Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop Klachtherkenning
Advertisements

Sudoku puzzels: hoe los je ze op en hoe maak je ze?
Toolbox 5S-Productie Velsen, maart 2008.
H1 wikken en wegen Paragraaf
Optimaliseren van het assortiment
Derving Niveau 2 Kerntaak 3 Blz. 67.
Service en Garantie Niveau 2 Kerntaak 2.
Bestellen Niveau 2 Kerntaak 2.
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Training Omgaan met service
Training Omgaan met service Les 3: klachten
Klachtenbehandeling Niveau 2 Kerntaak 2.
Docent: S. Allaoui Consumentenrecht.
Zaterdag 20 september 2014 Training Omgaan met Service Les 3: klachten.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 2 Winkel aanvullen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Par: en
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Verkopen en kassa H3 Service en klachten Filiaalmanager.
Projectwijzer 6 H1 Klachten Middenkader Engineering.
CRM H5 Klachten Commercieel medewerker.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
HS 3 Het verkoopgesprek.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Fase 3 Kassawerkzaamheden
Voorraadbeheer en bestellen
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.
Verkoop en service Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Periode 2 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: Verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties.
Periode 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Periode 3 Controleren van de voorraad en bestellen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Controleren van de voorraad en bestellen.
Slim en veilig online winkelen [Naam Presentator].
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
Goederenontvangst / verzending
Periode 4 Kassawerkzaamheden Kerntaak: kassatransacties afhandelen en/of deze leiden Hoofdstuk: bedienen van het afrekensysteem Par: 3.3 Blz. 478 tm 483.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Controleren van de voorraad en bestellen.
Periode 4 Kassawerkzaamheden Kerntaak: kassatransacties afhandelen en/of deze leiden Hoofdstuk: Gebruiksklaarmaken van het afrekenpunt/ -systeem Par: 1.1.
Periode 4 Kassawerkzaamheden Kerntaak: kassatransacties afhandelen en/of deze leiden Hoofdstuk: Informeren over de verkoopafhandeling Par: 2.3 Blz. 456.
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 3 Klachten en service.
Help!!!!! Een klacht.
Hoofdstuk 4 Afrekensysteem en geldbeheer
Verkoopt en handelt verkoop af
Goederenstroom Goederenopslag.
Verkoopt en handelt verkoop af
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 2 Rechten en plichten
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 3 Wat kom ik tegen tijdens het verkoopgesprek?
Verkoopt en handelt verkoop af
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 4 De winkel is open
Verkoop Service.
Jumbo is erop gericht het u 100% naar de zin te maken
Hoofdstuk 4 Afrekensysteem en geldbeheer
Klachtenbehandeling.
Transcript van de presentatie:

Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen Kerntaak: Verkopen Hoofdstuk: Aannemen van klachten Par: 7.3 en 7.4 Blz. 420 tm 427

Klacht? Koefnoen "hondje“ Uiting van ongenoegen! Klachtenbehandeling: manier waarop het winkelpersoneel met klachten omgaat. Klantenservice: Balie waar klachten terecht kunnen komen maar ook andere vormen van service word geboden

7.3: Klachten Klachten hebben meestal betrekking op het artikel of de dienstverlening. Klacht over artikel: vrij snel op te lossen Klacht over dienstverlening: minder eenvoudig op te lossen Klacht is niet een bewijs van onvermogen maar juist als een uitdaging om iets beter te doen!

Soorten klachten Gegronde klacht (terechte klacht): een echte klacht! Twijfelachtige klacht: ten dele een echte klacht! Ongegronde klacht (onterechte klacht): Kunnen niet als klacht worden aangenomen… Let op: klanten die klagen zijn een cadeautje voor de winkelier….

Terechte klacht (draaipijp) Onterechte klacht (te heet gewassen)

Soorten klachten Maar ook: Fabrikagefout: fout in de productie (gegronde klacht) Winkelfout: Door de winkel gemaakt. Bijv. niet fifo gevakt! (gegronde klacht) Verkoopfout: Verkeerde informatie gegeven (gegronde klacht) Fout van de klant: Verkeerd gewassen (ongegronde klacht)

Terugroepactie (recall)

Klachteninstructie Waar moet de klacht worden afgehandeld Hoe ga je met de klant om Het gebruik van een klachten- formulier (Hiernaast op een faktuur geschreven) Wie behandeld de klacht Welke oplossing kan er geboden worden Wie is er verantwoordelijk

Oplossing bij een klacht: 3 mogelijkheden: Reparatie Vervangend exemplaar Geld terug Alleen als de klant ermee instemt kan je de klant een tegoedbon geven. Gegarandeerd goed

7.4 Klachtenmanagement Hier verwerk je systematisch de klachteninformatie in In dit systeem moet ook een oplossing voor de klacht gevonden kunnen worden, het gaat hierbij vooral om informatie die een klacht oplevert. Ontwikkelen op grond van: - Marketingoverwegingen - Kwaliteitsoverwegingen

Marketingoverwegingen Behouden van klanten Voorkomen van negatieve reclame Tweezijdige communicatie

Kwaliteitsoverwegingen Klant geeft informatie over die de kwaliteit van de afdeling/winkel kan verbeteren op het gebied van: - assortiment - dienstverlening - manier van bedrijfsvoering

beperkingen Niet iedere klant die een klacht heeft klaagt (de klaagdrempel moet lager worden) Soms zijn klachten onterecht Sommige klanten klagen altijd!

Onderdelen klachtenmanagementsysteem Afhandeling van de klacht Vroegtijdig waarschuwen Registratie Terugkoppeling

Rechten en Plichten Rechtsbescherming: Als een klacht niet goed wordt opgelost Algemene voorwaarden: Hierin staan de rechten en plichten van koper en verkoper Geschillencommissie: als je er niet met de klant uit komt.