Hotel Operations Module 1. 1.Beroeps producten 2.Leeromgeving 3.Werkvormen 4.Toets gebouw 5.Terugblik op de module Preview.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Hoe beleef je toetsen? HANovatie Themadag 6 november 2009 Saskia Weijzen.
Een kei van een medewerker januari 2008
Informatieavond personenzorg
Hoe ontstond dit initiatief ?
Selectie en oriëntatie
Samenwerkend leren Docenten die teveel doceren, leren net zoveel als hun leerlingen: niet veel.
Jongerenwerker moet voldoen aan steeds hogere eisen
Take Care Project: Gezondheidstaalgids voor migranten periode: 1 november oktober 2014.
E-learning module Palliatieve zorg
Module Zoek samenhang Wiskunde D dag 4 juni 2010
1e jaar 2e jaar3e jaar 1e semester 2e semester 1e semester 2e semester 1e semester 2e semester = verplichte major cursus = keuze/profilerings cursus Huidige.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 04 Les 7 Engagement MEDMEC 04 Les 7.
Onderzoeksvaardigheden
ZELFEVALUATIE van EUROPESE PROJECTEN
2IO20: OGO 1.2 Van Model tot Systeem Ed OGO Hoe leer je ontwerpen? –doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: –modelleren: probleem terugbrengen.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen Ed OGO Hoe leer je ontwerpen? –doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: –modelleren: probleem terugbrengen.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
17 januari Talent … “Overal aanwezig, maar niet altijd zichtbaar.”
WPS Groen Werkplekken Structuur
Competentiegericht opleiden in zorginstellingen
Leiderschap bij verandering of verandering in leiderschap
Opleidingskunde: Leren in teams en Kennisproductiviteit
Beoordeling Logboek 1 Module: ______Groepsleden:________ Docent: ______________ Leerjaar: ______________ ________ Wk 1Wk 2Wk 3Wk 4Wk 5Wk 6 Verantwoordelijke.
© de vries business consultancy, 2008
Nadere presentatie van de Centrale Onderzoeksagenda t.b.v. Zomerschouw te Emmen op 6 juni 2013 door Ineke Delies.
Lerarenopleiding GezondheidsZorg en Welzijn
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
Van, voor én door het onderwijs.
Training digitale didactiek
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
Kinderen kunnen meer dan je denkt, ze zijn ondernemend, creatief en vooral erg nieuwsgierig. De wereld van techniek is voor hen dan ook een wereld waarin.
Thema 1: Beelden van onderwijs Thema 1 Beelden van onderwijs Elk thema bestaat uit een onderzoeksdeel (taakgroep) en een theoriedeel (colleges)
De inzet van BPM en SOA in een organisatie
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
Coach Academy Opbouw 2. Doel Leren hoe je op een trainingsplan komt met de punten van jeugdplan hoe maak je een individuele trainingsplan? Ervarigen met.
Didactiek rondom practicumverslagen: Inhouden, werkvormen en materialen voor de lerarenopleidingen Gerald van Dijk, Hogeschool Utrecht W. Kuiper, H. Eijkelhof,
Innovatief onderwijs Basisschool Klinkers Waar leren betekenis krijgt voor kinderen Gastcollege PABO Tilburg 26 maart 2010.
Cost engineering en Project management. Wat kan je bereiken? Voor wie bedoeld? Wat leer je? Opbouw? LEERLIJNEN: Technische vaardigheden.
Sport, Gezondheid en Management PASSIE – BETROKKENHEID – KWALITEIT – INNOVATIE.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Thema 1 Studie en beroep in beeld Inhoud thema Taak 1 – Project Taak 2 – Werkplek in beeld brengen Taak 3 – Relatie studie en werkplek Centrale.
Terugblikken Vorige les Toelichting van het project Planning Toets momenten Belbin-test.
Startcollege B2 Psychologie september 2016 Laura Holsbeeke – onderwijscoördinator Psychologie Manon te Vaarwerk – studieadviseur Psychologie.
Leidinggeven Hoofdstuk 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Communicatie. Lesinhoud Doel van de les Terugblik Stof over vergaderen Vragen.
Anders kijken, anders doen
Samen Slim Bouwen aan de Toekomst
Pré-NLT-module 3D-printen
Mijn cursisten spreken geen Nederlands buiten de deur
Professionele ontwikkeling
Hoe leg je meer focus op resultaat?
Volop keus, durf te kiezen
Volop keus, durf te kiezen
Best Practice van conceptueel onderwijsmateriaal Techport 2017
Naar meer activerend onderwijs in het VO
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Agressie op de werkvloer
Jan Leen Projectmanager EVC Kerndocent MER deeltijd
Pré-NLT-module Leren met je hersenen
Training Samenwerken Een project van: In opdracht van:
Elvie Pepper 29 maart 2019.
Duaal DuPont/ Genencor Brugge
LIP.
Plantenteelt 6e vakdag R. Soesman.
Producten van TU Delft, SEC
Transcript van de presentatie:

Hotel Operations Module 1

1.Beroeps producten 2.Leeromgeving 3.Werkvormen 4.Toets gebouw 5.Terugblik op de module Preview

Beroeps produkten 1. Business and operations planningstrajecten Gastvrijheidproces analyseren(1) en maken(2 ) Beroepscontext 1 teamvergadering ( uitgevoerd in PGO +) Beroepscontext 2 procesmatig handelen in de alledaagse hectische wereld van de werkplek. 2.Verandertrajecten 3. Innovatieve concepting trajecten Creëren van een gastvrijheids event Beroeps context 3 het creëren van het nieuwe.

Opbouw module Week Module intr. trainingen Basis programmaVerdieping en innovatie

werkvormen 1.PGO 2.Hoor- en gastcolleges 3.Trainingen 4. Leren op de werkplek

Rooster EVEN WEKENONEVEN WEKEN MADIWODOVRMADIWODOVR G G G G G G = PGO = TRAINING

Toetsplan 1.Leren op de werkplek ( 8 studiepunten) –Verslag planning\ Verslag uitvoering\Verslag evaluatie en feedback\Eindbeoordeling \Aanwezigheid 2. Eerste kennistoets  MC-toets met basiskennis uit taken eerste deel en basiskennis uit deelvaardigheden eerste deel F&B  Vaardigheden RD  Vaardigheden Tweede kennistoets  MC-toets met basiskennis uit taken tweede deel en basiskennis uit deelvaardigheden tweede deel ( 4 studie punten) 3. Teamvergaderingen ( 4 studie punten ) –(functioneringsgesprek in team) –Docentbeoordeling d.m.v. participatiecriteria 4. Projectuitvoering (4 studie punten) Projectverdediging

Terugblik Wat ging niet zo goed A.Combinatie werken en leren B.Verkeerde communicatie C.Systemen nog niet afgestemd op semester Wat ging goed A.In pgo groep ervaringen en systemen van andere bedrijven Waar werken we aan A.Ander systeem van Roosteren B.Her groeperen van PGO taken C.Werken op de leerplek duidelijker vorm geven