Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Identiteitsverankering
Advertisements

Door goede gesprekken groeien
Averechtse selectie & marktfalen “Een Experiment”
“Hoe kom ik aan klanten?”
Mentoraat Het menselijk handelen niet bespotten, niet betreuren, niet veroordelen, doch begrijpen’ (Ethica 4, voorrede). *) 
De Buitenkans 15 juni De Buitenkans “ Van droom naar werkelijkheid”
Case Knab Nationaal NPS Event 2014
Sander Mager Roel Lafeber CE2A. Sinds een aantal maanden ben ik erg fanatiek de game ‘’Candy Crush’’ aan het spelen. Een klasgenootje van mij speelde.
BOEKHANDEL EN BIBLIOTHEEK V2.0 In een digitale wereld Geert Joris, gedelegeerd bestuurder.
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
Stel je voor : de bank geeft je elke ochtend een som van 86
In je element zijn slim samen
waarom dit boek? Afsluiting 10 jaar Randstad Award Groeiend belang van employer branding Stand van zaken Tijd om thema te verdiepen De echte arbeidsmarkt.
Zeven bronnen van arbeidsvreugde
Peter Strawson.
Stedelijke Preventiedienst Stad Brugge Jeugdopbouwwerk
Je verleiding vertellen beste bloemist!
Door Nik Van Looy & Pieter Jan Proost
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
Marketing presentatie
Pulse Clothing DennisVincentRoel. Inhoud Merk-strategieMerk-identiteit Visuele merk-identiteit Ontwerpproces Concept ontwerp.
Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
Deel anders, mijn organisatie
Coöperaties en coöperatief samenwerken, een kennismaking.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Wat ik wil…..
Bouwe Taverne, Directoraat MVO Samen werken aan een duurzame toekomst. Utrecht, Rotterdam, 3 september 2010.
MVO KENNIS KAART. Werkomgeving Maatschappij Milieu Ketenbenadering Bedrijfsethiek Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
Visie & Strategie.
Imago het beeld dat van een persoon, een organisatie of gebied bestaat; reputatie.
Waardecreatie met een Duurzame Zuivelketen
Visie op Duurzaamheid  .
5 % 15 % 80 % Reteaming, plannen maak je samen! 14 November 2014 Joost Iserief Cathelijne Spijker Vantevoren snoepjes klaarleggen Uitdelen knikkers.
Filosoferen met kinderen in pleegzorg
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Het leukste verhaal van cars.. Morgen is het het belangrijkste race van het jaar. Daar moet ik naar toe.
“What the food?” Voorop in de Vergroening Even voorstellen.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Anamarija Rukavina DreamDiscoverDo.  Waarom?  Onderzoek.
Presentatie titel Logistiek College 3 Rotterdam, 00 januari 2007.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Buy Your Pin | Why do it yourself? |. Koop de DIYs die je nooit zou maken Bij Buy your Pin kan je eindelijk al die leuke pins die je opgeslagen hebt maar.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Les : Van oude naar nieuwe markten Groen Ondernemen Sieme Luijckx Coen van Wetering.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
1 Richting nieuwe Woonvisie Den Helder Raadscommissie S&B 23 november 2015.
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers
TRUE PRICING Bio True Price ObjectiviteitTransparantie Prijsopbouw duidelijk Fairness Winstmarge van Stakeholders Kosten na de productie integreren.
De drie V’s Visie  De ontwikkeling van ieder kind afzonderlijk staat centraal. De leerling is eigenaar van zijn of haar eigen leren en kan zich in eigen.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Wat is een Theory of Change? ‘Iedere interventie is gebaseerd op veronderstellingen over wat die interventie teweeg zal brengen’ Het plaatje: welke interventie.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
1. Strategische componenten Wat bouwen we op? Waarom bestaat Riwal? Onze overtuigingen en principes Hoe boeken we in de loop der jaren succes? 2 Visie.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
JUNIOR COMPANY TRAINING LEERLINGEN. MISSIE Jongeren inspireren en uitdagen te bouwen aan een ondernemende toekomst.
7E-model Template. Opdracht: Bedenk minstens 3 originele manieren om je doelgroep te informeren, waardoor ze denken: “aha, goed om weten”, “interessant,
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Intro Workshop Acties Elly Van Acoleyen. HET REFERENTIEKADER COLLECTIE PLEK OPENEN BEDIENEN ETALEREN UITBATEN BEGELEIDEN.
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
Healthwise/UMCG voorjaarssymposium
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Hst 4 Hoe wordt er gewerkt?
Sociale economie & welzijn
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
Transcript van de presentatie:

Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes

Social Label: waardevol werk met een merk Input Simone: wat doet social label

De uitdaging: van missie naar markt

Van missie naar markt als vliegwiel om meer impact te maken Hoe kunnen we werk creëren voor onze sociale partijen? Hoe kunnen we talenten van mensen benutten en laten groeien? Hoe kunnen we een bijdrage leveren aan de sociale integratie? Hoeveel willen we verkopen? Wat is onze markt (lokaal, nationaal, internationaal)? Met hoeveel producten gaan we de markt op? Wat voor type mensen gaat ons product kopen? Missiedenken Marktdenken + +

Je marktpropositie bestaat uit 3 onderdelen Behoefte Belofte Bewijs “Je weet wie ik ben én wat ik wil” “Yes, dit wil ik wel hebben!” “Wauw, het hele verhaal klopt aan dit product”

Vraag 1: Wie gaat jouw product kopen en hoe goed ken je deze mensen en hun behoefte?

Je marktpropositie bestaat uit 3 onderdelen Behoefte Belofte Bewijs “Je weet wie ik ben én wat ik wil” “Yes, dit wil ik wel hebben!” “Wauw, het hele verhaal klopt aan dit product”

Vraag 2: ‘Duurzaam’ is geen belofte. Welke concrete voordelen bied je je doelgroep? Kwaliteit Gezond Veilig Comfortabel Authentiek Levenskwaliteit Goedkoop 5% Marktpotentieel voor duurzame producten +/- 50% Wat is het voordeel voor de maatschappij? Wat is het voordeel voor mij? Ecologisch Menselijk welzijn Energiezuinig Verantwoordelijk Sociaal CO2 neutraal Recycling Cool & modern “Geitenwol- len sokken”

Je marktpropositie bestaat uit 3 onderdelen Behoefte Belofte Bewijs “Je weet wie ik ben én wat ik wil” “Yes, dit wil ik wel hebben!” “Wauw, het hele verhaal klopt aan dit product”

Vraag 3: Met welke elementen uit je sociale propositie maak je je verhaal kloppend?..en het is ook nog eens gemaakt door mensen die hierdoor de kans krijgen om een echt vak te leren..en daarnaast is het ook volledig klimaatneutraal!..en het is dus helemaal natuurlijk, er zit niks anders in.

Nog even op een rij: van missie naar markt Behoefte Belofte Bewijs Wie gaat jouw product kopen en hoe goed ken je deze mensen en hun behoefte? Met welke elementen uit je sociale propositie maak je je verhaal kloppend en onderscheidend? ‘Duurzaam’ is geen belofte. Welke concrete voordelen bied je je doelgroep?

Wat is het eerste dat je morgen gaat doen?