Programmeren in Alice Parameters. Beetle Band Solo: Elke kever springt om de beurt Tijdens de sprong, speelt het instrument van de springende kever.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Deze presentatie wordt u
Advertisements

KINN 2010 •OOP •O Object •O Georiënteerd •P Programmeren.
Garmin GPSmap 60CSx Belangrijkste bladzijden Enkele begrippen Map Source.
Tekst naar een SmartArt
Programmeren met Alice
Base: bewerkingen 2 soorten - Oplopend- Aflopend.
Objecten Hoofdstuk 6 Hoofdstuk 6 Hoofdstuk 6 1.
BRANDSTOFBESPARING Het nieuwe label DE 3 GEMETEN PRESTATIES Brandstofefficiëntie Rolweerstand Veiligheid Remmen op nat wegdek Geluid Het externe rolgeluid.
Inleiding Programmeren met Visual Basic Karl Moens.
 Een standalone server is een server die zelf geen domeincontroller is en geen lid is van een domein.  Indien een server is opgenomen in een werkgroep,
VIJEO DESIGNER.
Stijn Van Wonterghem1 ALICE Een inleiding. Alice - Een Inleiding2 Wat is ALICE? Een moderne programmeeromgeving –Visuele voorstelling, opgebouwd uit drie-
Mario party is een spellen reeks, er komen steeds nieuwe. Mario party is een soort monopoly met spellen. Je speelt het met 2 of 4 spelers. Het doel van.
Hoofdstuk 8.5 Subklassen. versie-management problematiek Voortborduren op eerder gedaan werk nEerste poging: “knip&plak” class Twee { int x, y; int oud.
Beeldaspect RUIMTE René Akkerman start.
Consoletoepassing Variabelen Klassen
WMF Plaatjes bewerken In 2007.
Thema 5 Les 1a In de ruimte. Klaar voor de start 10…9…8…7…6…5…4…3…2…1…
Object georiënteerd programmeren in Alice
Deel X: JSP + Java + database 1 Internetapplicaties Deel 10: JSP + Java + database: Client Server via http.
Smartboard: Move to reveal (gordijn en vergrootglas)
Wat is WordPress en hoe installeer je het?. Wat is WordPress? WordPress is een CMS (Content Management Systeem) net als Joomla; Met een CMS kan een gebruiker.
Seminarie programmeren Het geheugen. Menu Memory 1.About 2.Mem Mgmt/del 3.Clear entries 4.clrAllLists 5.Archive 6.Unarchive 7.Reset 8.group →Sec mem.
KINN 2010 OOP O Object O Georiënteerd P Programmeren.
Gebruiksrapporten en Analysetool ISOR
Les 2: Interactie in je space door middel van klikbare objecten en actionscript. Wat is actionscript en programmeren?
Objectgeoriënteerd Ontwerp
Das Door Joachim Smets.
Instructie weblog. Start van je eigen weblog 1) Ga naar weblog.aocfriesland.nl 2) Je krijgt het volgende scherm te zien. 3) Ga naar inloggen, zowel links.
Tircms03-p les 4 Klassen. Abstracte datatypes in C struct stack { char info[100]; int top; }; void reset(stack *s) { s->top = -1; } void push(stack *s,
Hoorcollege 1a Praktische zaken. Gameprogrammeren Doel van het vak: Games programmeren (de game loop, sprites, audio, physics, animatie…) Basisprogrammeertechnieken.
Hoofdstuk 8.5 Subklassen. versie-management problematiek Voortborduren op eerder gedaan werk nEerste poging: “knip&plak” class Twee { int x, y; int oud.
Java Objectgeoriënteerd Programmeren in Java met BlueJ Hoofdstuk 7 Polymorfie en overerving © 2014, Gertjan Laan, versie 2.
Let’s go! ›Beginnerspresentatie ›Starten met prospero ›Verschil CMS en web navigator ›Nieuwe content > nieuwe folder aanmaken ›Bestanden uploaden ›Linkobject.
Variabelen. Wat zijn variabelen? Klassiek: een variabele houdt informatie bij. Klassiek: een variabele houdt informatie bij. bvb: int getal; getal = 5;
Soorten programma’s nConsole- applicatie. Soorten programma’s nConsole- applicatie nWindows- applicatie.
Variabelen. Wat zijn variabelen? In een programmeertaal zijn er “dingen” nodig die ervoor zorgen dat het programma informatie voor korte of langere tijd.
Je kunt kiezen uit 4 categorieën muziek Raad welke muziek je hoort Bij een goed antwoord krijg je het aantal punten dat bij de vraag hoort Op het eind.
GEGEVENSSTRUCTUREN IN.NET. Inleiding  Enumerated type  Structure  Collecties  Typed collections  Untyped collections.
GUI & classes Een Gui in een class steken en het object gebruiken.
Gegarandeerde Aflevering. p. 2  Referte : unieke identificatie van berichten, vragen en antwoorden Vraag / Antwoord : De afzender dient voor elke vraag.
GUI Graphical User Inferface. Window Definieer object(en) create voeg toe aan Gui update Gui draw Gui.
SharePoint Machtigingen In de Private en Public cloud.
© Nederlands Instituut Fysieke Veiligheid Nibra Uitslaande brand in portiekwoning Beeldcasus voor bevelvoerders (202A)
Windows-applicatie using System.Windows.Forms; using System.Drawing;
Gegevens exporteren Handleiding
Windows applicatieontwikkeling
Software Development fundamentals
Objectgeoriënteerd Programmeren
Gameprogrammeren: Overerving
Arjan Egges & Paul Bergervoet
Gameprogrammeren: Expressies
Instructie opvragen openstaande interventies voor wespenverdelging
Gameprogrammeren: Player input in Painter
Invoegen foto: Kies op tab Invoegen, Afbeelding
GAME MAKER ONLINE Les 2 / Breakout Michel Fiege.
COINS Navigator 2.
Arjan Egges & Paul Bergervoet
Software Development fundamentals
COINS Navigator 2.
Diersoortverdieping honden en katten
Referentieboeking aanmaken
We gaan een Import boeking aanmaken
Methodes op klasseniveau
Titel presentatie Ondertitel van de presentatie Oktober 2016.
Software Development fundamentals
§6.2 Een wereld vol verschillen
Software Development fundamentals
Software Development fundamentals
onderschrift Wijzig de foto: Klik op de foto en dan op backspace om een nieuwe foto in te voegen Om deze uitleg te verwijderen selecteer je het tekst.
Transcript van de presentatie:

Programmeren in Alice Parameters

Beetle Band

Solo: Elke kever springt om de beurt Tijdens de sprong, speelt het instrument van de springende kever.

Parameters aanmaken Parameters aanmaken met de knop “create new parameter” Acties toekennen aan parameters door de parameter zelf (boven de programmacode) te verslepen

Voertuig Om een object “mee te laten reizen” met een ander object: Te vinden onder “properties” van het mee te reizen object. Bij “vehicle” in het drop-down menu het object kiezen dat als voertuig dient.