Intranet 2.0 25 tips voor een succesvol intranet met Social Media integratie 10-06-2011 | d-Tail Company 25 tips voor een succesvol intranet met Social.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Samenwerking met MOSS 2007! Chris Hoppenbrouwers.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
Schoolpartnerschappen in Europa
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Werven van geld Creëren van betrokkenheid
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Woensdag 24 juni 2009 Web 2.0 en Technologie Bram de Kruijff.
Presentatie nieuwe media
Thema Hoe maakt kennisdelen je werk/functioneren: leuker Efficiënter Beter Meer gedragen.
Waardenmanagement De Transities
Het stellen van kwaliteitseisen aan mentoringprojecten.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
1 Scenario template. 2 DEEL 1: INLEIDING ➔ Uw organisatie ➔ Het uitgangspunt van uw project ➔ De doelgroep ➔ Wat wilt u bereiken? SERVICE DESIGN TOOLKIT.
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
CanDo Coaching.
Nieuwe Wat? Van idee naar uitvoering – HNW in de praktijk II hoorn.nl.
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Visie & Strategie.
Kennismanagement & Sociale media
Ouderavond Social Media Basisschool De Meerhoef
WAI-NOT Internet voor mensen met een mentale beperking
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Mediamonitoring Oplossingen. Duizenden klanten in meer dan 100 Landen.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
SPIN-intro SPIN – PROJECT INFORMATIE module ir. Harald Krijger.
Carmen Nolten-Laan Secretaresse, Muiter en Pleio-trainer bij de Gemeente Heerhugowaard.
Mantelzorgkaart Aan de slag op het werk Aan de slag met mijzelf Aan de slag thuis mede mogelijk gemaakt door het ministerie van VWS en het ministerie van.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Onze ervaring met digitaal lotgenotencontact.
Het Virtueel Kantoor Een eerste toelichting op het Virtueel Kantoor voor pgo-organisaties.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Social intranet Donderdag 19 november Even voorstellen… Erica van de Veen Communicatiemedewerker Gemeente Putten 2.
Meer interactie met de OCMW's via de sociale media LinkedIn: een groep voor uitwisseling van goede praktijken.
Vrijwilligerswerk. Proces Team samenstellen Verantwoordelijkheden – Contact opnemen met personen die zijn aanbevolen als geschikte leider – Opvolgen.
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
EEN PROJECT PLANNEN, VERKOPEN EN UITVOEREN Commissie voor vrijwilligerswerk.
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Een vergadering organiseren
Co-creatie kan plaatsvinden met: Publiek Andere culturele organisaties
Commissie voor vrijwilligerswerk
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Vergadering Personeelsdienst
Commissie voor vrijwilligerswerk
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Social media voor statenleden/politici
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Intranet tips voor een succesvol intranet met Social Media integratie | d-Tail Company 25 tips voor een succesvol intranet met Social Media integratie

Inhoud Inleiding Het personaliseren van het intranet 25 tips voor een succesvol intranet 2.0 De toekomst van uw intranet gewaarborgd met EPiServer De belangrijkste succesfactor van het intranet Meer informatie? Contact

Inleiding 25 tips voor een succesvol intranet met Social Media integratie De komst van Social Media zorgt voor een revolutie op het intranet. Het intranet wordt, met de integratie van Social Media tools, een interactief platform. Een platform om naast het informeren van de organisatie ook te communiceren met de organisatie. Tools, zoals; fora, blogs, microblogging, social bookmarking, document sharing, maken het intranet een platform dat gaat dienen als ondersteuning van de dagelijkse werkzaamheden. Het inrichten van teamsites (ook wel clubs of workspaces genoemd) maakt dat het intranet op project- of afdelingsniveau een hulpstuk wordt om beter samen te werken.

25 tips voor een succesvol intranet met Social Media integratie

Het personaliseren van het intranet. Het personaliseren van het intranet De overdaad aan informatie die door deze manier van werken kan ontstaan, kan worden gekanaliseerd door de informatie op basis van het profiel van de gebruiker af te stemmen. Zo ziet iemand, in eerste instantie, alleen de informatie die voor hem relevant is. Zorg er daarnaast voor dat deze informatie ook overal toegankelijk is. Het nieuwe werken vraagt om een platform dat goed bereikbaar is, maar ook voor mensen die niet continue achter een PC zitten is het belangrijk dat ze niet buiten worden gesloten van de informatie op het intranet.

25 tips voor een succesvol intranet met Social Media integratie. 25 tips voor een succesvol intranet met Social Media integratie

25 tips voor een succesvol intranet 2.0 Denk goed na voor je begint en maak een plan, met planning en doelstellingen. 1

25 tips voor een succesvol intranet 2.0 Zorg dat de continuïteit wordt gewaarborgd tips voor een succesvol intranet 2.0

Stel een team samen met verantwoordelijke binnen de betrokken afdelingen tips voor een succesvol intranet 2.0

Verdeel de taken goed in de organisatie tips voor een succesvol intranet 2.0

Stel duidelijke doelen, meet deze en evalueer deze periodiek tips voor een succesvol intranet 2.0

Leg gedragsregels en gebruiksregels vast in een social media policy tips voor een succesvol intranet 2.0

Integreer Social Media tools. Ook bestaande zoals; Linkedin, Facebook, Yammer (besloten Twitter), MSN of Skype en Hyves tips voor een succesvol intranet 2.0

Zorg voor ondersteuning van de medewerkers, niet iedereen is even handig met internet en computers tips voor een succesvol intranet 2.0

Stimuleer het delen van informatie tips voor een succesvol intranet 2.0

Maak alle kennis digitaal beschikbaar, whitepapers, gedragcodes, declaratieformulieren, missie, visie etc tips voor een succesvol intranet 2.0

Koppel BackOffice systemen zodat alle relevante en belangrijke informatie samen komt op het intranet tips voor een succesvol intranet 2.0

Gebruik een platform dat kan meegroeien met de organisatie tips voor een succesvol intranet 2.0

Personaliseer het intranet op basis van de functie van de gebruiker tips voor een succesvol intranet 2.0

Creëer ruimte voor “leuke informatie” zoals foto’s van een evenement, verjaardagskalender en ‘wist je dat..’ tips voor een succesvol intranet 2.0

Bureaupresentatie - Waar zijn we goed in? Geef medewerkers de ruimte om te reageren en te beoordelen (ranken). 15

25 tips voor een succesvol intranet 2.0 Betrek de gebruiker iedere keer persoonlijk bij een discussie of vraagstuk tips voor een succesvol intranet 2.0

Zorg voor een goede en actuele people search tips voor een succesvol intranet 2.0

Zorg voor een overzichtelijk en intuïtief platform tips voor een succesvol intranet 2.0

Verzamel feedback en leer van de ervaringen van de gebruikers tips voor een succesvol intranet 2.0

Houd rekening met ingehuurde medewerkers en flexwerkers tips voor een succesvol intranet 2.0

Realiseer een goede beveiliging tips voor een succesvol intranet 2.0

Bureaupresentatie - Waar zijn we goed in? Realiseer een goede toegankelijkheid (ook voor medewerkers die niet achter een PC zitten). 22

25 tips voor een succesvol intranet 2.0 Bureaupresentatie - Waar zijn we goed in? Beloon medewerkers die het intranet goed gebruiken. 23

25 tips voor een succesvol intranet 2.0 Geef het intranet een duidelijke corporate identiteit tips voor een succesvol intranet 2.0

Maak bepaalde informatie ook mobiel beschikbaar tips voor een succesvol intranet 2.0

De toekomst van uw intranet gewaarborgd met EPIServer De toekomst van uw intranet gewaarborgd met EPiServer Een intranet ontwikkel je met oog op de lange termijn. Realiseer daarom ook het intranet op een platform dat mee kan groeien met de organisatie en onafhankelijk is van de partner waarmee je het intranet ontwikkelt. d-Tail Company ontwikkelt met behulp van EPiServer Content Management Systeem en EPiServer Relate toekomst gerichte intranetten met Social Media integratie en koppelingen naar SharePoint en andere HRM, CRM en ERP Systemen. EPiServer is een Microsoft.net CMS systeem ontwikkelt in Zweden, maar ook met een eigen vestiging in Nederland. Klik hier voor meer informatie.Klik hier voor meer informatie

Meer informatie? Als u meer informatie wilt, neem dan gerust contact met mij op. U kunt mij bereiken op of via / LinkedIn. Bekijk ook eens onze cases; Pon Power Intranet (Genomineerd voor DIA award) en Feelings –het FleuraMetz intranetPon Power Intranet (Genomineerd voor DIA award) Feelings –het FleuraMetz intranet

Contact d-Tail Company Dok Zaanplein Pieter Ghijsenlaans 24G 1506 PV Zaandam Postbus AE Zaandam tel: +31(0) Ik ben te bereiken op: tel: TwitterTwitter | LinkedInLinkedIn