Hoe hoger de luchtvervuiling? Hoe hoger de bevolkingsdichtheid - verkeer - huisverwarming Hoe meer industrie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Organisatiekunde.
Advertisements

Hoofdstuk 5: Arbeidsmarkt in de EU
Arm en rijk in Nigeria.
Hoofdstuk 3A: Wonen in de stad
Leuvenselaan Bosch-Site Soldatenplein West-Grijpen Tiense suiker
Industrie en verkeer in het landschap
Averechtse selectie & marktfalen “Een Experiment”
7.4:energie voor een duurzame toekomst
…. bestonden vroeger niet …. bestaan nu vooral in Azië, Zuid-Amerika en Afrika …. ontstaan door verhuizing van platteland naar stad …. van 9 (50 jaar geleden)
Hst 1: De wereld: Systeem van landen en relaties
1.3 globalisering verovert de wereld
Paragraaf 4. Schaalvergroting na 1945.
Project week 1 Foto’s van reclame onderweg
Havo 3 Paragraaf 4.1 t/m 4.3.
voor de zomervakantie tot
ArcelorMittal Gent Basisindustrie:
4. Hoezo internationalisering?
Steden: van hier tot Tokyo
§15 Japan, een oude tijger Dichtbevolkt: 130 miljoen inwoners.
Globalisering.
Onderwijs en kinderarbeid
FABRIKATEN EN GRONDSTOFFEN IN ONZE LEEFWERELD
Kijk je op Wereldschaal naar Europa, dan is Europa rijk! Echter binnen Europa zijn er grote verschillen. Bijv. Londen en Albanie.
Vestigingsfactoren of
Het cultuurstelsel verdwijnt
Paragraaf 3 Honger en ellende.
Hoofdstuk 2: Industrie in de Verenigde Staten
Hoofdstuk 2: Industrie in de Verenigde Staten
Terugblik §1.2 -> de deelvraag
Hoofdstuk 4. Europa in beweging.
Hoofdstuk 4. Europa in beweging.
Indonesië.
HOOFDSTUK 11 GLOBALISERING.
§ 2 CHINA DE FABRIEK VAN DE WERELD
Leuvenselaan Bosch-Site Soldatenplein Grijpen Tiense suiker
OORLOG IN VIETNAM. ACHTERGROND Het midden van de 20e eeuw stond in het teken van de opkomst van grote mogendheden: de Verenigde Staten en de Sovjet Unie.
Toerisme in Zuidoost Azië
Een groot deel van China is nu zeer rijk. Maar er zijn nog steeds enkele afgelegen dorpen waar de mensen die er wonen behoren tot de armste mensen in de.
Paragraaf 5.5 Historisch overzicht
2 vmbo-T/havo 4 steden, §2 en 3
Kolonialisme en slavernij
Paragraaf 2: Economische crisis
Industriële Revolutie
Economische Crisis Hoofdstuk 1, paragraaf 3.
Aardrijkskunde voor de 2e fase VWO 5 en VWO 6. Samenvatting
Kinderarbeid en het recht op onderwijs in de wereld
AFOSU Vestigingsfactoren? Technologische vooruitgang?
2 vmbo-T/havo 5 draagkracht, §2 en 3
Nakijken lesbrief Opdracht 5: Gebied E (Laagland v. Oost-China)
Antwoorden herhalingsopgaven
Hoofdstuk 1: Industrielandschappen
2 th 1 Ontwikkeling § 2-3.
Context 1 De Republiek der Zeven Verenigde Nederland
AARDRIJKSKUNDE Hoofdstuk 2 – les 2. DOELEN HOOFDSTUK 2 - Je leert wat het centrum van Europa is; - Je leert dat je in Europa verschillende centra hebt.
In de loop van miljoenen jaren zijn ze ontstaan door vervorming van planten- en dierenresten. Voorbeelden:aardolie, aardgas, steenkool en bruinkool. Ook.
Hoofdstuk 6 Productie.
24/06/ Vlaamse technologiebedrijven met buitenlandse filialen groeien sneller.
Eerste Wereldoorlog het einde en de gevolgen
Wereld Choco-lat Economie. Wereld Choco-lat Benodigheden  1 spelbord  5 sets van 11 fabriekskaarten  5 sets van 3 hoofdzetelkaarten  45 spelkaarten.
Thema 2 Werk en Energie.
Blok 3 Nooit meer oorlog Deelvraag:
Blok 1 Wonen in een stad Deelvraag:
Tijd van wereldoorlogen
Klantrelevantie Product
Hoofdstuk 3 Bronnen van energie: Brazilië
Bronnen van energie Hfd 1: Energie in Nederland
Internationalisering
De toekomst van het milieu
1 vmbo-T/havo 1 bevolking, §2 en 3
Niet alleen op de wereld
Transcript van de presentatie:

Hoe hoger de luchtvervuiling? Hoe hoger de bevolkingsdichtheid - verkeer - huisverwarming Hoe meer industrie

Michigan en Detroit Detroit is vooral bekend omdat de grote drie Amerikaanse automerken er hun hoofdkwartier hebben: FordFord, General General MotorsMotors en Chrysler.Chrysler Goede Verkeerswegen (Grote Meren) Grondstof ijzererts en energiebron steenkool  Siderurgie Geschoolde arbeidskrachten Grote Afzetmarkt Vestigingsfactoren:

GM-plant in Baltimore Maryland Robots lassen een bestelwagen: autoproductie

Auto assemblagefabrieken in VS GM

Assemblage GM Europa Autoconstructeurs zijn multinationals Waarom? Het zijn concerns die plants, filialen of dochterondernemingen hebben verspreid over vele landen in de wereld

GM niet langer de Nr. 1! GM kon alleen op de been blijven door flinke overheidssteun. Investeerders raakten 30,4 miljoen euro kwijt, fabrieken werden gesloten en duizenden mensen stonden op straat. Ook heeft GM merken als Saab, Saturn, Hummer en Pontiac afgestoten. Opel is het enige buitenlandse merk waar GM aandelen in wil houden.

Elk merk moet zich richten op een bepaald deel van de markt en daar ook de marketing op afstemmen. Zo moet Cadillac gaan concurreren met Mercedes en Buick mag Lexus aanvallen. GM hoopt op deze manier weer unieke auto's neer te zetten en zoveel mogelijk consumenten te bereiken met hun merk. De vier merken waarmee GM door gaat, zijn Chevrolet, Buick, Cadillac en GMC.

Toch is het niet alleen maar ellende bij GM. In China en in Zuid-Amerika doet het bedrijf het gek genoeg uitstekend. Daar lopen mensen weg met de Amerikaanse auto's. In plaats van bezuinigen wordt er door de fabrieken in die gebieden vooral geïnvesteerd. Buick is bijvoorbeeld erg geliefd in China. Daar liet GM dan ook 1,1 miljoen auto's bouwen in In Zuid- Amerika wordt 1 miljard dollar geïnvesteerd in een nieuwe fabriek, aangezien het marktaandeel van GM daar ook vooral blijft stijgen. Kortom, zo slecht gaat het nog niet met GM.

Autoproductie – Auto assemblage Autoproductie = maken van onderdelen voor een auto Auto assemblage = ineenzetten (assembleren) van deze onderdelen tot een auto 1.Kapitaalsintensief 2.Geld en kennis (know how) 3.Basisindustrie 4.Rijke industrielanden 1.Arbeidsintensief 2.Goedkope arbeidskrachten 3.Verwerkingsindustrie 4.Lage loonlanden