Congres Podiumkunsten, 19 mei 2015

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Logo Gemeente Laat Kracht en Pracht van (lokale) Sport zien! Datum 2012 Presentatie Sprekers:
Advertisements

Prins Bernhard Cultuur Fonds Limburg Hoe kunnen we elkaar versterken? Paul Geraets Presentatie d.d
Business club AMHC 8 april u financiën & lopend jaar u nieuw waterveld & financiering.
VZW Joe English, Kunstschilder
Stichting Dijk van een Kust
Net(Anders)Werken in theaters Congres Cultuur in Beeld.
Deelnemers werkgroep Gemeenten die de “of” vraag zijn gepasseerd
Digitale Week 2009 Roeselare Gino Dehullu Directeur bib+
Broodje Brussel Dag van de Cultuurcommunicatie 13 december 2005 Frank Ilsbroux.
De Digitale Week 2013 Infomomenten De Digitale Week is een initiatief van LINC vzw.
Door "De Pluim" meer aandacht voor en steun aan gehandicaptenzorg. 1 Met de actie ‘De Pluim’ wensen de Koning Boudewijnstichting en de tien regionale zenders.
Europese financiering voor Musea, 26 juni 2007 Amsterdams Historisch Museum Laura Grijns.
Hoogtepunten, uitdagingen en ontwikkelingen Terugblik 2012 Voornemens 2013 Vaste activiteiten, nieuwe activiteiten, begroting 2013.
Van concept naar realisatie
PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR.
Het Nederlands Uitburo
1 Case ‘openbedrijvendag’ OPR-technieken. 2 Vind de job van je leven op Openbedrijvendag BRUSSEL - Voor veel ondernemingen die deelnemen aan de Openbedrijvendag.
1Plattelands Academie 20 november 2008 het landschap als imago "regional branding" in de praktijk Rob Maessen Provincie Noord-Brabant Studiedag Plattelands.
ScaldWIN, Internationale Scheldeweek 2011 De Schelde, rivierstroom als levensstroom.
Citysounds City Sounds is een ééndaags, gratis toegankelijk dancefestival op verschillende pleinen in de binnenstad van Tilburg. De podia worden, naast.
Fondsenwerving Kinderwerkdag -Met RECHT spelen – 17 januari 2006.
OAPEN - NL Aanvraagprocedure. Aanvragen Aanvrager: Wetenschappelijke uitgeverij Wetenschappelijke boeken: –Monografieën en bundels –Peer reviewed –Alle.
Crowdfunding en subsidies
Uitdaging De Museumvereniging wil het mogelijk maken dat zo veel mogelijk inwoners van Nederland toegang hebben tot allerlei interessante musea. Musea.
Optreden Why We Fight Kijkje achter de schermen, Event.
gaat uit van het unieke vermogen van kunstenaars om maatschappelijke ontwikkelingen te duiden en erop te reageren en reflecteren. Kunstenaars versterken.
Kennisdelen over klanten, voor schouwburgen én gezelschappen
Stavaza.  Wat en waarom?  Wie?  Oproep nationale Archeologiedagen.
Evaluatie. Aanleiding: In het jaar van Sail Amsterdam en Europees Jaar van het Industrieel Erfgoed de Zaanstreek beter op de kaart zetten; feest der verbinding.
PR & Communicatie BIG Challenge BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker.
Pinoké Zaalhockey Teambegeleiders Bijeenkomst 16 november 2015.
Wetenschap voor iedereen Wetenschap toegankelijk maken voor een breed publiek Amito Haarhuis Adjunct-directeur Science Center NEMO 9 december 2015.
In samenspraak. Het gesprek tussen musea en gemeenten  Landelijk Contact van Museumconsulenten  Museumvereniging  Vereniging van Nederlandse Gemeenten.
FONDSENWERVING EN FINANCIERING ALTIJD GELD VOOR EEN GOED IDEE! Marianne Muller, 20 oktober.
Gratis musea bestaan niet Zin en onzin van gratis toegang studiedag sectie Promotie en Marketing, 13 december 2007.
Het Groene Woud  Nationaal Landschap Het Groene Woud (2005)  Aantrekkelijk natuur-, cultuur- en recreatiegebied tussen Den Bosch, Eindhoven en Tilburg.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
“Podium Cadeaukaart” Podium Cadeaukaart Ralf Moerman (traffic coördinator SPTC) Rikkert Kremer(operationeel directeur SPTC)
FONDSENWERVING EN FINANCIERING ALTIJD GELD VOOR EEN GOED IDEE! Marianne Muller, 2 maart 2016.
Theater de Stoomfabriek
KANSEN VOOR SAMENWERKING SOCIAL ART LAB maart 2016, Culemborg Cultuurplatform Culemborg en Movisie.
Podiumkunst.info Congres Podiumkunsten 23 mei 2016 Gebruikers aan het woord.
Fonds 1818 Corien Bosch & Michel Nivard. Vermogensfonds Regionaal Financiële steun aan maatschappelijke projecten zonder winstoogmerk Kennis, netwerk.
Vuelta Westerbork februari 2010 Spaanse week Westerbork 2009.
Team LSZW In opdracht LA / Kleine Vlootraad Sedert Opdracht organiseer zeilwedstrijd competitie in een weekend. Winnaars uit door RA georganiseerde wedstrijd.
Wmo 2015 en Mantelzorg. Hoe ver staat het? Rijk schiet niet op Juli e kamer? Gegevens cliënten pas in augustus naar gemeente Kadernota mei 2014:
INSPIRATIE BIJEENKOMST WEEK VAN ZORG EN WELZIJN. Landelijke aandacht Nieuwe campagne 1 ambassadeur die landelijk ingezet gaat worden in de campagne Krant.
Informatie Prins Bernhard Cultuurfonds. Algemene toelichting op het Cultuurfonds Overijssel Door: Ineke Bruggeman, ambtelijk secretaris Geschiedenis Doelstelling.
Het Groene Woud  Nationaal Landschap Het Groene Woud (2005)  Aantrekkelijk natuur-, cultuur- en recreatiegebied tussen Den Bosch, Eindhoven en Tilburg.
Informatie avond Phoenix 7 juli 2011 WERKEN op “Voederheil II” in Zeeland.
Maatschappelijke waarde en vrijwilligers
Kunst en kunde van het lobbyen
Andere financieringsbronnen
De twee cabarettheaters van Den Haag steken hun nek uit
VNPF voor de vierde keer de ConjunctuurWijzer Poppodia en – Festivals laten uitvoeren. Deze aflevering weer zowel podia als festivals (festivals.
Short film city.
Extra instroomimpuls via scholing
Extra instroom impuls via scholing
WELKOM! 1.
WERKEN op “Voederheil II”
Dinsdag 10 juli 2018 Haarlem EventStreet |.
Blik op de toekomst.
Welkom op de najaarsvergadering in de SKALM 13 nov 2018
Deskundigheidsbevordering Intakers
Decanaat Ouderavond 4 vwo 4 september 2018.
FONDSENWERVING EN FINANCIERING
2e Penningmeestersoverleg Veteranen Platform
WAT MOET JE WETEN OVER AANVRAGEN BIJ DE GOEDE DOELEN LOTERIJEN?
FONDSENWERVING EN FINANCIERING
Transcript van de presentatie:

Congres Podiumkunsten, 19 mei 2015

Even voorstellen... Myra Groenink Prins Bernhard Cultuurfonds Adviseur bestedingen theater & film Prins Bernhard Cultuurfonds Jort Vlam directeur Nationaal Theater Fonds

Hoe het begon…

De aanvraag… BankGiro Loterij = de cultuurloterij van Nederland 50% van de loterij-opbrengst naar cultuur In 2014: € 62,4 miljoen 2/3e naar Musea en Erfgoed 1/3e naar organisaties zoals PB Cultuurfonds, Doen Beneficianten kunnen aanvragen voor de extra trekking

Het idee… impuls voor podia met een regionale functie publiek theater laten (her-)ontdekken afbakening: theater (geen muziekpodia) vaste toegangsprijs 3e weekend januari aansprekend gratis toegankelijk randprogramma

Het idee…

De deelnemers

De deelnemers landelijk spreiding 35 X 800+ zalen (op enkele uitzonderingen na) € 15.000 ter compensatie van gederfde inkomsten en voor randprogramma ruim 250 K tbv landelijke campagne toekenning in februari 2015: € 821.000

Organisatie Myra: programmering en financiering Jort: promotiecampagne Werkgroep: Albert Verlinde (NTF), Myra Groenink (PBC), Hedwig Verhoeven (VSCD), Yolande Melsert (NAPK), Jort Vlam (VVTP) en namens de deelnemende theaters: Kim Muller (Zaantheater), Rob van Steen (Theaters Tilburg). www.bgltheaterweekend.nl/login Regelmatige nieuwsbrief met laatste ontwikkelingen

Promotiecampagne Planning / communicatie Uitmarkt: start “laden van het merk” November: bekendmaking van de ‘ambassadeurs’  + evt verkoop van ‘blind date’-kaarten Januari: programma bekend, kaartverkoop open en intensieve campagne (waaronder radio en tv) NTF: landelijke campagne, Theaters: lokaal/regionaal Programma-website linkt naar theaters Ideeën App: app!aus

Promotiecampagne

Programmering: voorstellingen 3 dagen minimaal 2 grote zaal, 3 kleine zaal aansprekend, gevarieerd, passend bij theater

Programmering

Programmering: randprogramma Open huis, Festival sfeer Gebruik ‘lokale helden’ Een kijkje achter de schermen Overnachten in het theater Spel, dans, zang workshops Persoonlijke verhalen in de kleedkamer Ontbijten op het toneel Scriptlezing in de foyer Previews van andere voorstellingen (2e uitmarkt)

BankGiro Loterij, onze hoofdsponsor… De toekomst: opnieuw aanvragen meer deelnemende theaters bijdrage per theater langzaam afbouwen pakt sector het uiteindelijk zelf op? Niet vergeten: 821.000 euro voor theater is uniek! Daarom: zichtbaarheid BGL tijdens de campagne Geoormerkte loten

Vragen?

Congres Podiumkunsten, 19 mei 2015