Zo makkelijk is verkopen…

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vier stappen naar succes.
Advertisements

Marketing voor ZZP-ers
Jan Evertsenstraat Amsterdam
Ondernemen in de praktijk
Ivo Valkenburg, directeur Adviesklimaat bv What a Wonderful World! Louis Armstrong
Aandachtspunten voor een jeugdtraining
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
6.1 Wat wordt de prijs? Winkeliers mogen zelf weten voor welke prijs ze hun producten verkopen. Hoe berekenen ze die prijs? Wat hebben vraag en aanbod.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Tijdelijke presentatie
De geschiendenis WO 1 brak uit Isaac’s familie naar Amerika Zij hadden yoghurt bedrijf in Europa In 1945 bedrijven onbeschadigd De geboorte van het merk.
Hogescholen in Dialoog
Inleiding in de Marketing
Ontdekzondag 2014.
Marketing presentatie
Inleiding tot marktonderzoek
Naam: Tim Klijn Klas: MBI M1 Datum:
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
KZ: Platform / Incentives / Rapportage
Lobbyen en Netwerken Zelfwerkwinkel B
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Betrokkenheid op de werkvloer
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Hoe krijg je het op gang?.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Blue ocean. Rood versus blauw In rode oceanen vecht je tot bloedens toe om de gunst van de klant. In blauwe oceanen vloeit geen bloed, want daar zijn.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Goederenverwerking H18 Kwaliteitszorg Manager Handel.
Geïntegreerde praktijkanalyse: de Bandon Group Enterprise Resource Planning © Pearson Education, 2007; Enterprise Resource Planning door Mary Sumner.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
CRM H2 Klantenbinding en loyaliteit Commercieel medewerker.
2005 gaat razendsnel voorbij. Nu moet je je gaan voorbereiden op 2006!
WOW: enqueteren bij Jumbo
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
TRUE PRICING Bio True Price ObjectiviteitTransparantie Prijsopbouw duidelijk Fairness Winstmarge van Stakeholders Kosten na de productie integreren.
Opleidingssessie 4 Growing Together De relatie tussen mentor en mentee.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
KVO-B Presentatie KVO-B 16 juni 2014 Overleg Ondernemersverenigingen Gemeente Maasgouw Chris Bosch (OML) (
Sollicitatie tips Belangrijke zaken Tips&tops 1. Indeling: Sollicitatiebrief lay out Sollicitatiebrief lay out Sollicitatiebrief inhoud Sollicitatiebrief.
Hoofdstuk 21 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk Februari 2016.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
WORKSHOP ELEVATOR PITCH Loopbaanevent Trivalent Nynke Visser 21 mei 2016.
Basispresentatie Aan in je baan (en Sterk in je werk, Teams in flow, etc.)
De Lokale digiscan referentiekader
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een situatie uitgelegd vanuit ‘De Wereld van Verschil’
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Sterker communiceren = relaties versterken
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
LOB zeven stappen naar succes
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Co-creatie kan plaatsvinden met: Publiek Andere culturele organisaties
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
Presentatie bedrijfsplan
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Gepresenteerd door [Naam]
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
Vragen stellen, closen en weerleggen
Minimaal €221,- per maand minder
Transcript van de presentatie:

Zo makkelijk is verkopen… Klaas Schaap Commercieel manager en senior trainer/consultant Remy Vermunt Senior trainer/ consultant bij :

KEURMERK KWALITEITSRICHTLIJNEN PUSH/PULL MARKT KLANTEN ONZIN/ZIN?

DEFINITIE VAN VERKOPEN? MENSEN HELPEN BIJ HET NEMEN VAN EEN BESLISSING!

Dit is wat je wilt bereiken Interesse Verkoopkans

Het gaat toch nog vaak mis…

Drijfveren Status & Erkenning Winst Gemak Zekerheid LEITMOTIV

De beheerser RATIONEEL EXTRAVERT

De denker RATIONEEL INTROVERT

De doener INTROVERT EMOTIONEEL

De creatief EXTRAVERT EMOTIONEEL

Leer je klant kennen! neem waar Luister verdiep je stel vragen

Het motief Nu op kantoor? Welk merk? Welke prijs? Wat is er mis? Winst Status & Erkenning Winst Gemak Zekerheid Welk merk? Welke prijs? Nu op kantoor? Wat is er mis?

SUCCESFACTOREN doe zaken op basis van gelijkwaardigheid geloof in je product en de toegevoegde waarde voor je klant wees ambitieus in het creëren van lange termijn-relaties sluit aan op de behoefte van je klant… achterhaal zijn/haar belang

Kopen + Verkopen = Samenwerken Wederzijdse meerwaarde op lange termijn…

Zo makkelijk is verkopen…..

Als je bent voorbereid...

Kopen + Verkopen = Samenwerken Hoe nu verder?