Planning  Introductie dmv film  Theorie  Start met opdrachten.
Duurzame energie M Wat gaan we doen?  Planning  Herhalen vorige week  Theorie  Verder werken aan met opdrachten.
Garfield Gemaakt door: Irma.
VWO 5 Boek: Biologie voor jou Deel: VWO B2 deel 2
Wat kun je eraan doen? EUROPEAN COMMISSION Klimaatverandering.
1. Op welke foto staat GEEN levend wezen? 2. Waar vind je de meeste biodiversiteit?
TRUE PRICING Bio True Price ObjectiviteitTransparantie Prijsopbouw duidelijk Fairness Winstmarge van Stakeholders Kosten na de productie integreren.
STIMULEREND KIEZEN Een blik op de wereld van de industrie INLEIDING.
Klimaatverandering Wat is het? Kunnen we er iets aan doen?
7E-model Template. Opdracht: Bedenk minstens 3 originele manieren om je doelgroep te informeren, waardoor ze denken: “aha, goed om weten”, “interessant,
De ecologische voetafdruk. Footprint components Fossil Fuel Built-up Waste Food Fibres absorption.
M AATSCHAPPIJLEER Paragraaf 9 Bladzijde D E E UROPESE UNIE Kijkvragen: Waarom besloten Europese landen om samen te gaan werken? Welke twee namen.
Milieu Silke, Amber, Jules, Geertje. Klimaatverandering. Altijd warmere en koudere periodes geweest Waarom nu dus druk maken? Andere situatie, mensen.
AARDE 3/4 vmbo 4 Weer en klimaat § 2-4. Het weer Weer Atmosfeer Toestand van de atmosfeer op een bepaald moment op een bepaalde plaats Luchtlaag die om.
Fotosynthese en verbranding lichtenergie ↓ Fotosynthese …………………………………………………. Verbranding ↓ Verbrandingse nergie.
Thema Biosfeer Paragraaf 2 HET BROEIKASEFFECT.
Maatschappijwetenschappen en Maatschappijleer op het JFC
Locatie Boxtel.
DE ENERGIE[R]EVOLUTIE
4 havo 2 Klimaat en landschap § 9-10
Wereldwaterdag 22 maart In alle landen van de wereld wordt op Wereldwaterdag aandacht gegeven voor schoon water.
Vakdidaktiek Aardrijkskunde Lucien Hoogenbosch
1.
Schaarste en voedselverspilling
Onderwerpen Beschikbaarheid van woningen Betaalbaarheid van woningen
Onderwerpen Beschikbaarheid van woningen Betaalbaarheid van woningen
Ecologie Hoofdstuk 6.
De bedenkers.
Schaarste en voedselverspilling
Een grote wereld voeden Hoe kan dat?
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
Klimaatverandering en
Vleesconsumptie en klimaatverandering
Coëfficiënt: 4 4 NH3.
Het is Gods wereld ‘mijn wereld’ ‘onze wereld’ ‘Zijn wereld’
als houvast voor uw project
Interacties waterkwaliteit en C-huishouding
BROEIKASEFFECT en OZONLAAG
Transcript van de presentatie:

Een grote wereld voeden Hoe kan dat?

Problemen Ongelijkheid tussen Westerse wereld en Derde wereld Overmatig verbruik van vers water Voedselverspilling Ontbossing Voedselschaarste - Oorlog- Verlies van biodiversiteit - Vluchtelingenstromen- Klimaatverandering Energieverspilling (door transport) Uitstoot van broeikasgassen (CO2, NO2, CH4) Risico op ziekteverspreiding Ontstaan van resistente bacterien Evalueren Wist je er al van? Voor wie is het een probleem? -Mensen of dieren -Huidige generatie of komende generaties

Eindopdracht Kies een probleem uit het filmpje Bedenk als groep een manier om dit op te lossen Bedenk wat praktisch haalbaar is