De Kringwinkel Marketing Communicatie Pers Partnerschappen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Advertisements

Communicatie en draagvlak
Jong VLD Academy. Doelstelling: Voorbereiden en klaarstomen van jong politiek talent voor de verkiezingen van 2012.
DUTCH FIELD MARKETING ASSOCIATION Inzendingspresentatie DFMA Awards 2012.
Marketing voor verkeerskunde
Men vraagt zich af waarom …??
Fiets filevrij Een activerend thema in communicatie.
‘Marktgericht fietsbeleid, een tussenstand’ Donderdag 2 april 2009 Welkom bij de themabijeenkomst.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
NAAR DE VAKANTIEBEURS Communicatie rondom de Vakantiebeurs.
Een communicatiecampagne over dakisolatie. Hoe pak je dat aan?
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
But … I don’t find employees !. 5% zoekt actief naar een nieuwe job 32% zoekt passief naar een nieuwe job 36% staat open voor een nieuwe job.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Pulse Clothing DennisVincentRoel. Inhoud Merk-strategieMerk-identiteit Visuele merk-identiteit Ontwerpproces Concept ontwerp.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Product/marktmatrix Producten en markten waarop we actief zijn
MVO en analyse van dilemma’s
Marketingplanning en strategie
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Online platform voor hergebruik van voorwerpen uit Tentoonstellingen en Podiumkunsten.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Marketingproject-communicatieplan
Nadia zahraoui.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Studentencongres Reclame en PR.
Wivina De Bus, Communicatie-adviseur Hoe bereik ik - met een klein budget - meer mensen?
Visie & Strategie.
Major DesignThis! Daniel Eusebio Roque CMD 4A Internal Branding.
Het leukste verhaal van cars.. Morgen is het het belangrijkste race van het jaar. Daar moet ik naar toe.
Van actie naar interactie
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Men vraagt zich af waarom …
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Strategisch Plan Dress for Succes Leiden Inclusief jaarplan 2015.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv MARKTONDERZOEK Schooljaar Kennistentamen onderdeel van management accounting Leerwerktaak statistiek.
GGD West-Brabant Annemieke Noor Ornella Bilthoven, 4 september 2012 Make up your mind ! Praat, deel en doe!
Clerkx Britt Knops Montilla Peeters Dimitri 1BM8Quintens Sofie.
Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals.
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
De marketing van kennis
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Een product of dienst verkopen
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
VAN MAATSCHAPPELIJKE BETEKENIS
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Examen SPL kerntaak 2 Periode 7 Marketing.
Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.
Examen SPL kerntaak 2 Periode 7 Marketing.
Nederland Filantropieland
Transcript van de presentatie:

De Kringwinkel Marketing Communicatie Pers Partnerschappen

Hoe is De Kringwinkel gestart? Waarom?

Beeld over kringloopwinkel in 2001 Onderzoek: ▫Verwarring ▫Grote verschillen ▫Negatief beeld ▫Onbetrouwbaar ▫Voor armen

Beeld dat we wilden realiseren kwalitatieve tweedehandswinkels in SE

 gelanceerd in 2002  66 winkels starten  onder het motto samen sterk  onder 1 naam

Hoe ver staan we vandaag? doel - resultaten 8 onderzoeken verder

Marketingstrategie door de leden vastgelegd

Polymorfe enthousiasteling Doelgroep- bepaling Ik ben Michaël, Michel voor de vrienden en 26 jaar. Na een opleiding marketing, enkele communicatiejobs en time-out vakanties, volgde ik een opleiding ecologisch tuinieren. Ik wil niet “mainstream of volgzaam” zijn, maar ethisch kritisch over elke keuze die ik maak.. Niet enkel over de job die ik doe, maar ook over mijn kleding (tweedehands), elektriciteitsleverancier (groen), vakantie (met de fiets)...

Imago versus traffic

strategische doelstellingen Inzameling brengers bedrijven Identiteit Kwaliteit Traffic ondersteuning Huisstijl bewaking Leuk aanbod =

“Continu evalueren” versus “Evalueren waar kan”

Speelveld voor KOMOSIE ligt vast voor 6 jaar

Van marketingstrategie naar imagocampagne “Wat zegt de markt?” 1.Inzichten krijgen om ambassadeurs te krijgen 2. Social governance Wat doe je met je winst?

Van marketingstrategie naar imagocampagne “Hoe positioneert De Kringwinkel zich hierin?” Bij De Kringwinkel zit de winst waar de winst moet zitten. Het is een 360° winstconcept, met winst voor alle betrokkenen. De focus ligt op de mens, niet op het product.

Wat moest anders in onze communicatie? Doen wat we zeggen dat we doen – “hergebruik”

 Baseline:  Radiospot: jingles hergebruiken van bekende merken om onze boodschap in te verwerken  Hergebruikte baanaffiches met nieuwe statements De klant (koper en brenger) winnen Het milieu wint Onze medewerker wint campagne

Klein budget, maar…

pers

partnerschappen

Imagocampagne Traffic concepten Huisstijl Gids Winkelinrichting Winkelbeleid Audits Budgetbeheer Interne coördinatie Persopvolging Persberichten / conferenties Gratis PR Imago Centrale website Facebook Interne communicatie Liesbeth Christophe Els Partnerschappen Inzameling Gratis PR Imago

De som is meer dan de som van de delen

We ondersteunen leden met traffic De rest moeten ze zelf doen… Kerstactie Huisraadactie Kledingactie Boekenactie Beeld- materiaal