Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes
Social Label: waardevol werk met een merk Input Simone: wat doet social label
De uitdaging: van missie naar markt
Van missie naar markt als vliegwiel om meer impact te maken Hoe kunnen we werk creëren voor onze sociale partijen? Hoe kunnen we talenten van mensen benutten en laten groeien? Hoe kunnen we een bijdrage leveren aan de sociale integratie? Hoeveel willen we verkopen? Wat is onze markt (lokaal, nationaal, internationaal)? Met hoeveel producten gaan we de markt op? Wat voor type mensen gaat ons product kopen? Missiedenken Marktdenken + +
Je marktpropositie bestaat uit 3 onderdelen Behoefte Belofte Bewijs “Je weet wie ik ben én wat ik wil” “Yes, dit wil ik wel hebben!” “Wauw, het hele verhaal klopt aan dit product”
Vraag 1: Wie gaat jouw product kopen en hoe goed ken je deze mensen en hun behoefte?
Je marktpropositie bestaat uit 3 onderdelen Behoefte Belofte Bewijs “Je weet wie ik ben én wat ik wil” “Yes, dit wil ik wel hebben!” “Wauw, het hele verhaal klopt aan dit product”
Vraag 2: ‘Duurzaam’ is geen belofte. Welke concrete voordelen bied je je doelgroep? Kwaliteit Gezond Veilig Comfortabel Authentiek Levenskwaliteit Goedkoop 5% Marktpotentieel voor duurzame producten +/- 50% Wat is het voordeel voor de maatschappij? Wat is het voordeel voor mij? Ecologisch Menselijk welzijn Energiezuinig Verantwoordelijk Sociaal CO2 neutraal Recycling Cool & modern “Geitenwol- len sokken”
Je marktpropositie bestaat uit 3 onderdelen Behoefte Belofte Bewijs “Je weet wie ik ben én wat ik wil” “Yes, dit wil ik wel hebben!” “Wauw, het hele verhaal klopt aan dit product”
Vraag 3: Met welke elementen uit je sociale propositie maak je je verhaal kloppend?..en het is ook nog eens gemaakt door mensen die hierdoor de kans krijgen om een echt vak te leren..en daarnaast is het ook volledig klimaatneutraal!..en het is dus helemaal natuurlijk, er zit niks anders in.
Nog even op een rij: van missie naar markt Behoefte Belofte Bewijs Wie gaat jouw product kopen en hoe goed ken je deze mensen en hun behoefte? Met welke elementen uit je sociale propositie maak je je verhaal kloppend en onderscheidend? ‘Duurzaam’ is geen belofte. Welke concrete voordelen bied je je doelgroep?
Wat is het eerste dat je morgen gaat doen?