ENW Design team: ‘Blended leren in de lerarenopleiding’ Project titel: ‘Shaken, not stirred: Hertekenen van het klassikale instructiemodel naar een blended leeromgeving’
Het Designteam Doel van het Designteam: “Ontwikkelen van een stappenplan/methodiek om blended leren vorm te geven” Methodiek: Community of Practice (CoP)
Ontwikkelen van een eerste prototype Analyse van de context Herdefiniëren van de uitdaging binnen deze realiteit Brainstorm over het centrale onderwerp en de diverse facetten Focus op het uitwisselen van know- how (praktijkvoorbeelden) Centrale principes die men hieruit kan halen. Conceptualiseren van een oplossing Evalueren van het prototype t.a.v. de initiële doelstellingen Reflecteren over de manier waarop het prototype aangepast moet worden Ontwikkelen van een eerste prototype Eerste bijeenkomst (juni 2014): Opstellen van een leeragenda
Ontwikkelen van een eerste prototype Analyse van de context Herdefiniëren van de uitdaging binnen deze realiteit Brainstorm over het centrale onderwerp en de diverse facetten Focus op het uitwisselen van know- how (praktijkvoorbeelden) Centrale principes die men hieruit kan halen. Conceptualiseren van een oplossing Evalueren van het prototype t.a.v. de initiële doelstellingen Reflecteren over de manier waarop het prototype aangepast moet worden Ontwikkelen van een eerste prototype Tweede bijeenkomst (september 2014): Beleid: -Visie versus middelen Methodiek: -Leren van elkaar -Dubbele leerervaring -Teach as you preach Product: - Stappenplan op basis van praktijkvoorbeelden
Ontwikkelen van een eerste prototype Analyse van de context Herdefiniëren van de uitdaging binnen deze realiteit Brainstorm over het centrale onderwerp en de diverse facetten Focus op het uitwisselen van know- how (praktijkvoorbeelden) Centrale principes die men hieruit kan halen. Conceptualiseren van een oplossing Evalueren van het prototype t.a.v. de initiële doelstellingen Reflecteren over de manier waarop het prototype aangepast moet worden Ontwikkelen van een eerste prototype Bijeenkomsten 1 e semester AJ1415: Online voorbereiding: -Verzamelen van praktijkvoorbeelden - KijkwijzerKijkwijzer - Per categorie (ICT eindtermen) CoP’s: -Bespreken en analyseren van praktijkvoorbeelden -Centrale vragen: (1) Welke tools? (2) Hoe vormgeven? (3) Plaats in de blend?
Ontwikkelen van een eerste prototype Analyse van de context Herdefiniëren van de uitdaging binnen deze realiteit Brainstorm over het centrale onderwerp en de diverse facetten Focus op het uitwisselen van know- how (praktijkvoorbeelden) Centrale principes die men hieruit kan halen. Conceptualiseren van een oplossing Evalueren van het prototype t.a.v. de initiële doelstellingen Reflecteren over de manier waarop het prototype aangepast moet worden Ontwikkelen van een eerste prototype Bijeenkomsten Eerste deel van het Tweede semester: Online voorbereiding: -Vormgeven van de stappen “Waarom”, “Opzet van de blend” en “Digitaliseren” CoP’s: “Digitaliseren”: focus op tools “Opzet van de blend”: verschillende types en populariteit
Ontwikkelen van een eerste prototype Analyse van de context Herdefiniëren van de uitdaging binnen deze realiteit Brainstorm over het centrale onderwerp en de diverse facetten Focus op het uitwisselen van know- how (praktijkvoorbeelden) Centrale principes die men hieruit kan halen. Conceptualiseren van een oplossing Evalueren van het prototype t.a.v. de initiële doelstellingen Reflecteren over de manier waarop het prototype aangepast moet worden Ontwikkelen van een eerste prototype Bijeenkomsten Tweede semester: Online voorbereiding: -Digitaliseren van de stappen -Feedback op de uitwerking Resultaat: